וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היונבומבר" טד קזינסקי, ששלח מכתבי נפץ ברחבי ארה"ב, התאבד בכלא

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 16:36

קזינסקי בן ה-81, שהרג שלושה אנשים ופצע 23 נוספים, נמצא ללא רוח חיים בתאו. הוא הטיל אימה על אמריקה בין 1978 ועד שנתפס ב-1995, רק אחרי שכלי תקשורת הסכימו, בהמלצת ה-FBI, לפרסם את המניפסט הקיצוני שלו נגד החברה המודרנית

טד קצ'ינסקי, ה"יונבומבר". מתוך ויקיפדיה, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים, אתר רשמי
טד קצ'ינסקי, ה"יונבומבר"/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

טד קזינסקי, ששלח מכתבי נפץ ברחבי ארצות הברית, מת בכלא בגיל 81 - כך אמרו הערב (שבת) רשויות הכלא. קזינסקי, שכונה "יונבומבר", הרג שלושה אנשים ופצע 23 נוספים במהלך מסע הטרור שלו שנמשך מ-1978 ועד 1995, כשנתפס בבקתה במונטנה. שירותי הכלא לא פרסמו את סיבת המוות, אך בני יורק טיימס דווח כי הוא התאבד.

קזינסקי נחשף רק לאחר שה"ניו יורק טיימס" וה"וושינגטון פוסט", בהמלצת ה-FBI, הסכימו לבקשתו לפרסם את המניפסט הקיצוני שלו נגד החברה המודרנית, אחרי שהבטיח כי לאחר מכן יפסיק לשלוח מכתבי נפץ. מי שזיהה על ידי מי נכתבו המילים היו אחיו ואשתו, שזיהו את הטון העוין שלו. ב-1996, אחרי שהודה בפשעיו, הוא נשפט למאסר עולם ללא חנינה והוחזק במתקני כליאה שמורים.

קזינסקי, בעל תואר במתמטיקה מאוניברסיטת הארוורד, ריצה את עונש המאסר שלו בבית הכלא השמור בפלורנס קולורדו עד שבריאותו התדרדרה והוא הועבר למתקן כליאה רפואי בקרוליינה הצפונית ב-2021. לשכת בתי הכלא מסרה כי גופתו נמצאה בשבת בבוקר, בסביבות השעה 00:25 (לפי שעון מקומי).

יונבומבר. רויטרס
יונבומבר/רויטרס

הפשעים שלו החלו ככל הנראה זמן קצר לאחר שהוא פוטר מהעסק המשפחתי על ידי אחיו בגלל פרסום שירים פוגעניים על עמיתה לעבודה שנפרדה ממנו אחרי שני דייטים. הוא נסוג משם אל יערות מונטנה ואל בקתה שבנה במו ידיו, שהייתה מנותקת מחשמל וביוב, ובה הוא ייצר את חבילות הנפץ הקטלניות.

ההתקפות הראשונות שלו כוונו לאוניברסיטת נורת'ווסטרן באילינוי. הוא שלח שני מכתבי נפץ בהפרש של כמעט שנה - ב-25 במאי 1978 וב-9 במאי 1979, שפצעו שני אנשים. בנובמבר 1979, פצצה ששלח בדואר התפוצצה בטיסה של אמריקן איירליינס, ו-12 אנשים סבלו משאיפת עשן.

בשל ההתקפות ההללו, ה-FBI כינה אותו "יונבומבר" - מאחר שנראה שהמטרות שלו היו אוניברסיטאות וחברות תעופה. במהלך השנים הבאות הוא תקף 13 פעמים נוספות, והרג שלושה אנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully