וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם נושמים פלסטיק בכמות זהה לכרטיס אשראי בכל שבוע. לאן זה מגיע?

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 7:43

את הנזק של חלקיקי פלסטיק הנכנסים לגופנו אנחנו כבר יודעים, אבל מה קורה כשמדובר בכמויות כל כך גדולות?

אילוסטרציה. ליבי, ShutterStock
כל זה בשבוע אחד? כרטיס אשראי/ShutterStock, ליבי

אנחנו כבר יודעים שאנחנו שואפים לתוך הגוף חלקיקי מיקרו פלסטיק רבים, אבל עד כמה הם רבים? לפי מחקר חדש, רבים מדי. חוקרים מצאו כי אנשים שואפים מיקרו-פלסטיק בכמות ששווה לכרטיס אשראי מדי שבוע.

צוות מחקר אוסטרלי אומר שהחלקיקים המסוכנים הללו מצטברים באף ובחלק האחורי של הגרון, אזורים הנחשבים ל"נקודות חמות" שעלולות להגביר את הסיכון למחלות שונות.

"מיליוני טונות של חלקיקי מיקרו-פלסטיק אלו נמצאו במים, באוויר ובאדמה. ייצור המיקרו פלסטיק העולמי עולה, וצפיפות המיקרו-פלסטיק באוויר עולה באופן משמעותי", אומר מחבר המחקר מוחמד ס. איסלאם מהאוניברסיטה הטכנולוגית בסידני. "לראשונה, בשנת 2022, מחקרים מצאו מיקרו פלסטיק עמוק בדרכי הנשימה האנושיות, מה שמעלה את החשש לסכנות בריאותיות בדרכי הנשימה".

איפה נמצא המיקרו פסלטיק?

מיקרופלסטיק מורכב מפסולת פלסטיק מפורקת, סיבים סינתטיים וחרוזים זעירים המצויים לרוב במוצרי היגיינה אישית. למרות שידוע שהם פוגעים בחיים של יצורי הים שחושבים בטעות כי מדובר במזון, בני אדם יכולים לצרוך אותם גם דרך פירות ים, מי ברז או פריטים אחרים. פסולת סביבתית זו - הנוצרת מההתפרקות של מוצרי פלסטיק - מכילה בדרך כלל מזהמים רעילים וכימיקלים.

המחקר, שפורסם ב-Physics of Fluids, הוא הראשון שהראה כי מיקרו-פלסטיק משתהה בדרכי הנשימה האנושיות. בני אדם עלולים לשאוף כ-16.2 חלקיקים של מיקרו פלסטיק בכל שעה, השווה למסה הכוללת של כרטיס אשראי לאחר שבוע.

החוקרים מאמינים כי המחקר שלהם מדגיש את החששות החמורים של חשיפה ושאיפה של מיקרו פלסטיק, במיוחד באזורים עם רמות זיהום פלסטיק גבוהות או פעילות תעשייתית. הם מקווים שהממצאים שלהם יסייעו בפיתוח מכשירי מתן תרופות ממוקדים ושיפור הערכות הסיכון הבריאותי.

בעתיד, החוקרים שואפים לבחון הובלה של מיקרו פלסטיק בקנה מידה גדול יותר במודל של ריאות אנושיות
תוך שילוב פרמטרים סביבתיים כמו לחות וטמפרטורה.

  • עוד באותו נושא:
  • פלסטיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully