וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענבר לניר זכתה במדליית זהב במאסטרס הונגריה, פלצ'יק עם הכסף

6.8.2023 / 18:43

אלופת העולם (עד 78 ק"ג) המשיכה בכושר הנפלא שלה עם איפון מהיר בגמר מול מאלונגה מצרפת. הג'ודוקא (עד 100 ק"ג) הפסיד בגמר לטורובוייב האוזבקי

ענבר לניר לאחר זכייתה במדליית זהב במאסטרס הונגריה/איגוד הג'ודו

היום האחרון בטורניר המאסטרס בהונגריה שנערך היום (ראשון) הוא גם המוצלח ביותר של ישראל בתחרות. אחרי שגפן פרימו השיגה מדליית ארד שלשום, היום ענבר לניר זכתה במדליית זהב ופיטר פלצ'יק השיג מדליית כסף.

אצל הנשים, ענבר לניר המשיכה בכושר הנפלא שלה עם זהב ראשון בקריירה במאסטרס. אלופת העולם הטרייה בקטגוריית משקל עד 78 ק"ג, שדורגה שנייה, באליפות קיבלה כרטיס אוטומטי לשמינית הגמר, שם גברה על קלואי בוטיג'ג' הצרפתייה עם איפון תוך 25 שניות. גם ברבע הגמר היא סגרה סיפור מהר עם שני ווזארים מול ליקה דרקס ההולנדית, ובחצי הגמר היא תפגוש את ג'ונגיון לי מדרום קוריאה. בחצי הגמר היא התעלתה על עצמה, ותוך תשע שניות בלבד רשמה איפון שהדיח את ג'ונגיון לי מדרום קוריאה. מי שעמדה בין לניר לבין מדליית זהב היא מדליין מאלונגה מצרפת, אבל גם אותה ניערה לניר מהדרך עם איפון תוך 55 שניות.

ענבר לניר, אלופת מאסטרס הונגריה, עם מאמנה שני הרשקו. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
אלופת העולם שוב בראש הפודיום. ענבר לניר ומאמנה שני הרשקו עם הזהב/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

"היה יום מצוין, באמת מאוד נהניתי", סיכמה לניר. "אני שמחה שהבאתי את היכולות שלי לידי ביטוי. תמיד כיף לסיים את היום עם מדליית זהב. עכשיו ננוח כמה ימים ונחזור להתכונן לפריז. אני מלאת מוטיבציה וציפיה להמשך ההכנות. אני רוצה להודות לאיגוד הגוודו ולכל הצוות שמלווה אותי, למאמן האישי שלי, שני הרשקו ולמאמנים עידו וצ'ארלס. רוצה להודות לנותני החסות שלי: אלטמן בריאות, ביטוח ישיר, דנאל מוטורס סוכנות טויוטה ואייזנברג-אליאש יחסי ציבור וקשרי משקיעים ולמועדון שלי מיטב נתניה".

המאמן שני הרשקו: "תחרות מטורפת של ענבר, ככה ג'ודו צריך להיראות וכשזה עובד זה כייף גדול.
נבחרת הנשים מסיימת תקופה מדהימה ומלאה בהישגים היסטוריים. העבודה הקשה והמחויבות משתלמים, ננוח מספר ימים ונחזור לעבוד במרץ לקראת האתגרים בהמשך".

רז הרשקו המדורגת ראשונה בקטגוריית המשקל 78+ ק"ג קיבלה גם היא מקום אוטומטי בסיבוב השני, אך המסע שלה בבודפשט נעצר כבר בשמינית הגמר אחרי איפון מפתיע של קארן סטיבנסון מהולנד.

עוד בוואלה!

ארד לגפן פרימו בטורניר המאסטרס בהונגריה: "נותן תקווה לפריז"

לכתבה המלאה
פיטר פלצ'יק, זוכה מדליית הכסף במאסטרס בהונגריה על הפודיום. איגוד הג'ודו העולמי, אתר רשמי
מדליה שלישית במאסטרס. פיטר פלצ'יק על הפודיום, משמאל/אתר רשמי, איגוד הג'ודו העולמי

בגברים, פיטר פלצ'יק רשם יום נהדר שהסתיים כאמור עם מקום שני ומדליית כסף. היריב של הישראלי בסיבוב הראשון בקטגוריית המשקל עד 100 ק"ג היה גונצ'יסגורן באטקויאג ממונגוליה, והוא הכניע אותו עם איפון מהיר. בקרב הבא בבודפשט מול מיקלוש צירייניץ' היה זקוק פלצ'יק לחמש דקות של קרב, עד שהכניע גם אותו באיפון בתחילת ניקוד הזהב. ברבע הגמר נגד קייל רייס, צבר הקנדי שלושה עונשים ובכך פלצ'יק הבטיח את מקומו בין ארבעת האחרונים.

פלצ'יק שמדורג 5 הכניע בחצי הגמר עם ווזארי את המדורג 1 בקטגוריית המשקל שלו, איליה סולאמאנידזה הגאורגי. בגמר ציפה לו האוזבקי מוזאפרבק טורובוייב שממוקם רק 11 באליפות אך ב-2022 הוכתר לאלוף העולם במשקל זה והוא הפגין את יכולתו הגבוהה גם הפעם. האוזבקי ביצע ווזארי תוך חצי דקה והפיל את פלצ'יק פעם נוספת כדי לסיים את הקרב תוך דקה בלבד. אחרי שתי מדליות ארד במאסטרס (דוחא 2021 וירושלים 2022) יש לפלצ'יק עכשיו גם אחת מכסף בתחרות היוקרתית.

לאחר הזכייה אמר פלצ'יק: "קודם כל אני רוצה להודות לישראלים שהגיעו לבודפשט ועודדו אותי לאורך כל היום. שמעתי את הצעקות ואת התמיכה, אתם לא יודעים כמה זה היה מרגש ואני מזמין אתכם ללובי של המלון שלי כדי להרים איתכם כוסית ולחבק אתכם חזק. זה היה יום כמעט מושלם עבורי כי מאוד רציתי את מדליית הזהב, אבל אסתפק גם במדליית הכסף. אני שמח על ההתקדמות שלי כי בשנה שעברה זכיתי כאן במדליית הארד. אני תמיד מנסה ללמוד דברים ולהשתםר, לעולם לא נוח על זרי הדפנה והכי חשוב שבכל התחרות אמשיך להביא את עצמי לידי הביטוי. אני בדרך הנכונה ואלו נקודות חשובות לקראת המשחקים האולימפיים, בתקווה שבעוד שנה אעמוד גם על הפודיום בפריז עם מדליית זהב, אמן. רוצה גם להקדיש את המדליה לעם שלנו שעובר ימים לא פשוטים - אני אמנם רחוק מכם, אבל כואב לי לראות את מה שקורה בעם ואני רוצה לקרוא לאחדות. אין פוליטיקה, כולנו צריכים להיות ביחד, להוריד את הווליום, לרדת מהעצים שטיפסנו עליהם ולחבק אחד את השני".

המאמן אורן סמדג'ה סיכם: "זכייה שלישית ברציפות של פיטר פלצ'יק בטורניר המאסטרס, הטורניר הראשון אחרי מדליית הארד מאליפות העולם מעמיד את פיטר בטופ העולמי. פיטר היה גדול היום, הצליח לנצח ספורטאים מצוינים כמו את המדורג הראשון בעולם ומדליסטים מאליפות עולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully