וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר אטואן מונה לתפקיד ראש התכנית לתואר שני באוריינות חזותית במכללת סמינר הקיבוצים

5.7.2023 / 14:56

אטואן, עיתונאי וחוקר של תרבות חזותית, יזם ואוצר משפיע בשדה האמנות והתרבות בישראל. במשך עשור כיהן כעיתונאי ועורך תרבות חזותית בעיתון "הארץ", ומאמריו פורסמו בכתבי עת ועיתונים ברחבי העולם

שחר אטואן. נועה יפה,
שחר אטואן/נועה יפה

אושר מינויו של שחר אטואן לתפקיד ראש התכנית לתואר שני באוריינות חזותית בסמינר הקיבוצים. אטואן יחליף את ד"ר טל דקל, שכיהנה 6 שנים כראש התכנית שנשארת בצוות ליבת ההוראה של התכנית.

אטואן, עיתונאי וחוקר של תרבות חזותית, יזם ואוצר משפיע בשדה האמנות והתרבות בישראל. במשך עשור כיהן כעיתונאי ועורך תרבות חזותית בעיתון "הארץ", ומאמריו פורסמו בכתבי עת ועיתונים ברחבי העולם (בין היתר ב-The New York Times וב-Die Welt). במקביל, המשיך לחקור ולהרצות על נושאים בשדות האמנות, האופנה, הקולנוע והתקשורת החזותית באקדמיות ובמוסדות תרבות ברחבי הארץ. אטואן היה מעורב בפיתוח של מסגרות עבודה חדישות עבור אמנים ומעצבים, כשהבולטת היא "חממת מפעל הפיס לאופנה", שמאז שנת 2015 מלווה ותומכת במעצבות ומעצבים ישראלים; באותה שנה הגה סדרה של אירועי תרבות רב תחומיים פורצי דרך במוזיאון תל אביב לאמנות, שנחלו הצלחה מרובה וביססו מודל חדש של שיתופי פעולה בין יוצרות ויוצרים מתחומי האמנויות השונות, מוסדות תרבות וקהל הצופים והמבקרות. מאז יזם, אצר וניהל אמנותית פסטיבלים תערוכות ואירועי תרבות ברחבי הארץ, והוביל פרויקטים של אמנות מבוססת קהילה במרחב הציבורי בשיתוף עם רשויות עירוניות.

התואר שני באוריינות חזותית מיועד לאנשי חינוך לאומנות (קולנוע, תיאטרון, מחול, עיצוב ואומנות). במסגרת התואר נלמדים קורסים דוגמת: אנתרופולוגיה חזותית בקולנוע, אוצרות, תיאוריות פוסט מודרניות, חישה תפיסה קוגניציה, אקטיביזם, הגירה וזהות וצילום, תיאוריות של מסע בקולנוע מופת ועוד. התואר מאפשר, למי שרוצה, מסלול ייחודי לתזה ובהמשך גם לדוקטורט. ישנן אפשרויות להשתתפות בשכר לימוד ממשרד החינוך למורות פעילות.

בין המרצים המלמדים בתכנית: פרופ' אבנר פיינלגנרט, ד"ר טל דקל, הדרה שפלן קצב, שחר מרקוס, יאיר ברק ושחר אטואן שיעמוד החל משנה הבאה בראש התכנית.

שחר אטואן: "אני נרגש מאוד מההזדמנות להוביל את התכנית לתואר שני באוריינות חזותית, ולשתף פעולה עם צוות המרצות והמרצים בפקולטה לאמנויות שבסמינר הקיבוצים. כבוד גדול לקבל את המפתחות מידיה של ד"ר טל דקל, שתרמה רבות לפיתוח התכנית ולביסוסה כמסגרת אקדמית ייחודית של מחקר ועבודה עבור יוצרות ויוצרים מאגפיה המגוונים של התרבות החזותית".

ד"ר טל דקל, ראש בית הספר היוצאת, היא פעילה חברתית וחוקרת תרבות חזותית. תחומי התמחותה הם מגדר, הגירה, רב תרבותיות וזהות, בדגש על סוגיות של גיל וזיקנה. דקל פרסמה ספרים אקדמיים וכן מאמרים בארץ ובעולם בנושאי מחקר אלו.

פרופ' אבנר פיינגלרנט, דיקן הפקולטה לאמנויות: "התכנית לאוריינות חזותית היא גולת כותרת של הפקולטה החדשה לאמנויות בסמינר הקיבוצים. היא המרחב אליו מתנקזים מכל תחומי היצירה והלמידה של כלל בתי הספר שבפקולוטה - במה, קולנוע ,תקשורת, אמנות, עיצוב ומחול. התכנית הבין תחומית מאפשרת למידה מעמיקה בתוך חוויה משמעותית ופתוחה של יצירה, חקר ובריאה במרחב העירוני שמסביב. שחר אטואן הוא יוצר חוקר ויזם בתחומי התרבות האמנות והאקדמיה, והוא נבחר להנהיג ולהוביל תכנית שוברת מוסכמות, שפותחת צהר לחשיבה ויצירה המובילה ליזמות תרבותית אמנותית ומחקרית".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully