וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים השתתף בישיבת הוועדה המייעצת לבחינת מתן אזרחות לספורטאים זרים

12.7.2023 / 20:36

השר משה ארבל הצטרף לחברי הוועדה במטרה להסדיר את הקריטריונים על פיהם רשות האוכלוסין וההגירה יוכלו להמליץ על זכאות לאזרחות ישראלית: "צריך לייצר איזון בין הרצון להצליח לבין לאפשר לספורטאי הישראלי להתקדם ולהצליח"

מחוץ לקווים עם לירון שרון, 11.7/עורך: זיו שטיינר

הוועדה המייעצת לבחינת מתן אזרחות לספורטאים זרים התכנסה היום (רביעי) במעמד שר הפנים משה ארבל. השר בירך את חברי הוועדה ואת העומדת בראשה השופטת בדימוס שרה פריש על הירתמותם לטובת המטרה החשובה, וביקש מהם לשמוע את כל באי הוועדה בלב פתוח ובנפש חפצה על מנת לייצר מתווים וקווים שאיתם גורמי מקצוע ברשות האוכלוסין יוכלו לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר.

עד לימים אלו לא הוגדרו במדינת ישראל קריטריונים שוויוניים, סבירים והוגנים, אשר על פיהם תוכל רשות האוכלוסין וההגירה להמליץ באופן מיטבי איזה ספורטאי זר זכאי לאזרחות ישראלית ואיזה לא. הוועדה שהקים שר הפנים צפויה להסדיר את הנושא אחת ולתמיד ולקבוע אמות מידה מקצועיות וקריטריונים אחידים.

שר הפנים משה ארבל אמר: "הספורט הוא כלי משמעותי שיכול לקדם את השלום בתוכנו וגם את השלום עם שכנינו. השאלה שעומדת בפני הוועדה היא כיצד לייצר את האיזון בין הרצון להצליח באופן מיידי בענפי הספורט השונים לבין המחויבות הלאומית לאפשר לספורטאי הישראלי להתקדם ולהצליח. אמות המידה וכללי המסגרת שעליהם תמליץ הוועדה, יאפשרו לנו לקבל את ההחלטות הראויות ביותר ויהוו תרומה משמעותית למדינת ישראל במבט צופה פני עתיד".

שר הפנים משה ארבל בישיבת הוועדה המייעצת לבחינת מתן אזרחות לספורטאים זרים. משרד הפנים, דוברות הכנסת
רוצים לקבוע הגדרות קבועות לזכאות האזרחות הישראלית. הוועדה יחד עם משה ארבל/דוברות הכנסת, משרד הפנים

חברי הוועדה: כבוד השופטת בדימוס שרה פריש, לירון כהן, קפטנית נבחרת ישראל בכדורסל לשעבר, רועי בן טולילה, ספורטאי פראלימפי, שחקן נבחרת ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים, נאור פסר, קפטן נבחרת ישראל בכדורגל לנוער ואלי סהר, עיתונאי ופרשן ספורט בכיר.

  • עוד באותו נושא:
  • שר הפנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully