וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתן אזולאי בריאיון מיוחד: "אתן את החיים שלי בשביל לזכות בגביע"

הפריצה במכבי פתח תקוה ("גיא לוזון הרים אותי בכמה דרגות, טיפ לצעירים - תתחילו שם את הקריירה"), תג המחיר הגבוה ("רציתי להוכיח שאני שווה את הסכום") וההרחקה מול סכנין ("טעות חיי"). קשר מכבי נתניה בריאיון בלעדי: "החלום - לשחק בצרפת"

תקציר ניצחונה של מכבי נתניה 1:3 על מ.ס. אשדוד בחצי גמר גביע המדינה/ספורט1

לפני שנדבר עליך, ספר קצת על התחושות אחרי הניצחון מול אשדוד בחצי גמר. היה נראה שמכבי נתניה הגיעה מאוד מוכנה למשחק הזה, גם אתם הרגשתם ככה?

"קודם כל היתה אווירה מושלמת, הקהל הטריף אותנו לגמרי. עשינו מחצית ראשונה מעולה, בחצי השני זה נראה קצת פחות טוב, אבל הכי חשוב שניצחנו ועלינו לגמר. התאמנו ממש טוב לקראת המשחק, גם שיחקנו מול אשדוד שלושה ימים לפני חצי הגמר וניצחנו בליגה, אז זה נתן לנו ביטחון לקראת חצי הגמר ובאנו באמת מוכנים. רן (קוז'וך, מאמן הקבוצה, ר"ב), הכין אותנו בצורה מושלמת ידענו מה אנחנו רוצים לעשות. ראינו וידאו ובאמת ידענו לפרטי פרטים מה צריך לעשות, עשינו את מה שרן אמר לנו לעשות וזה הצליח. הרגשה מצוינת ואנחנו שמחים מאוד על הניצחון הזה".

אתם 90 דקות ואולי עוד הארכה לפני זכייה בתואר. היריבה שלכם בגמר תהיה בית"ר ירושלים, איך אתה מעריך את הסיכויים שלכם?

"האמת שלא היתה לנו העדפה מיוחדת, בית"ר או מכבי - מי שבא ברוך הבא. אני בדרך כלל לא נרגש לפני משחקים, הפעם אני בטוח שאתרגש מהמשחק הזה. נבוא למשחק הזה כדי לנצח ולא משנה מי תעמוד מולנו. אנחנו כבר חושבים על הגמר הזה כמובן ואני בטוח שנבוא מאוד מוכנים לקראת המשחק הזה, אין לי ספק בכלל שהצוות יכין אותנו בצורה מושלמת ואנחנו מאוד רוצים לנצח ולשמח את כל האוהדים שלנו ואת כל העיר בעצם".

שלושה ימים אחרי הגמר אתה חוגג יום הולדת 21, כמה אתה רוצה לקחת את הגביע הזה?

"וואו, אני אתן את החיים שלי בשביל לקחת את הגביע הזה. זו יכולה להיות מתנה מושלמת ליום ההולדת, להיות בגיל 21 עם תואר, זה באמת חלום".

איתן אזולאי מכבי נתניה. ברני ארדוב
יסגור יום הולדת מהחלומות? אזולאי/ברני ארדוב

עוד בליגת העל

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

איתן אזולאי גדל במחלקת הנוער של מכבי נתניה ומחזיק בהישג מרשים מאוד, כאשר בכל חמש השנים בהן שיחק בקבוצות הילדים והנערים של המועדון, מגיל 11 עד 16, זכה בחמש אליפויות רצופות. הוא החל את דרכו כשחקן התקפי, לפני שמאמן הנערים החליט על שינוי שככל הנראה השפיע על המשך הקריירה של אזולאי. "עברתי לטוברוק ובעונה השנייה שלי, אחרי כמה משחקים, החליטו להעביר אותי למחלקת נוער של מכבי פתח תקוה", הוא מספר. "שיחקתי שם בנערים א' בתפקיד של שחקן כנף. עברתי לפתח תקוה, כשהם היו מקום אחד לפני אחרון ואחרי שהגעתי היו לנו משהו כמו 20 משחקים בלי להפסיד. בעונה הזאת המאמן שלי אייל גידרון החליט להעביר אותי לתפקיד של קשר אחורי. עד אז שיחקתי בעיקר בכנפיים ומתחת לחלוץ".

יכול להיות שזה המאמן ששינה לך את הקריירה והוא אחד הגורמים העיקריים למקום שבו אתה נמצא עכשיו?

"לגמרי יש מצב שהוא שינה לי את הקריירה. שיחקתי כנף שמאל, הבקעתי שערים, בישלתי והוא החליט לשנות לי את התפקוד לקשר אמצע אחורי. היה משחק אחד שהתחלתי בכלל מתחת לחלוץ. באמצע המשחק הוא שינה לי תפקוד וביקש שאשחק קשר אחורי. היה לי משחק טוב ומאז הוא השאיר אותי בתפקיד הזה. גם בנוער שיחקתי כבר כקשר אחורי".

עוד מאמן שכנראה אחראי על ההתקדמות הגדולה שלך הוא גיא לוזון, שהעלה אותך לבוגרים ונתן לך את הצ'אנס הראשון להתקדם.

"כן, נכון. זה היה עוד בתקופת הקורונה. מכבי פתח תקוה היתה בליגה הלאומית, הייתי שחקן של קבוצת הנוער ולקראת סיום העונה, גיא הקפיץ אותי לבוגרים. פתח תקוה עלתה אז בחזרה בפער גדול מאוד וגיא נתן לי לשחק 90 דקות נגד רמת השרון, במחזורים של סיום העונה. גם שם כבר שיחקתי כקשר אחורי. הגענו באותה עונה לגמר הגביע ושיחקנו נגד הפועל באר שבע. בשבוע לפני הגמר, גיא אמר לי "כנס ליוטיוב ותסתכל על סרטונים של ז'וסואה, כי אתה הולך לשמור עליו אישית בגמר". התחלתי לעשות הכנה, ראיתי המון סרטונים, בסוף תומר לוי שהיה בספק לגמר פתח בהרכב במקומי, אבל נכנסתי בחילוף הראשון. היה לי משחק טוב, אבל לצערי הפסדנו בגמר, כי באר שבע באמת היו מעלינו. עלינו מהלאומית באותה עונה וגיא לוזון נתן לי לשחק ודחף אותי קדימה".

עברת סוג של משבר בבוגרים של פתח תקוה, אחרי שהתגייסת ולא שיחקת תקופה ארוכה. איך הרגשת להתייבש מחוץ להרכב כמעט ארבעה חודשים?

"פתחתי בחלק הראשון של העונה בכל המשחקים ואז הגיע משחק מול הפועל תל אביב והיה לי משחק לא טוב. בדיוק התגייסתי באותו זמן וגיא לא נתן לי לשחק אפילו דקה, במשך 14 משחקים רצופים. הייתי עצבני מאוד, רציתי לשחק, דיברתי המון עם אבי לוזון, שאמר לי להמתין ולחכות להזדמנות שלי וגם שאני בטירונות ושאחכה בסבלנות. מה שקרה באותה תקופה דווקא הרים אותי למעלה, כי באתי רעב מאוד ונחוש מאוד לכל אימון כי רציתי לשחק, מבחינתי הגעתי לכל אימון כדי להראות למאמן שאני צריך לשחק. ברגע שקיבלתי את ההזדמנות שלי אחרי 14 משחקים, הרגשתי שאני מתפוצץ על המגרש. אני יכול להגיע בפירוש שגיא לוזון הרים לי את הקריירה בכמה דרגות, כי הוא גרם לי להיות רעב לשחק. עבדתי קשה מאוד, הוספתי גם אימונים בחדר כושר, כי הייתי דחליל באותו זמן ובאמת התקדמתי מאוד באותה עונה".

איתן אזולאי חוגג עם גיא לוזון, ירדן כהן, מכבי פתח תקוה. אריאל שלום
"גרם לי להיות רעב לשחק". אזולאי עם גיא לוזון/אריאל שלום

שיחקת עם ליאל עבדה, ראית במועדון גם את תאי בריבו וכמובן את מנור סולומון. אתה יכול להסביר מה כל כך מיוחד במכבי פתח תקוה שמצליחה להצמיח כל כך הרבה כשרונות ושחקנים טובים?

"מכבי פתח תקוה זה מועדון שלא חושש לתת במה ודקות לצעירים. אם יש לי טיפ לשחקן צעיר, שיתחיל את הקריירה במכבי פתח תקוה. זה מועדון שאם אתה טוב, ייתנו לך לשחק. זה מועדון מושלם לצעירים. אבי לוזון ייתן לך את כל הביטחון שאתה צריך ואם תהיה טוב אתה תשחק ואם יגיע הרגע הנכון, הוא גם ימכור אותך, ברגע שתגיע הצעה. אבי לוזון תמיד אומר לשחקנים הצעירים: "אל תדאגו, אני תמיד מאחוריכם". גם אני הרגשתי שם כמו במשפחה. היו לי יחסים מושלמים עם אבי לוזון ואני מאוד מכבד אותו".

את העונה הנוכחית החל אזולאי במדי פתח תקוה, שירדה בקיץ לליגה הלאומית. הוא הספיק לשחק משחק אחד בלבד, בגביע הטוטו בדרבי נגד הפועל פתח תקוה, תחת הדרכתו של המאמן שי ברדה, שגם לו יש חלק בהצלחת הקשר.

"אחרי שעשינו מחנה אימון בבולגריה וראיתי את חדר ההלבשה המגובש שהיה שם, עם טל בן חיים ודודו ביטון ודני עמוס, היה לי ברור שפתח תקוה תעלה ליגה כבר העונה. שי ברדה היה המאמן ולי היו בעיות של משקל בתחילת העונה. עברתי ניתוח אפנדיציט וחזרתי עם עודף משקל, אחרי הניתוח. לא היתה לי פגרה בעצם בקיץ האחרון והייתי צריך להוריד כמה קילו. שי ברדה דחף אותי להוריד את המשקל העודף והסביר לי שעד שלא אוריד, אני לא אשחק. קיבלתי את זה טוב, כי מה שאהבתי, את הדרך שבה הוא אמר לי את זה. הרגשתי שהוא מאחוריי ושהוא באמת דואג לי. הוא אמר לי שהוא מאוד מכבד אותי ורוצה שאשחק ואהיה שחקן מוביל בקבוצה, אז זה נתן לי מוטיבציה. ואז היה לנו משחק אימון נגד מכבי נתניה ועדין לא הייתי מוכן, אבל שי ידע שנתניה כבר העבירו הצעה עליי והוא אמר לי שהוא נותן לי לפתוח כדי שנתניה תתרשם ממני ותקנה אותי. הרגשתי שהוא רוצה שאתקדם ואני מאוד מאוד אוהב את הבנאדם הזה".

זה נראה לפי כל הסיפורים שלך שהתמזל מזלך להתאמן ולשחק כשחקן צעיר תחת מאמנים שכל הזמן דחפו אותך ועשו הכל כדי שתצליח. גם גיא קדרון וגיא לוזון שדחפו אותך, שי ברדה שנתן לך לשחק מול נתניה וזה גם מאוד מתחבר לרן קוז'וך השנה בנתניה. אתה גם הרגשת ככה?

"אני מרגיש שאם מאמן נותן לי ביטחון, אני אתן 200 אחוז על המגרש קודם כל בשבילו. אני יכול להרוג את עצמי על המגרש בשביל המאמן. גם אם מאמן חושב שאני לא מספיק טוב, אני אקבל את זה באהבה. אני תמיד אעשה הכל בשביל המאמן שלי, כדי לתת לו את כל הסיבות לשחק. היו לי מאמנים מושלמים לאורך כל הדרך, אני מקווה שזה יישאר ככה, זה גם הרבה מזל".

בקיץ האחרון וכחלק מההכנה לקראת עזיבה אפשרית של עדן קארצב, החליטה מכבי נתניה לרכוש את אזולאי תמורת 2.2 מיליון שקל - סכום שיא במועדון לרכש ישראלי. לא מעט גבות הורמו בעקבות התשלום הגבוה, אך מהרגע הראשון, שידר המנהל המקצועי של נתניה אלמוג כהן שמדובר ברכישה משתלמת, של שחקן שיתרום רבות למכבי נתניה.

הגעת למועדון בליגת העל אחרי רכישה בסכום גבוה מאוד. הרגשת לחץ על הכתפיים מהרגע שנתניה החתימו אותך?

"קנו אותי בהרבה כסף ולא הקשבתי לכל הרעשים ברקע. הם שילמו הרבה מאוד כסף, אבל העדפתי לא להסתכל על זה ככה. פשוט רציתי רק לבוא ולהוכיח שאני שווה את מה ששילמו. אני זוכר שאלמוג כהן קיבל לא מעט תגובות לא טובות אחרי העסקה הזאת, אבל בדיעבד הוא הוכיח שהוא צדק ועכשיו כל הקהל מאוד אוהב אותי ודוחף אותי. עכשיו אלמוג כבר מקבל תגובות טובות ואני שמח בשבילו ובשביל המועדון שזה הצליח".

אלמוג כהן מנהל מקצועי מכבי נתניה. ברני ארדוב
מודל לחיקוי. אלמוג כהן/ברני ארדוב

אתה יודע מה התשובה של אלמוג כהן, כששואלים אותו איזה שחקן אתה מזכיר לו?

"כן כן, אני יודע שאני מזכיר לו את עצמו כשחקן. דיברנו על זה לא מעט. הוא אמר לי כשהכרנו שאני שחקן כמוהו, אבל יותר טוב (מחייך במבוכה). אלמוג הוא מודל לחיקוי בשבילי. הוא בנאדם מדהים, מבין כדורגל, שיחק 10 שנים בגרמניה וזה לא הולך ברגל. כל שחקן ישראלי היה חולם לעשות קריירה כמו של אלמוג כהן".

היו לך התלבטויות לקראת המעבר למכבי נתניה?

"רציתי להתקדם ועם כל הכבוד למכבי פתח תקוה, רציתי להיות במועדון גדול יותר. מכבי נתניה זה מועדון עם המון קהל ומההתחלה שמחתי על ההצעה ורציתי לבוא. דיברתי כמובן עם כל הקרובים שלי והחלטתי לחתום בנתניה".

אחד הרגעים המשמעותיים עבורך, ולאו דווקא בקטע החיובי, זה רגע ההרחקה נגד בני סכנין, אחרי נגיחה בשחקן יריב. אתה מקבל כרטיס אדום ומאבד את העשתונות. הושעית מהמועדון לשבוע וספגת הרחקה משלושה משחקים בבית הדין. יחד עם זאת נראה שחזרת איתן אחר לגמרי מאז אותה הרחקה.

"קודם כל התקרית הזאת היתה טעות חיי. טעות שאסור לה לקרות במשחק כדורגל. יצאתי מהכלים וזה משהו שאסור לו לקרות בשום מצב. השופט צדק ואני מבין אותו. הרגשתי רע מאוד כשראיתי את הצילומים של אותה תקרית. גם ההורים שלי מסתכלים עליי בכל משחק, וגם האוהדים שבסך הכל רציתי להראות להם שאני כן השחקן ששווה שני מיליון ששילמו עלי. הרגשתי לא טוב עם עצמי, פחדתי שאני הולך אחורה. התביישתי בעצמי באותו רגע אבל מאז פקחתי עיניים ואני ממש מרגיש שהתבגרתי. אני כן יכול להגיד שמאז אותו אדום, פשוט השתניתי בפן המנטלי, לטובה כמובן. אני חושב שהפכתי לשחקן בוגר יותר, שלא מתעצבן, לא מדבר עם שופטים ולא מקבל צהובים מיותרים. יש לנו בנתניה מאמנת מנטלית שצמודה אליי ואני עושה איתה עבודה עד היום".

עברתם בנתניה עונה עם המון עליות וירידות. אתה יכול להסביר מה השתנה בקבוצה, חוץ מחילופי המאמנים?

"לא התחלנו טוב, אבל בכדורגל תמיד יש עליות וירידות. באיזשהו שלב התעוררנו, עבדנו ממש קשה באימונים ואחרי ניצחון או שניים, גם הביטחון חזר וכל הקבוצה עשתה קפיצה. היו לנו הרבה ניצחונות יפים, 15 משחקים בלי להפסיד, ניצחנו גם בגמר גביע הטוטו וברבע גמר הגביע העפנו את מכבי חיפה. אני חושב שבסוף הכל עניין של ביטחון וככה התקדמנו".

עשית התקדמות מאוד גדולה ככל שהעונה התקדמה והפכת לשחקן מפתח במכבי נתניה. מתי יגיע הגול הראשון?

"יש לי הרבה משקופים העונה. אני עובד הרבה מאוד גם על הבקעת שערים, חושב על זה לא מעט, אני באמת רוצה להבקיע וגם זה יבוא".

אוטוטו יורו הצעירות וגם המשך קמפיין הנבחרת הבוגרת, אתה רואה את עצמך שם?

"כל שחקן ישראלי חולם להיות בנבחרת ישראל. אני אעשה את הכל להיות עם הנבחרת הצעירה ביורו, ניתן את הכל שם כדי לנצח והחלום שלי זה להיות בנבחרת הבוגרת".

איתן אזולאי מכבי נתניה חוגג. ברני ארדוב
גם השער הראשון בדרך? אזולאי/ברני ארדוב

מה החלום הגדול?

"קודם כל לשנה הזאת אני רוצה לסיים במקום הרביעי ולזכות בגביע עם מכבי נתניה. החלום הגדול בכלל הוא כמובן לצאת לשחק באירופה, בליגה הצרפתית. נולדתי בפריס ועליתי לישראל בגיל שנתיים. ההורים שלי מדברים צרפתית, בבית מדברים צרפתית ואני אשמח לחזור ולשחק בליגה הצרפתית".

מי המודל לחיקוי שלך?

"בחו"ל זה ג'נארו גאטוסו. הוא תמיד היה המודל לחיקוי שלי, לא בהתנהגות, אבל בצורת המשחק שלו, מאוד אוהב אותו. הוא גם היה המודל של אלמוג כהן, שנינו חולים על השחקן הזה. גם מרקו וראטי זה שחקן שאני מעריך מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully