וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה יטריף לכם ת'מוח: זו הסיבה שאתם נדרשים לסמן "אני לא רובוט"

17.5.2023 / 0:04

הסיבה שאתם מתבקשים לסמן ש"אתם לא רובוט" ולאמת שאתם בני אדם, היא לא כי רובוטים לא יודעים ללחוץ על כפתור. ככה הקאפצ'ה הזאת באמת עובדת

איך עובד CAPTCHA "אני לא רובוט"?/Faisal (BD i-Tech)

אם אתם גולשים ברשת ואתם לא רובוטים במקרה, כנראה שעשיתם ועברתם כמה מבחני קאפצ'ה קלאסיים בהם אישרתם שאתם לא רובוטים. גוד פור יו! אממה, נהוג לחשוב שהסיבה שמבקשים מכם ללחוץ על כפתור כדי לאשר שאתם לא רובוט היא כי רובוטים לא יכולים לעשות את הפעולה הפשוטה הזאת. ובכן, תחשבו שוב: למה שהם לא ידעו? כעת הסיבה האמיתית למבחן הקאפצ'ה נחשפת - וזה די מטורף.

בקאפצ'ה (CAPTCHA), ראשי התיבות של "מבחן טיורינג ציבורי אוטומטי לחלוטין כדי להבדיל בין מחשבים ובני אדם",(Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart) המשתמשים מקבלים משימה שתוכיח שהם לא בוטים. יש משימות מרגיזות יותר כמו לבחור את החלקים בתמונה שמכילים חלקי רכב או רמזור - מה שסביר להניח שבוטים יתקשו לעשות (וגם אנחנו האמת) - ומשימות פשוטות יותר כמו סתם לאשר שאתה לא רובוט. אבל איך זה באמת עובד? האם הבוטים כל כך טיפשים שהם לא יכולים ללחוץ על כפתור?

אז לא. בוטים כמובן יודעים ללחוץ על כפתור. הסיבה למבחן היא לגמרי אחרת: סרטון שצץ מחדש (ומצליח להטריף אנשים, לפי Unilad) מתוכנית הפאנל של הטלוויזיה הבריטית, QI, מסביר שהבדיקה בעצם בוחנת את ההתנהגות שלנו לפני שאנחנו לוחצים על הכפתור "אני לא רובוט". כמובן שנוצרו בוטים שיכולים ללחוץ על הכפתור, אבל הם מתקשים לזייף התנהגות אנושית נורמלית לפני כן.

הקאפצ'ה "אני לא רובוט". iflscience.com, צילום מסך
הקאפצ'ה "אני לא רובוט"/צילום מסך, iflscience.com

לפי חברת אבטחת הסייבר Cloudflare, הבדיקה עוקבת אחר תנועת הסמן של העכבר בזמן שהמשתמש מזיז אותו לכיוון התיבה. "אפילו לתנועה הישירה ביותר של אדם יש מידה מסוימת של אקראיות ברמה המיקרוסקופית: תנועות זעירות לא מודעות שהבוטים לא יכולים לחקות בקלות. אם תנועת הסמן מכילה חלק מהאי-חיזוי הזה, אז הבדיקה מחליטה שהמשתמש כנראה לגיטימי", כתבה Cloudflare באתר שלה. "ה'רה-קאפצ'ה' עשוי גם לבדוק את קובצי העוגיות המאוחסנים על ידי הדפדפן במכשיר המשתמש ואת היסטוריית הגלישה במכשיר כדי לדעת אם המשתמש עשוי להיות בוט".

עוד על רובוטים
רובוט כתב מאמר: "לא אוכל להימנע מלהשמיד את האנושות"

הסרטון המטריד שחושף את ההתקדמות המדהימה של הרובוטים האנושיים

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

זה ההסבר

קובצי Cookie והיסטוריה עדכנית יכולים לומר למחשב אם אתה בן אדם או סייבורג. "בואו נגיד, למשל, שלפני שסימנתם 'וי' בתיבה, צפיתם בכמה סרטוני חתולים, עשיתם לייק לציוץ על גרטה תונברג, בדקתם את חשבון הג'ימייל שלכם - כל זה גורם להם להאמין שאתם חייבים להיות בן אדם", אמרה מגישת QI, סנדי טוקסוויג, בסרטון. היא הוסיפה: "למעשה כשאתם לוחצים על כפתור 'אני לא רובוט', אתם מורים לאתר לעיין בנתונים שלכם ולהחליט בעצמו".

כשרובוט הוכיח שהוא לא רובוט:

בדרך כלל הבדיקה הזאת מספיקה כדי שהתוכנה תזהה שאתה אנושי, אבל לפעמים היא תיתן לך קאפצ'ים חלופיים, נניח אם הנעת העכבר שלך קצת מדויק מדי או שהיסטוריית הגלישה שלך מתאימה יותר לזו של רובוט. מופתעים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully