וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוחרם ע"י בן גביר וניצל מירי: ג'וש בריינר זכה בפרס אורי אבנרי ל"עיתונות אמיצה"

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 10:24

כתב המשטרה של "הארץ" יהושוע ג'וש בריינר הוא הזוכה בפרס אורי אבנרי לעיתונות אמיצה לשנת 2023 על סך 15,000 שקלים. בריינר פרסם בין היתר תחקיר אודות ראש המטה של איתמר בן גביר - והוחרם באירוע רשמי של השר

כתב המשטרה של עיתון "הארץ" יהושוע ג'וש בריינר הוא הזוכה בפרס אורי אבנרי לעיתונות אמיצה לשנת 2023. הפרס על סך 15,000 שקלים יוענק לבריינר על ידי ארגון העיתונאים והעיתונאיות והקרן ע"ש רחל ואורי אבנרי במסגרת פסטיבל דוקאביב בסינמטק בתל אביב.

בשנה האחרונה היה בריינר בין העיתונאים היחידים באירועי חווארה, ואף ניצל מירי.

צוות השופטים כלל את זוכה הפרס מהשנה שעברה, עיתונאי כאן 11 אורן אהרוני, אורי דרומי, מנכ"ל מועדון העיתונאים בירושלים, שוקי טאוסיג, העורך הראשי של העין השביעית, חברת הכנסת לשעבר עו"ד גבי לסקי, מנהלת העזבון והקרן ע"ש רחל ואורי אבנרי, וענת סרגוסטי, אחראית חופש העיתונות בארגון העיתונאים והעיתונאיות.

נימוקי השופטים: "ג'וש בריינר זוכה בפרס השנה על עבודה מקצועית ובלתי מתפשרת, בלי לוותר על השטח, תוך שהוא מדבר אמת אל הכוח, מבטא את המוטו של 'העולם הזה', בלי מורא, בלי משוא פנים.

"בריינר היה אחראי לסיפורים עיתונאיים חשובים, והיה כמעט העיתונאי היחידי בחווארה בערב שריפת המכוניות והבתים ע"י מתנחלים, תוך סיכון עצמי. ככתב משטרה הוא מסקר את התחום באופן רב מימדי, עם תחקירים וחשיפת מוקדי הכוח, ולא מסתפק בסיקור סטנדרטי של אירועי פשע והפרות סדר".

לפני כמה שבועות פרסם בריינר ב"הארץ" כי חנמאל דורפמן, המשמש כיד ימינו של בן גביר, מתפקד כראש המטה שלו וחותם בתואר זה על מסמכים רשמיים מטעם המשרד - הוא אינו עובד מדינה. לפי הפרסום, על אף שחלפו חודשים מאז כניסת בן גביר לתפקיד, לא הוסדר מעמדו של דורפמן, ולא ברור האם ועל ידי מי הוא מועסק כעובד.

בתגובה לפרסום הוחלט בלשכת השר לבטחון פנים שלא להזמין את בריינר לאירוע רשמי של הרמת הכוסית השנתית. בעקבות ההחלטה הודיעו כתבי משטרה נוספים כי לא יגיעו לאירוע לאות סולידריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully