וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פצצה מתקתקת": סין שתלה תוכנה זדונית בתשתיות קריטיות בארה"ב

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 13:28

גורמים אמריקניים אמרו לניו יורק טיימס כי התוכנה תאפשר לבייג'ינג לשבש את פעילות הצבא בתרחיש של מלחמה בטייוואן, ולנתק רשתות מים, חשמל ותקשורת בבסיסי צבא - כמו גם בבתים ובעסקים. כעת, בוושינגטון פועלים במרץ כדי לאתר את הקוד ולמחוק אותו

בווידאו: ביקור נדיר בבייג'ינג: שר החוץ של ארה"ב נפגש עם מנהיגי סין/רויטרס

ארצות הברית סבורה שסין שתלה תוכנה זדונית בתשתיות אנרגיה ותקשורת מרכזיות בארצות הברית, שאותה היא תוכל להפעיל בתרחיש של מלחמה - כך דווח בניו יורק טיימס. לפי הדיווח, שהתבסס על גורמי צבא, מודיעין וביטחון אמריקניים, בייג'ינג עלולה לנצל את התוכנה הזדונית לצורך שיבוש הפעולות הצבאיות של ארצות הברית בתרחיש של מתקפה שלה נגד טייוואן.

סין, לפי הדיווח, לא תוכל רק לנתק אספקת מים, חשמל ותקשורת לבסיסי צבא אמריקניים, אלא גם לבתים ועסקים ברחבי ארצות הברית. הדיווח פורסם כחודשיים אחרי שחברת מיקרוסופט הזהירה כי האקרים סיניים הנתמכים על ידי המדינה חדרו לרשתות של תשתית קריטיות באצות הברית.

החברה ציינה את גואם, טריטוריה אמריקנית באוקיינוס השקט המשמשת מוצב צבאי אסטרטגי, כאחת המטרות, אך הדגישה כי פעילות זדונית זוהתה גם במקומות אחרים בארצות הברית. לפי החברה, הפריצה לתשתיות, שהחלה באמצע 2021, נועדה ככל הנראה לפגוע בארצות הברית במקרה של סכסוך אזורי.

הרשויות באוסטרליה, קנדה, ניו זילנד ובריטניה הזהירו אז שסביר להניח שהפריצות הסיניות הן חובקות עולם, ומשפיעות על מגוון רחב של תשתיות.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא סין שי ג'ינפינג בבאלי, 14 בנובמבר 2022. רויטרס
נשיא ארה"ב קבע לראשונה נהלי אבטחת סייבר קפדניים. ביידן ושליט סין שי/רויטרס

בניו יורק טיימס דווח כי בעקבות הגילוי של התוכנה הזדונית הסינית, נערכו שורת פגישות בחדר המצב של הבית הלבן בהשתתפות גורמים בכירים בצבא, במודיעין ובביטחון הלאומי במאמץ להתחקות אחר הקוד ולמחוק אותו. גורם בקונגרס, שצוטט על ידי העיתון, השווה את התוכנה הזדונית ל"פצצת זמן מתקתקת".

ביום שישי, הבית הלבן פרסם הצהרה בנושא, אך מבלי להזכיר את סין או מתקני צבא. "ממשל ביידן פועל ללא הפסקה כדי להגן על ארצות הברית מכל הפרעה לתשתית הקריטית שלנו, כולל באמצעות תיאום מאמצים בין סוכנויות שונות להגנה על מערכות המים, הצינורות, הרכבות והתעופה, בין היתר", אמר אדם הודג', דובר של המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית. לדבריו, הנשיא ג'ו ביידן "גם קבע נהלי אבטחת סייבר קפדניים בפעם הראשונה".

הדיווח הגיע בזמן של מתיחות בין שתי הכלכלות הגדולות ביותר בעולם, במיוחד סביב איומיה של בייג'ינג להשתלט בכוח על טייוואן, שנהנית מתמיכה כספית וצבאית של וושינגטון, וההגבלות האמריקניות על יצוא רכיבים רגישים לסין. כל זאת אף שבשבועות האחרונים התחדשו המפגשים רמי-הדרג בין שתי המדינות, כולל ביקורים של בכירים בממשל האמריקני בבייג'ינג, בניסיון לבסס ערוצי תקשורת להפחתת המתיחות ולהגיע להבנות בתחומים משותפים כמו המאבק במשבר האקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully