וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

42 נסיינים יבחנו תרופה נגד קרינה רדיואקטיבית. ככה זה יעבוד

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 10:42

ניסוי חדש שתוצאותיו יתפרסמו רק ב-2024 יבדוק היתכנות של תרופה שאמורה להוציא מהגוף את הרעלים שנכנסים אליו כשפצצה גרעינית מתפוצצת. האם בקרוב יהיה פיתרון לאיום הכי גדול עלינו?

גיף פצצה גרעינית. Giphy
גיף פצצה גרעינית/Giphy

מתקפה גרעינית היא אולי אחד האיומים הכי גדולים ומפחידים על האנושות, וכנראה היא תשאר כזו גם בנשים הבאות. ובכל זאת, לאחרונה החל ניסוי בארה"ב לתרופה שאמורה למנוע את ההשפעות המזיקות של קרינה על הגוף במקרה של מתקפה גרעינית. מניעה וטיפול בנזקי הקרינה קרינה מוגבלים כיום ביותר, כך שתרופה שיכולה להסיר ביעילות זיהום רדיואקטיבי מהגוף תהיה ציון דרך בהגנה מפני רעל שנחשב בלתי ניתן לעצירה כרגע.

HOPO 14-1 היא תרופת נסיונית שתוכל, אם הניסוי יהיה מוצלח כמובן, להגן ולטפל בקורבנות של נשורת גרעינית, על ידי קשירה (או קלציה) של מתכות כבדות מזוהמות וסילוקן מהגוף. היא אמורה להיות יעילה נגד אורניום וחומרים אחרים המשמשים בנשק גרעיני, כגון פצצות מלוכלכות (פצצה קונבנציונלית שמוסיפים לה פסולת גרעינית או חומרים רדיואקטיביים) או טילים בליסטיים.התרופה עשויה לסייע גם בטיפול בהרעלת עופרת.

הניסוי הקליני הראשון בבני אדם יכלול בסביבות 42 משתתפים עליהם יבחנו מגוון מינונים כדי להעריך את בטיחות התרופה. ממצאי הניסוי ידווחו בשנת 2024. HOPO 14-1 אינה מאושרת כעת על ידי ה-FDA ואינה זמינה גם לשימוש חירום.

תרגיל סימולציה של הגעת החיסונים. בית חולים שיבא, תל השומר, 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
תרגיל סימולציה של הגעת החיסונים. בית חולים שיבא, תל השומר, 10 בדצמבר 2020/ראובן קסטרו

כיום יש כבר תרכובת בשוק הקושרת מתכות כבדות רדיואקטיביות, אבל HOPO Therapeutics קובעת שמולקולות ה-DTPA הללו מדללות גם את הגוף מיונים חיוניים (כגון אבץ ומגנזיום), בעוד שהתרופה שלהן לא.

יש כבר שתי זריקות תרופות שונות שניתן להשתמש בהן לטיפול באנשים שנחשפו לפלוטוניום רדיואקטיבי, אמריקיום או קוריום.במשך עשרות שנים, מומחים גם יודעים שניתן לתת טבליות יוד כדי לסייע בהגנה על אנשים אם יוד רדיואקטיבי שוחרר לסביבה; הוא ניתן לאנשים בשנת 1986 כאשר התרחשה תאונה גרעינית בתחנת הכוח בצ'רנוביל.

גלולה נוספת, Prussian blue (אשלגן ברזל הקסציאנופראט), יכולה לסייע בהסרת צזיום ותליום רדיואקטיביים מהגוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully