וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפתעה של משרד הפנים: איחוד 28 רשויות אחרי הבחירות המוניציפליות

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 14:32

בימים אלה בוחן משרד הפנים את איחודן של 28 רשויות מקומיות, רובן ככולן בעלות פחות מ-5,000 תושבים, עם רשויות מקומיות סמוכות

משרד הפנים שם לו למטרה לקדם את הרשויות המקומיות בישראל, תוך מתן שירות מיטבי לתושב. מהלך האיחוד שנבחן בימים אלה נועד על מנת לשפר את מצב התושבים בכל הנוגע לרמה ולעלות השירותים המוניציפאליים, כאשר במסגרת האיחוד ניתן יהיה להפחית הקצאות ממשלתיות לרשויות קטנות, אשר מיועדות בעיקר להוצאות מינהלה - ולהעבירן לשם הגדלת המשאבים ובעיקר לשיפור רמת השירות לתושבים.

הרשויות הנבחנות כוללות 5 מועצות אזוריות ו-23 מועצות מקומיות: אורנית, אלונה, אלקנה, אליכין, ג'ש (גוש חלב), הערבה התיכונה, הר אדר, יבנאל, יסוד המעלה, כאוכב אבו אל היג'א, כפר ברא, כפר כמא, כפר שמריהו, כפר תבור, מגדל, מגילות ים המלח, מזרעה, מטולה, מסעדה, מעיליא, מעלה אפרים, סאג'ור, עג'ר, עין קנייא, פסוטה, קדומים, ראש פינה ותמר

89% מהרשויות שנבחנות מקבלות מענק איזון, כאשר הממוצע הארצי הוא 76% בלבד. בין הרשויות ניתן לראות גם כי כ-60% מהן יהודיות והיתר רשויות ערביות או דרוזיות, כאשר רובן עומדות על מספר תושבים הנמוך מ-5,000. בנוסף, איחוד הרשויות אמור להוביל לנגישות ומגוון שירותים, לראייה תכנונית רחבה יותר, להגברת הצמיחה ולחלוקה בעושר המוניציפאלי של הרשות.

שר הפנים וראש עיריית גני תקווה עם מפתח העיר. צילום: איתמר אריאל, אתר רשמי
שר הפנים וראש עיריית גני תקווה עם מפתח העיר/אתר רשמי, צילום: איתמר אריאל

שר הפנים, משה ארבל: "איחודן של רשויות מקומיות קטנות, אמור להוות פוטנציאל לשיפור מצב התושבים בכל הנוגע לרמת ועלות השירותים המוניציפאליים שאלו מקבלים, כאשר תועלות משנה שיצמחו מהמהלך הן שיפור יכולת הרגולציה והפחתת הקצאות ממשלתיות לרשויות קטנות והעברתן לרשויות גדולות יותר, ובכך חיסכון במשאבים המופנים לעלויות מנהלה והגדלת משאבים המופנים לשיפור רמת שירות".

מנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ: "בחינת איחודן של עשרות רשויות הוא המשך טבעי למהלכים דומים אותן ניסתה ממשלת ישראל לקדם בעבר, תוך צמצום משמעותי של הוצאות ממשלתיות, התייעלות כלכלית עבור התושבים וצמצום משמעותי של הרגולציה הקיימת. ובכך גם לחזק את השלטון המקומי בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully