וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אחרי צפייה ב"חשיפה", לא ברור לנו מה קרה באמת בין ליבי ליעקב נחימובסקי

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 9:22

ייתכן ומדובר בסכסוך גירושים מכוער מאוד או אולי יש כאן באמת אישה צעירה שניצלה בעור שיניה מגבר מתעלל. בכל מקרה, יש חשיבות לא מבוטלת לנראות של נשים חרדיות שיוצאות נגד החברה המיזוגנית אליה הן שייכות ומחליטות לקחת אחריות על החיים שלהן

ליבילנד. קשת 12, צילום מסך
ליבי נחימובסקי/צילום מסך, קשת 12

עבור רבים ובעיקר רבות, ליבי ויעקב נחימובסקי נראו כמו הגרסה החרדית לברבי וקן - זוג צעיר ויפה שמנהל חיים מתוקים להחריד ומלאי אור בביתם שבכפר חב"ד. היא - ממשפיעניות הרשת הראשונות והמובילות במגזר החרדי עם יותר ממאה אלף עוקבים לעמוד שלה "ליבילנד", הוא - רב מרקד ממשפחה מיוחסת שמוביל מדי שנה זוגות רבים לחופה. ביחד יש להם שישה ילדים ואינספור הופעות אורח בטלוויזיה כזוג החרדי שנכון לאהוב, תמונת ראי לחרדים המתבדלים והסגורים שאנחנו מכירים ממהדורת החדשות. אבל ממש כמו בשובר הקופות על אותה בובת ברבי שמוקרן בקולנוע בימים אלה, יום בהיר אחד גם הזוג נחימובסקי גילה שהעולם האמיתי לא כל כך ורוד או ליתר דיוק - העולם אמיתי (אנחנו) גילה שמה שקורה בליבילנד הוא לא יותר מהצגה. ליבי ויעקב התגרשו, תלונות הוגשו במשטרה, היא הורידה את הפאה, עזבה את כפר חב"ד ועברה לאור יהודה.

אמש ב"חשיפה" עם חיים אתגר שודר הסרט "ליבי מפסיקה להסתיר" שהוא למעשה לא יותר מריאיון ארוך עם ליבי בו היא מדברת "לראשונה" על הסיבה לגירושים. אם משהו בסיפור לא מרגיש לכם חדש במיוחד אתם כמובן צודקים, ליבילנד כבר חשפה את הגירושים בשנה שעברה בעמוד האינסטגרם שלה וכמי ששיתוף יתר ברשתות החברתיות הוא עבורה לא רק דרך חיים אלא גם פרנסה, היא כבר יותר מרמזה על הסיבה שעמדה מאחוריה הפרידה. אתמול היא הגיעה מלווה בהקלטות מתוך הבית המשותף בהן ניתן לשמוע כי היא הייתה במערכת יחסים אלימה מילולית ועם מאפיינים של התעללות רגשית, ולפי דבריה גם כלכלית ופיזית. לכאורה, הפער בין הזוגיות שראינו כשהמצלמות דלקו לבין זאת שקרתה כשהן לא היו באיזור הוא בלתי נתפס. אבל אנחנו חיים בחברה בה מדי שנה נרצחות עשרות נשים על ידי בני זוגן. רק מתחילת השנה הנוכחית נרצחו 17 נשים והסיפורים שאנחנו שומעים בדיעבד תמיד חוזרים על עצמם: "אי אפשר היה לדעת", "הם היו זוג כל כך מקסים", ועוד קלישאות. רוצה לומר שאין באמת הפתעה מכך שיש פער ממה שנראה בחוץ לבין מה שקורה בפנים. אנחנו הרי חיים מאוד רחוק מברבילנד.

ליבילנד. קשת 12, צילום מסך
פער ענק. ליבי ויעקב/צילום מסך, קשת 12

בכל זאת, צריך להוריד את הכובע - או את הפאה - בפני ליבי על הצעד שעשתה, במיוחד כאשר היא באה מתוך החברה החרדית האולטרה שמרנית ומהווה מובילת דעת קהל. אם אפילו אישה אחת שנמצאת במערכת יחסים הרסנית תחליט לסיים אותה בעקבות הצפייה ב"חשיפה" אפשר להגיד שהתוכנית עשתה את שלה. לצד זה יש אבל והוא אבל גדול. מלבד ההקלטות שהביאה ליבי ומעט חומרים נוספים, לא נחשפנו לשום דבר שלא ידענו קודם. כן, היו כאן שיחות עם פאולה רוזנברג אותה ליבי הכירה כשהייתה לה פינה בתוכנית הבוקר שלה ושל בעלה ליאון, אבל בסך הכל הסרט העניק הסתכלות שטחית בלבד על הסיפור של ליבי. זה משהו שהפך כבר למאפיין של התוכנית "חשיפה" - כותרת מפוצצת ומוצר שמותיר אותנו לא מסופקים. כמו במובן האנתרופולוגי, מי שקיוו אולי לקבל תמונה קצת יותר מעמיקה ומורכבת של מערכות יחסים במגזר החרדי, לא מצאו את זה אתמול. מלבד סיפור ההיכרות הדי סטנדרטי של ליבי ויעקב, השניים גם מגיעים משכבה די חזקה ומיוחסת במגזר כך שאפשר להגיד שהם יוצא מן הכלל שלא מעיד על הכלל.

תגידו מה שתגידו, אתגר הוא אשף רגעי המתח כך שגם כאן היה חייב להגיע "טוויסט", רק שבמקרה הזה מדובר בחשיפה של עיתונאי אחר שעשה, עושה רושם, תחקיר קצת יותר רציני. עיתונאי הרשת הפופולרי דניאל עמרם מציג בשבועות האחרונים בעמודים שלו זווית הפוכה לגמרי של הסיפור. לפי התחקיר אותו פרסם עמרם בשלושה חלקים, ליבי היא זאת שסחטה את יעקב, הפעילה כלפיו - וגם כלפי ילדיה - אלימות מילולית. הוא הסתמך בין היתר על אירוע בר המצווה של בנם המשותף של ליבי ויעקב אליו האם לא הוזמנה ועל פוסט חריף שכתב הבן על אמו שנמחק מאוחר יותר. הפרסום אצל עמרם הוביל לכך שליבי ספגה איומים קשים מאנשים שהבטיחו לפגוע בה פיזית וקיללו אותה. ב"חשיפה, הביאו את ליבי לריאיון נוסף מול המצלמה אך גם בו לא הייתה התייחסות קונקרטית לטענות שהעלה עמרם אלא רק התייחסות לסיטואציה שבה היא נמצאת בימים אלה.

עוד בוואלה!

"חתונה ממבט ראשון": הריב בין רונן לרותם הוא כמו בין צ'יוואווה מפוחד לאמסטף רעב

לכתבה המלאה
ליבילנד. קשת 12, צילום מסך
לא היה תחקיר מעמיק. ליבי/צילום מסך, קשת 12

היות ולא בוצע כאן תחקיר עיתונאי, בניגוד לשם המבטיח "חשיפה", אף אחד מאיתנו לא יודע מה קורה באמת בין בני הזוג נחימובסקי והדעה שלכם שווה לגמרי לדעה שלי. ייתכן ומדובר בסכסוך גירושים מכוער מאוד בדומה לזה של שולי ומיכל רנד או אולי יש כאן באמת אישה צעירה שניצלה בעור שיניה מגבר מתעלל. בכל מקרה, יש חשיבות לא מבוטלת לנראות של נשים חרדיות שיוצאות נגד החברה המיזוגנית אליה הן שייכות ומחליטות לקחת אחריות על החיים שלהן.

ונקודה למחשבה שרלוונטית לא רק לליבילנד אלא לכל משפיעניות ומשפיעני הרשת שמתפרנסים היטב מחשיפת חייהם האישיים ולאחר מכן נחרדים כשהם מקבלים תגובות קשות ברשתות. ביקורת היא דבר מובן עבור מי שמתפרנסים מחשיפת החיים שלהם מול המצלמה. לדור שגדל מול מסכים (רובנו, אם לא כולנו) כבר אין יכולת אמיתית להבדיל בין החיים של משפחת נחימובסקי מכפר חב"ד לבין מה שקורה בחיים של סתיו בבית "האח הגדול" בנווה אילן. מבחינתם הכל זה תוכנית וככזאת אפשר ואפילו מומלץ להגיב עליה. מי שהביקורת מאנשים זרים לא נעימה להם, יכולים לבחור בדרך שאמנם לא כל כך מקובלת בימים אלה אבל עדיין אפשרית ופשוט לשמור על החיים האישיים שלהם, ובכן, אישיים.

  • עוד באותו נושא:
  • חיים אתגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully