וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית שדרות: "למרצ היו צריכים להיות 35 מנדטים"

אלי כהנא

5.3.2003 / 11:55

אלי מויאל, מהליכוד, נאמן רק לעניי עירו. את נתניהו הוא מזהיר: "לא נשב בשקט", ש"ס בעיניו "לא עשתה כלום לטובת העניין החברתי", ואילו לממשלת ברק-מרצ הוא מתגעגע. מתגעגע מאוד

במערכת הבחירות האחרונה, הרבו אנשי מרצ להשתמש בסרטון בו מסביר ראש עיריית שדרות – אלי מויאל מהליכוד – מדוע דווקא מרצ היא הבחירה הנכונה. ניצחון הליכוד בבחירות ומינויו של בנימין נתניהו – ידידו ובן בריתו הפוליטי – לשר האוצר לא הזיזו אותו מדעתו, להפך. התוכנית הכלכלית החדשה מדאיגה אותו, מכניסה בו רוח קרב ומקלה עליו לנסח כמה אמירות פוליטיות מפתיעות וחריגות, בעיקר כשהן באות מפי ראש העיר של אחד ממעוזי הליכוד המוצקים ביותר.

"לומר שאני מתנגד לתוכנית הכלכלית החדשה, כפי שפורסמה בכלי התקשורת, יהיה אנדרסטייטמנט ענק. במשך 55 שנים, אנשי הדרום ותושבי עיירות הפיתוח סופגים עוולות כמעט מכל ממשלה בישראל ואם גם הפעם יגזרו עלינו גזירות לא נוכל לעמוד בהן. עוד גזירה אחת, אפילו קטנה, ואנחנו נופלים. עם כל הכבוד לחברי שר האוצר, כל פגיעה בשכבות החלשות תהיה מבחינתנו קו אדום. הפעם לא נהסס להפעיל את כל הכוח כדי להתנגד להן.

"נפגין, נמחה, נשבית, נתייצב בכל צומת מרכזי במדינה כדי למחות על העוול. זה לא יעבור בשתיקה. אני מקווה שאתבדה. שוחחתי עם ביבי והוא אומר שכל הדיבורים על תוכנית כלכלה חדשה הם רק כותרות מנופחות בעיתונים. הוא אומר שעדיין אין שום תוכנית כלכלית. אני רוצה להאמין לו.

"מביבי אני מצפה להביא תוכנית שתאיר את החלשים בחוץ. אנחנו תמיד רואים שמקצצים לשכבות החלשות כי אין להן לובי ואין להן כוח. וגם כשכבר נותנים, לוקחים. אנשי האוצר ייצטרכו אחת ולתמיד להחליט איך עושים תוכנית כלכלית שלא תפגע בחלשים. להערכתי ולהערכת מומחים זה אפשרי. אבל כרגע אנשים מפחדים עדיין, כי קשה לרדוף אחרי בעלי הון. יש, כמובן, גם קשר בין הון לשלטון וכנראה שיש לבעלי ההון הגנה מפני גזירות".

איך אתה מסביר, שדווקא ממשלות הליכוד, המזוהות עם עיירות הפיתוח מכבידות את ידן על הציבור הזה? "אני אגיד לך יותר מזה: אני חושב שמה שעשו שרי מרצ בתקופת ממשלת ברק הוא דוגמא לחיקוי. בתקופת רן כהן במשרד התעשייה והמסחר זכינו לשגשוג שהיום אנחנו יכולים רק לחלום עליו. מה שנעשה בתקופת יוסי שריד במשרד החינוך בפריפריה הוא אות ומופת ועדיין זכור כאן לטובה".

מי לא ביקש ממני להיות ח"כ? אבל לא רציתי

זהו, הפכת לדובר הרשמי של מרצ? "הופעתי גם בתשדירים של מרצ בבחירות, ולמרות שנעשה בהם שימוש ללא ידיעתי ואישורי, אני לא חוזר בי מאף מילה. מרצ, אלמלא האידיאולוגיה המדינית השמאלנית שלה, הייתה צריכה להיות היום מפלגה של 35 מנדטים. היא המפלגה החברתית היחידה בארץ. הם מפלגה חברתית פרופר. אני בקשר טוב עם יוסי שריד ואמרתי לו לפני הבחירות, "תצניע את העניין המדיני-בטחוני. המדינה הולכת ימינה. כל עוד אתה מזוהה עם שמאל מדיני, העם לא יילך אתך, אפילו שאתה המפלגה החברתית הטובה ביותר". נו, ומה הוא עשה? הלך והביא את יעל דיין ויוסי ביילין והיום הוא כבר לא ראש מרצ. אני מקווה שממשיכיו ילמדו את הלקח".

רגע, רגע, אתה שוכח את ש"ס. גם היא מפלגה חברתית מוצהרת. "ש"ס היא לא מפלגה מזרחית ולא חברתית. ש"ס היא מפלגה חרדית. אני, למשל, אפילו שאני ספרדי, לא יכול להיות חבר כנסת מטעם ש"ס. אם אתה שואל אותי, אז ש"ס לא תרמו כלום לציבור שהם מייצגים בזמן שהם ישבו בממשלה. תראה אותם היום: כבר מנסים להכשיל את החברים משינוי. רגע, רגע, אני אומר להם – תנו לאנשים משינוי לעבוד. אולי הם יפתיעו כמו מרצ".

אתה לא חושש למעמדך הפוליטי בליכוד? אחרי הכל, אתה אומר דברים ברורים בזכות היריבים המושבעים של הציבור שלך. "אני נאמן רק לתושבי שדרות. כל מי שיטיב עם תושבי שדרות, לא משנה מאיזו מפלגה, יקבל ממני מחמאות. בנאדם צריך לזכור תמיד מי שלח אותו לתפקיד. אותי שלחו תושבי שדרות ורק להם אני דואג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully