וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית הודיעה שתמשיך לנהל את תיק 4,000, סנגורי נתניהו: עמדתה "פזיזה ומופרכת"

24.6.2023 / 17:29

לאחר שהשופטים הודיעו לפרקליטות כי ייתקשו להוכיח את רכיב השוחד בתיק "וואלה-בזק", בהרב מיארה הודיעה כי היא מאמינה שיצליחו להביא להרשעתו של ראש הממשלה. בתגובה, עורכי הדין של נתניהו כי עיקר התביעה נשמע, ומצופה כי ילמדו את הערות בית המשפט ברצינות

גם לאחר שהשופטים אמרו לפרקליטות כי הם יתקשו להוכיח את רכיב השוחד בתיק 4,000, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה והפרקליטות הודיעו כי הם ממשיכים להאמין שיצליחו לגרום להרשעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק, וכי ימשיכו לנהל אותו. בתגובה, עורכי הדין ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ', ובעז בן צור, סנגורו של רה"מ נתניהו, אמרו היום (שבת) כי דעת היועמ"שית "פזיזה ומופרכת".

לפי עורכי הדין של נתניהו, שופטי הרכב תיק נתניהו ביקשו מהפרקליטות לשקול חזרה מאישום השוחד. אך היועמ"שית החליטה שימשיכו לנהל אותו בטענה כי "בית המשפט טרם נחשף לתמונה המלאה", שתחשף בשלב ההגנה.

"מדובר בעמדה מופרכת", מסרו עורכי הדין בעז בן צור וז'ק חן. "ידוע לכל שהמקום להוכיח את הטענות המופיעות בכתב האישום הוא בפרשת התביעה. הטענה שיש להמתין לפרשת ההגנה מעידה על חולשת ראיות התביעה", הסבירו.

הסנגורים סיכמו כי "עיקרה של פרשת התביעה כבר נשמע, לרבות עדותם של עדי התביעה המרכזיים ובכללם שני עדי מדינה ועדים מהותיים נוספים. בנסיבות אלה, מצופה שהתביעה תטה אוזן קשבת ותלמד את הערות בית המשפט ברצינות המתחייבת".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
גלי בהרב מיארה, מאמינה שתצליח לגרום להרשעתו של נתניהו/שלומי גבאי

עורכי הדין התייחסו להדלפת השיחה לתקשורת ואמרו כי הפרסום הכיל פרטים נכונים, "אולם נכללו בה גם פרטים לא נכונים והושמטו פרטים חשובים אחרים". "על יסוד הידיעה שפורסמה באופן הזה, מתרחש מחול שדים תקשורתי, שמחייב, בלית ברירה, להעמיד את הדברים על דיוקם", הם אמרו.

לגרסתם, שופטי ההרכב אכן פנו לתביעה ואמרו לה כי הם סבורים שיתקשו להוכיח את אישום השוחד, אך "המדליפים השמיטו את הקשרה החשוב של אמירה זו: פניית השופטים לתביעה לפעול על פי סמכותה ולשקול חזרה מאישום השוחד".

|עוד פורסם באותה הדלפה מגמתית שבית המשפט הסביר את פנייתו לתביעה ב"טובת המדינה". לא כך נאמר, ודומה שמטרת המדליף הייתה להמעיט מערך פניית השופטים לתביעה", הוסיפו והסבירו כי "פרסום הדברים באופן זה הביא לביקורת לא הוגנת שהושמעה כלפי בית המשפט".

בנימין נתניהו. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

ביום חמישי דווח כי שופטי הרכב משפט נתניהו אמרו לפרקליטות בשיחה סגורה כי יתקשו להוכיח את רכיב השוחד בתיק 4,000. מקור שהיה נוכח בשיחה ציין כי השופטים התייחסו בשיחה לתיק 4,000 בלבד וכי הם לא שוחחו על ניסיונות להגיע לגישור או להסדר טיעון. השיחה של השופטים ערב מתן עדותו של מילצ'ן מהווה רמז עבה לשני הצדדים להגיע להסדר טיעון. בעוד הפרקליטות לא תצליח ככל הנראה להוכיח את עבירת השוחד בתיק 4,000, עדותו של מילצ'ן עשויה לסייע בהוכחת מרמה והפרת אמונים בתיק 1,000 - דבר העשוי לשמש כזרז להגיע להסדר טיעון בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully