וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 סימנים מקדימים שמראים שאתם בסיכון לסוכרת

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 9:28

מאות מיליוני חולים בעולם (כן, לא טעינו במספר) סובלים מסוכרת, רבים אחרים מטרום סוכרת. מדובר במצבים שעלולים לגרום לתחלואה רבה ואפילו למוות ולכן כדאי שתכירו את הסימנים המזהים ותטפלו בהם

בסרטון: כל מה שחשוב לדעת על טרום סוכרת/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

יש מחלות שהסימנים המקדימים שלהן לא מאוד ברורים.זה יכול להיות עייפות יתר (בינינו - מי לא עייף יותר עכשיו?), השתנה תכופה יותר (אולי שתינו יותר) או אפילו תנודה במשקל למטה (בלי דיאטה כמובן). ובכל זאת הצטברות של כמה מהסימנים יכולה להעיד על מצבים רפואיים שונים, אחד הבולטים בהם הוא סוכרת.

באתר משרד הבריאות הישראלי נכתב כי היארעות הסוכרת בישראל כמו גם בעולם נמצאת במגמת עלייה עקבית. על פי אומדנים, מספר החולים בעולם צפוי להגיע בשנת 2030 לכ- 439 מיליון. בשנת 2011 היוותה סוכרת את סיבת המוות הרביעית בישראל, ו- 5.4% מכלל הפטירות (2,196 פטירות) יוחסו למחלה.

הנה כמה סימני אזהרה שכדאי להיות ערניים אליהם, ועלולים להצביע על רמות סוכר גבוהות בדם שלכם:

צמא והשתנה מרובה

אם אתם מרגישים שהפה שלכם יבש באופן קיצוני ואתם צמאים מהרגיל ללא סיבה מובהקת, ייתכן שמדובר בהתייבשות שמקורה בהיפרגליקמיה. אחת הדרכים שבהן הגוף מתמודד לעתים עם רמות גבוהות של סוכר היא דרך השתנה מרובה, בניסיון לפנות כמה שיותר מהסוכר החוצה מהגוף. התייבשות היא תוצאת לוואי של ההשתנות התכופות.

אישה שותה מים עם לימון. Olena Yakobchuk, ShutterStock
צמאים יותר לאחרונה? אישה שותה/ShutterStock, Olena Yakobchuk

ירידה בלתי מוסברת במשקל

הגלוקוז שנמצא בדם שלנו זקוק לאינסולין כדי להפוך לאנרגיה. אבל אם אין לכם מספיק אינסולין, הגלוקוז פשוט נשאר בדם. כתוצאה מכך, הגוף יפנה למאגרים שלו וישרוף תאי שומן ולבסוף גם שריר, כדי לספק לעצמו מספיק אנרגיה. לכן, אם אתם מבחינים שאתם יורדים במשקל מבלי שיש לכך סיבה ברורה, כדאי לגשת לרופא ולבקש הפניה לבדיקת רמות הסוכר בדם. כדי לסבר את האוזן, ירידה של יותר מחמישה אחוזים ממשקל גופכם הכללי בתקופה של 6-12 חודשים נחשבת לסיבה מספיק טובה כדי להתייעץ עם הרופא.

עייפות וכאבים

תשישות היא תסמין מעורפל למדי ובהקשר של סוכר היא למעשה יכולה להעיד גם על רמות סוכר גבוהות וגם על רמות נמוכות שלו. בחלק מהמקרים העייפות הממושכת מלווה גם בכאבי בטן, ותחושת נמלול באצבעות ובבהונות. גם שילוב עם סימנים בעור, כמו יובש , גירוי, גירוד וסדקים יכול להעיד על רמות חריגות של סוכר.

החלמה איטית של פצעים

רמות גבוהות של סוכר בדם עלולות להיות מלוות בסיכון להתפתחותם של פצעים קשים לריפוי שעלולים להביא להתפתחות נמק. כשפצעים אלה מתפתחים ברגליים, הם עלולים להחמיר עם הזמן ולהוביל לצורך בקטיעת גפה.

הסיבות שמעכבות את הגלדת הפצעים ותהליך ריפויים הן בעיקר סיבוכים במערכת העצבים ההיקפית וסיבוכים בכלי דם היקפיים.

ראייה מטושטשת

לקושי במיקוד הראייה יכולים להיות גורמים רבים ומגוונים, החל ממאמץ יתר מבהייה ממושכת במסכים, קוצר ראייה, כאבי ראש ועוד, אך הוא גם עשוי להיות תוצאה של רטינופתיה סוכרתית. מדובר במצב רפואי שמאפיין בהתנפחות של כלי הדם ברשתית, עקב רמה גבוהה של סוכר בדם.

  • עוד באותו נושא:
  • סוכרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully