וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעכשיו אמרו 'דיקן': התפקיד החדש של פרופ' אביחי מנדלבליט

5.7.2023 / 14:37

פרופ' אביחי מנדלבליט מונה לדיקן הפקולטה למשפטים במרכז האקדמי למשפט ולעסקים: "אני סמוך ובטוח שבעבודת צוות ובכוחות משולבים של הסגל האקדמי ושל הסגל המנהלי נוביל את הפקולטה למשפטים להצלחה ולהישגים החשובים לכולנו". ומה הוא חושב על ההפיכה המשטרית?

בווידאו: דבריו של פרופ' מנדבליט/צילום: אוניברסיטת חיפה

פרופ' אביחי מַנדלבליט, לשעבר היועץ המשפטי לממשלה והפרקליט הצבאי הראשי, מצטרף למרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן ויכהן כדיקן הפקולטה למשפטים.

מנדלבליט הוא פרופסור למשפטים ואלוף במיל', בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני ודוקטורט במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן. בשנת 2022 מונה לפרופסור חבר נלווה-מומחה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן.

פרופ' מנדלבליט יחליף את פרופ' גילה שטופלר, דיקנית הפקולטה ב-5 השנים האחרונות, שביקשה לסיים את תפקידה כדיקנית ותישאר כמרצה במרכז האקדמי כחלק מסגל הפקולטה.

פרופ' אביחי מנדלבליט: "אני שמח ונרגש להצטרף למרכז האקדמי למשפט ועסקים כדיקן הפקולטה למשפטים. אני מבקש להודות לנשיא המרכז, פרופ' יורם בלשר ולוועד המנהל על האמון שנתנו בי בבחירתי לתפקיד חשוב זה. אני מבקש גם להודות לפרופ' גילה שטופלר, שהובילה בהצלחה את הפקולטה למשפטים בחמש השנים האחרונות. אני סמוך ובטוח שבעבודת צוות ובכוחות משולבים של הסגל האקדמי ושל הסגל המנהלי נוביל את הפקולטה למשפטים להצלחה ולהישגים החשובים לכולנו."

נאום מיוחד של היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט - הכנס השנתי הבינלאומי של המכון למחקרי ביטחון לאומי. אבשלום ששוני, פלאש 90
חדש באזרחות. פרופ' מנדלבליט/פלאש 90, אבשלום ששוני

פרופ' מנדלבליט התייחס גם למצב הפוליטי-חוקתי, בעקבות ברפורמה המשפטית: "אם עצמאות העליון תיפגע נהיה דיקטטורה". עוד הוסיף: "אנו חווים הפיכה משטרית".

פרופ' יורם בלשר, נשיא המרכז האקדמי למשפט ולעסקים: "אני מברך את פרופ' מנדלבליט על כניסתו לתפקיד ומאחל לו הצלחה רבה. אני בטוח כי הידע שהוא מביא עמו ברמה האקדמית וניסיונו המקצועי העשיר, יתרמו משמעותית לפקולטה למשפטים ולסטודנטים שלה ויביאו רוח חדשה למרכז האקדמי למשפט ולעסקים.

כמוסד אקדמי שמאמין בחיבור שבין ידע תאורטי למעשי, פרופ' מנדלבליט הוא האיש הנכון לעמוד בראש הפקולטה למשפטים, שהיא מעמודי התווך של המרכז מזה כשני עשורים. אני רוצה להודות מקרב לב לפרופ' גילה שטופלר על 5 שנים שבהן תרמה תרומה גדולה להצלחת הפקולטה למשפטים והובילה אותה להישגים חדשים, ואני סמוך ובטוח כי תמשיך להיות חלק ולתרום מהידע הרב שלה למרכז האקדמי גם לאחד סיום כהונתה."

המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן הוקם בשנת 1995 ונחשב לאחד המוסדות האקדמים הפרטיים המובילים בישראל. כ-4,000 סטודנטים לומדים בו מדי שנה כאשר הפקולטה הגדולה ביותר היא הפקולטה למשפטים. הפקולטה למשפטים פועלת בשלוש חטיבות - החטיבה לזכויות אדם ואזרח, החטיבה למשפט פלילי וקרימינולוגיה והחטיבה למשפט מסחרי ודיני הייטק, והן מציעות הכשרה אקדמית ומעשית.

לפקולטה מסורת ארוכה של לחימה למען צדק חברתי, כך למשל, מתוך 14 עתירות לפסילת חוקים של הכנסת שפגעו בזכויות אדם שנתקבלו על-ידי בית-המשפט העליון שלוש הוגשו על-ידי סטודנטים בקליניקות הפועלות במסגרת הפקולטה ומאפשרות לסטודנטים לעסוק בפרקטיקה כבר במהלך הלימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully