וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו אבא לפני 15 שנה: שפילד וונסדיי עלתה לצ'מפיונשיפ בדקה ה-120+3

במאי 2008 דין ווינדאס העלה את האל סיטי לפרמיירליג עם שער ניצחון בפלייאוף. היום בנו קבע 0:1 על בארנסלי באותו מקום בדיוק והחזיר את הינשופים לצ'מפיונשיפ

תקציר: שפילד וונסדיי - בארנסלי 0:1 (גמר פלייאוף העלייה לצ'מפיונשיפ)/ספורט1

ב-24 במאי 2008, התייצבו 86,703 צופים באצטדיון וומבלי כדי לצפות בגמר פלייאוף העלייה לפרמיירליג, בין בריסטול סיטי להאל סיטי. בדקה ה-38 דין ווינדאס קיבל הגבהה מפרייזר קמפבל ומקצה הרחבה בעט וולה ונעץ את הכדור ברשת הגבוהה של בריסטול. האל סיטי ניצחה 0:1 ו-ווינדאס בן ה-39 הוכתר לגיבור הגדול של ההעפלה לפרמיירליג - העלייה הראשונה של האל לליגה הבכירה ב-104 שנות קיום.

15 שנה ועוד חמישה ימים חלפו. שוב וומבלי, שוב שער ניצחון בגמר פלייאוף, שוב ווינדאס - הפעם הבן ג'וש.

הערב (שני) נערך באצטדיון וומבלי גמר הפלייאוף על ההעפלה לליגת המשנה ובסיומו זו שפילד וונסדיי שגברה 0:1 על בארנסלי משער בדקה ה-120+3, השלימה את אחד הקאמבקים הגדולים בתולדות הפלייאוף וחגגה את חזרתה לצ'מפיונשיפ, שנתיים אחרי שירדה לליגה השלישית.

ג'וש ווינדאס, שחקן שפילד וונסדיי. Marc Atkins, GettyImages
איזה סיפור. ג'וש ווינדאס/GettyImages, Marc Atkins

בחצי גמר הפלייאוף הצליחה שפילד וונסדיי לעלות לגמר על אף שהובסה 4:0 על ידי פיטרבורו במשחק הראשון, בגומלין היא הדהימה עם 1:5 ויצאה עם ידה על העליונה בתום דו קרב פנדלים. גם היום בגמר היא שרדה מותחן של ממש מול בארנסלי, כאשר הכניעה אותה 0:1 משער בדקה ה-120+3 של ג'וש ווינדאס, בנגיחה אקרובטית.

שפילד וונסדיי סיימה את העונה הסדירה במקום השלישי בליגה האנגלית הראשונה (השלישית בטיבה כמובן) ואילו בארנסלי סיימה רביעית, עם 10 נקודות מתחתיה. שפילד וונסדיי, המכונה הינשופים, זכתה בעברה בארבע אליפויות אנגליה, האחרונה שבהן ב-1930, וכן בשלושה גביעים, כך שזהו בהחלט אחד המועדונים המצליחים בתולדות אנגליה.

שחקני שפילד וונסדיי חוגגים העפלה לצ'מפיונשיפ. Richard Heathcote, GettyImages
שחקני שפילד וונסדיי חוגגים העפלה לצ'מפיונשיפ/GettyImages, Richard Heathcote

נזכיר כי גם גמר הפלייאוף על העלייה לפרמיירליג היה דרמטי במיוחד, כאשר ביום שבת ניצחה לוטון טאון את קובנטרי סיטי בתום דו קרב פנדלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully