וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק הוגשה נגד ערוץ 14; שטראוס הקפיאה הפרסום בערוץ

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 21:15

תביעה ייצוגית הוגשה בשמם של למעלה מ-3,000 אזרחים וחיילים כנגד ערוץ 14. בכתב התביעה, שהוגש על ידי רונן צור, נכתב: "הערוץ נתן דרור להסתה פרועה נגד חיילי צה"ל ובכך הפר את תנאי הרישיון". בתוך כך, חברת שטראוס הודיעה כי תשעה את הפרסום בערוץ

תביעה ייצוגית הוגשה הבוקר (שני) בשמם של למעלה מ-3,000 אזרחים כנגד ערוץ 14. בכתב התביעה שהוגש על ידי רונן צור באמצעות עורכי הדין ליאור להב ושולמית אשבול נכתב בין היתר: "עניינה של בקשה זו הינו בהסתה הנוראה, חסרת התקדים, המתרחשת בערוץ הטלוויזיה של המשיבה, הוא ערוץ 14, כנגד חיילי צה"ל" וכי "המשיבה נתנה דרור בשידוריה להסתה פרועה, חסרת תקדים, נגד חיילי צה"ל ובכך הפרה גם את תנאי הרישיון החלים על שידורי הערוץ".

התביעה מבקשת פיצוי על סך אלף שקלים לכל נפגע, בסכום העשוי להגיע למיליוני שקלים.


בחלק מהציטוטים שהובאו בכתב התביעה עולים דברים קשים ומטלטלים על פרשני הערוץ אשר השוו בין חיילי צה"ל לבין פלוגות הסער הנאציות ואף לצורר הנאצי עצמו. בנוסף, מובאים בכתב התביעה סעיפים רבים מלשון המחוקק בתנאי הרישיון בו מחזיק הערוץ אותן הפר לא אחת ובאופן בוטה.

פאנל "הפטריוטים", ערוץ 14. ערוץ 14, צילום מסך
פאנל "הפטריוטים", ערוץ 14/צילום מסך, ערוץ 14

מכלול הפרסומים הוביל לא פעם לסערה ציבורית רחבה אשר הביאה להגשת אלפי תלונות לרשות השנייה. בתביעה התרכזו גם באימפוטנציה של הרשות השנייה ובלשכת נציב פניות הציבור דוד רגב שהשיב כך לאחד הפונים "בפניות הרבות נטען כי הדברים שנאמרו על הלוחם והלוחמת שנהרגו יממה קודם לכן ואשר עדיין לא נקברו היו פוגעניים, מבזים ומשפילים. עוד נטען כי הרמיזות לכך ששניהם שהו במשך שעות ארוכות בעמדת שמירה קטנה תוך רמיזה לקשר אינטימי ביניהם שפגע בערנותם, הייתה מבישה. פונים אחרים טענו כי מדובר בזלזול בכבוד המת".

רק אתמול, חבר פאנל "הפטריוטים" ארי שמאי התייחס לאפשרות שבג"ץ יפסוק את חקיקה פרסונלית, והעלה את הקריאה לשחרר את רוצח ראש הממשלה רבין יגאל עמיר - ובקהל מחאו לו כפיים. ערוץ 14 בתגובה מסר כי: "שמאי לא יוזמן יותר להופיע בתכניות הערוץ".

רונן צור, יו"ר תנועת "דגל ישראל", מסר: "ערוץ 14 הפך לערוץ הסתה המפיץ שנאה ומעורר כאוס עמוק בחברה הישראלית. זה אינו ערוץ המשקף עמדות ימין, כיוון שהימין אינו מסכים לביזוי חיילי וחללי צה"ל וגם לא רואה בתנועת המחאה כברת השוואה לצורר הנאצי. הערוץ דרס ורמס את תנאי הרישיון ואת כבודם של מיליוני אזרחים וחייב לתת את הדין על מעשיו האיומים".

בתוך כך, חברת שטראוס הודיעה שתפסיק לפרסם בערוץ 14 בעקבות האמירה אמש של ארי שמאי. במכתב שנשלח לערוץ מטעם החברה הודיע סמנכ"ל השיווק של החברה כי עד שהערוץ לא יעמוד באמנת ספקי המדיה של החברה (ראו צילום מצ"ב), הם ישעו את הפרסום בו.

שטראוס היא אחד המפרסמים הגדולים בענף המזון, ותקציבה השנתי נאמד בעשרות מיליוני שקלים.

זו לא הפעם הראשונה בה מקפיאה שטראוס פרסום בערוצים מסחריים מטעמים ערכיים. לאחר שנגד מתמודד האח הגדול אלימלך קשתי הוגש כתב אישום בגין תקיפת מאבטח - נקטה החברה בצעד דומה.

אמנת ספקי המדיה. קבוצת שטראוס, אתר רשמי
אמנת ספקי המדיה/אתר רשמי, קבוצת שטראוס

מערוץ 14 נמסר בתגובה: "ההחלטה של חברת שטראוס הינה ביטוי מביך של התנשאות ונסיון לחנך מחדש, באמצעות החתמה על אמנוֺת, את מאות אלפי הצופים של ערוץ עכשיו 14. מוטב ששטראוס תתמקד בטיב ואיכות המוצרים שלה, במקום לנסות לחנך את הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully