וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש הרדיו שמואל שי, ממקימי להקת הנח"ל, הלך לעולמו

עודכן לאחרונה: 16.6.2023 / 19:50

יום לפני יום הולדתו ה-91 וכשלושה חודשים לאחר מות אשתו נחמה, הלך לעולמו שמואל שי, שהיה ממקימי להקת הנח"ל, עבד עשרות שנים בקול ישראל בה הגיש בין השאר את "שי לשבת", הנחה בטלוויזיה את השעשועון "זוג או פרט" ובנוסף שימש כאיש יחסי ציבור וכמרצה להיסטוריה

שמואל שי ז"ל, איש רדיו וממייסדי להקת הנח"ל. ארכיון משפחתי, באדיבות המשפחה
שמואל שי ז"ל/באדיבות המשפחה, ארכיון משפחתי

שמואל שי, איש הרדיו וממקימי להקת הנח"ל, הלך לעולמו הבוקר (שישי) בביתו, יום לפני יום הולדתו ה-91 וכשלושה חודשים לאחר מות אשתו, נחמה שי.

שי נולד בפולין ב-17 ביוני 1932 בשם שמואל גולדברג. הוא עלה ארצה וניצל מהשואה. המפגש הראשון שלו עם המיקרופון של הרדיו היה בגיל 12 כשהשתתף בתסכית של קול ישראל, בתפקיד של מברשת שיניים. בנעוריו הדריך בתנועות נוער. בשנת 1950 היה שי אחד ממקימי להקת הנח"ל, לצד יוסי בנאי, יונה עטרי, גאולה גיל ואחרים, שהעלו את תוכניתה הראשונה של הלהקה, "מיריק מסתדרת". לאחר שחרורו, הצטרף לקיבוץ מעין ברוך, שם שימש כרועה כבשים לצד מנשה קדישמן, ולאחר מכן עבר לתל אביב. הוא שיחק בתיאטרון הזירה.

שמואל שי ז"ל, איש רדיו וממייסדי להקת הנח"ל. ארכיון משפחתי, באדיבות המשפחה
שמואל שי ז"ל/באדיבות המשפחה, ארכיון משפחתי

בשנת 1956 החל את הקריירה הרדיופונית שלו, תחילה בגלי צה"ל ולאחר מכן חצה את הקווים לקול ישראל. תוכניתו הראשונה הייתה "עשרים מי יודע" של שמוליק רוזן, וגם בהמשך התבלט בשעשועוני רדיו. הוא השתתף בתוכנית "כל האמת" לצד עמוס קינן ועדה בן נחום והגיש וערך את התכניות "מה דעתך", "ימין ושמאל" עם עדה בן נחום, "מי שבא בא", "חוחים וחיוכים", "הכל על הקל", "זוג משמים", "משחקי לילה" עם זאב ענר ו"שי לשבת" שהגיש במשך עשרות שנים מדי שבת בבוקר ברשת ב' של קול ישראל. הוא ניהל את מחלקת התוכניות הקלות בקול ישראל, ושידר בקול ישראל עד לסגירתה. שי גם הגיח לטלוויזיה בהגשת שעשועון השידוכים "זוג או פרט" בשנות השמונים. בנוסף, הנחה ערבי ראיונות במלון שרתון תל אביב, שבהם התארחו בין השאר דוד בן-גוריון, שמעון פרס ויצחק נבון.

שי היה בעל תואר שני בהיסטוריה ושימש כמרצה להיסטוריה במכללות ובאוניברסיטה הפתוחה. בשנות השבעים היה שליח הסוכנות בארצות הברית. בנוסף, שימש כדובר תיאטרון הבימה וכאיש יחסי ציבור של פסטיבלי ישראל, הופעותיהם של פרנק סינטרה, עמליה רודריגז, ז'ולייט גרקו ועוד.

אשתו, נחמה, הלכה לעולמה במרץ האחרון. שמואל ונחמה שי הותירו אחריהם שלושה ילדים, עשרה נכדים ועשרה נינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully