וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות החלל של יפן תנסה לשגר אנרגיית שמש אל כדור הארץ

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 14:13

סוכנות החלל היפנית תנסה עד 2025 לפרוש רשת לוויינים זעירים שיעבירו אנרגיה סולארית מהחלל לכדור הארץ באופן אלחוטי. היפנים מנסים לממש רעיון תיאורטי מעניין לאנרגיה מתחדשת בלתי נדלית שהוצע עוד ב-1968

סוכנות החלל היפנית תנסה לשגר אנרגיית שמש אל כדוה"א. Image courtesy of Kyoto University,
סוכנות החלל היפנית תנסה לשגר אנרגיית שמש אל כדוה"א/Image courtesy of Kyoto University

סוכנות החלל היפנית JAXA בילתה שנים בניסיון לשגר אנרגיית שמש מהחלל. ב-2015, הייתה לסוכנות היפנית פריצת דרך, כאשר מדעניה הצליחו לשדר 1.8 קילוואט (בערך האנרגיה שצורך קומקום חשמלי), למרחק של 50 מטר באופן אלחוטי. כעת הם מכריזים על צעד גדול נוסף קדימה. על פי פרסום של שירות הידיעות הכלכלי היפני ניקיי, שותפות ממשלתית-פרטית תנסה להעביר אנרגיה סולארית מהחלל אל כדור הארץ עד 2025.

הפרויקט, שבראשו עומד נאקוי שינוהארה, פרופסור מאוניברסיטת קיוטו שעוסק בתחום מאז 2009, ינסה לפרוש סוללה של לוויינים זעירים במסלול, ואלה בשאיפה, יקרינו את האנרגיה הסולארית שתיצבר במערכים של פאנלים סולאריים בחלל אל הקרקע, לתחנות קליטה המצויות מאות קילומטרים מהם.
הרעיון של העברת אנרגיה סולארית בגלי מיקרוגל איננו חדש. הוא הוצע לראשונה תיאורטית ב-1968.

ככה נראית שנה על פני השמש/NASA

מאז, כמה מדינות מנסות להפוך את הרעיון למציאות. זהו תחום מסעיר, שכן מדובר במקור אנרגיה מתחדשת בלתי נדלה ויכולת האיסוף של מערכים המצויים בחלל, אינו מוגבל לשעות היום כמו פאנלים סולאריים על כדור הארץ.

אולם, אליה וקוץ בה: גם אם הפרויקט היפני ינחל הצלחה, להקים מערך בחלל שיכול להעביר גיגהוואט אחד בודד, השווה לתפוקה של כור גרעיני אחד, יעלה בערך שבעה מיליארד דולר בטכנולוגיות החומרים הקיימות העומדות לרשותנו, וכרגע פשוט אינו כדאי כלכלית.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • שמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully