וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסאי דגו מונה למאמן מכבי חיפה, שחר: "לפני 30 שנה גם לי לא היה ניסיון"

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 0:09

הירוקים החליטו להמר על מאמן קבוצת הנוער חסר הניסיון, הנשיא הסביר: "את המיליונים שהיה דורש מאמן זר, נשקיע בשחקנים". אלברמן: "קיבלנו הצעות מכל רחבי תבל, אבל החלטנו לחזור לנקודת ההתחלה"

מכבי חיפה חוגגת אליפות/צילום: שלמה וייס | עריכת וידאו: ניר חן

מסאי דגו מונה היום (שבת) באופן רשמי למאמנה החדש של מכבי חיפה. לאחר ההודעה של ברק בכר על עזיבתו, ראשי המועדון התלבטו בנוגע לזהות המחליף על הקווים ואלברמן אף שוחח עם מספר מאמנים זרים, אלא שבסופו של דבר הוחלט לוותר על האופציה הזו לאור כישלונות העבר ובשל העובדה שאלברמן לא מצא את סוג המאמן שחיפש, מה שהוביל להחלטה על דגו.

דגו, שהוליך את קבוצת הנוער של מכבי חיפה לאליפות, נכנס לנעליים הענקיות של ברק בכר. דגו אמר לאתר הרשמי של המועדון: "אני מתרגש וגאה, מודה על האמון. מדובר באתגר גדול להמשיך ולהתמודד על כל התארים ולהוביל את מכבי חיפה להישגים נוספים. מצפה לנו עבודה קשה שנתחיל אותה כבר מחר. אעשה הכל לשמח את הקהל האדיר שלנו".

מאמן קבוצת הנוער של מכבי חיפה, מסאי דגו. Gualter Fatia, GettyImages
עושה את קפיצת המדרגה מהנוער לבוגרים של מכבי חיפה. מסאי דגו/GettyImages, Gualter Fatia

הנשיא יעקב שחר אמר לשחקנים לאחר הניצחון על הפועל ירושלים: "ביקשתי להופיע בפניכם ולומר לכם שיש לנו מאמן חדש. נפרדתם מהמאמן שליווה אותנו שלוש שנים וסיכמנו עם מסאי דגו. בחירה הייתה בהמלצת המנהל המקצועי גל אלברמן, שכבר לפני כמה שבועות אמר שהוא נמצא בתהליך בדיקה של מועמדים וההמלצה היא על דגו. בדקנו את יכולתו של המאמן החדש, הוא עבד בצוות, הוא השביע את רצון אנשי המקצוע והנהלת המועדון ולכן הייתה החלטה לקבל את ההמלצה של גל. החל מעוד שבועיים-שלושה מי שיוביל אותנו יהיה מסאי דגו שעשה עונה מאוד טוב בקבוצת הנוער".

עוד בוואלה!

מסאי דגו ימונה למאמן מכבי חיפה בשבוע הקרוב

לכתבה המלאה
צ'ארון שרי יעקב שחר מכבי חיפה. דני מרון
"את הכסף שהיה דורש מאמן זר, נשקיע בשחקנים"/דני מרון

שחר הוסיף: "מה זה ניסיון? שאלת את אותה שאלה גם כשרוני הגיע והוא לקח שלוש אליפויות. הנקודה היא שכמועדון נכשלנו עם המאמנים הזרים שהיו פה. גם הקולגות לא הצליחו עם זרים כל הזמן. מטבע הדברים קל לעקוב אחר שחקנים בכל העולם. לאתר מאמנים זה לא קל. אין הרבה אינפורמציות חוץ מסטטיסטיקות יבשות ולכן חשבנו שז החלטה טובה למנות את מסאי. אנחנו לא מפחדים, המעטפת היא חזקה מאוד.

"לפני 30 שנה הייתי בעל ניסיון בלנהל קבוצת כדורגל? אני מאמין בשחקנים שיש לנו בסגל. הבסיס של הקבוצה הוא טוב. לא בהכרח מאמן עם רזומה גדול מצליח. קיבלתי לא מעט תמיכה במהלך הזה וגם הרבה שהקימו גבה ואמרו שזה מהלך נועז מדי אבל אני מאמין בחוזק שלנו".

"רוב הסגל יישאר, לא יהיה לנו סגל פחות טוב מהעונה. יש סוכנים שמנסים לפתות את השחקנים כדי לעשות עוד כמה אגורות, הם לא שומרים עלינו אז אנחנו נשמור על עצמנו. מאמן זר היה מביא את עצמו את הצוות והיה רוצה מיליונים, אז את זה ניתן לאלברמן שיביא שחקנים. אם הייתי רוצה לחסוך כסף לא הייתי במכבי חיפה. אני מבין את הדאגות ושחלק חושבים שזה מהלך נמהר מדי אבל תהיו סמוכים ובטוחים שכל המערכת תהיה לצידו".

גל אלברמן מנהל מקצועי מכבי חיפה. דני מרון
גל אלברמן מנהל מקצועי מכבי חיפה/דני מרון

אלברמן אמר במסיבת העיתונאים: "ברגע שהבנו שברק עוזב את מכבי חיפה, התכנסנו והמלצתי לשקול שמסאי יהיה המאמן. לצד זה, קיבלנו החלטה לצאת למסע חיפושים אחר אלטרנטיבות נוספות. נפגשתי בארץ ובחו"ל עם מאמנים אחרים, קיבלנו הצעות מכל רחבי תבל. לאחר התהליך הזה התכנסנו שוב וקיבלנו החלטה לחזור לנקודת ההתחלה ולהיצמד להמלצה למנות את מסאי. הוא נכנס לנעליים גדולות אבל אני מאמין שהוא יכול לעשות עבודה נהדרת בטווח הקצר והארוך".

אלברמן הוסיף: "את תעודת המאמן שלי עשיתי עם מסאי באותה כיתה לפני עשור. אני מכיר אותו שנים רבות ועקבתי אחרי הקריירה של מסאי כמאמן, היא לא עשירה ועתירת הישגים אך הייתה מלווה באתגרים לא פשוטים. הבאתי אותו למחלקת הנוער כי האמנתי שהוא מאמן מוכשר שזקוק למעטפת מקצוענית שיביאו את יכולות האימון שלו לידי ביטוי. הראייה היא שהחתמנו אותו למחלקת הנוער הייתה ראייה עתידית, לקחנו בחשבון שביום שבכר והצוות יעזבו תהיה לנו אופציה מבית ולהיאחז בה ולא להישאר עם ריק אחד שלם. אני מבין את סימני השאלה אבל הבחירה הזו הוא בתהליך ישר מושכל ויסודי".

"בכל הנוגע לניהול, המשא ומתן מול ברק היה של ההנהלה הבכירה. הייתי מעודכן לאורך כל הדרך. ברק קיבל הצעה שגם אם הייתה לו התלבטות היא מפתה מאוד ואתגר חדש עבורו. היו לי המון שיחות איתו אבל הוא הרגיש שזה כנראה הצעד הנכון לקריירה שלו".

כעת, במכבי חיפה רוצים להעמיד סגל חזק לרשותו של המאמן המיועד, כאשר המטרה הראשונית היא לשמור על השלד הקיים ולחזק אותו במספר עמדות. המועמדים העיקריים הם שני היהודים, נייתן בקסטר האנגלי ולורן אברג'ל הצרפתי.

דגו בן ה-37 בלבד, החל את קריירת האימון שלו בקבוצת הנערים של הפועל תל אביב. את קריירת הבוגרים שלו הוא החל בהפועל כפר סבא ולאחר מכן החליף את יובל נעים בהפועל אשקלון. בקיץ 2018 הוא מונה למאמן הפועל פתח תקוה, והצליח להציל אותה מירידה לליגה א' בעונת הפירוק שהחלה במינוס 11 נקודות. את ההזדמנות הגדולה שלו הוא קיבל מאיזי שרצקי בקרית שמונה, אבל כשל בליגת העל ולאחר מכן כשל גם בקדנציה השנייה שלו בהפועל פתח תקוה. גם בהפועל עכו הוא לא שרד ובעונה החולפת הוא אימן כאמור את קבוצת הנוער של מכבי חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully