וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מתפרעים התבצרו במסגד אל אקצא והתעמתו עם המשטרה, בעולם הערבי גינו

מאות נעצרו בתוך המסגד, לאחר שזרקו חפצים וירו זיקוקים לעבר כוחות המשטרה שניסו לפנותם. בשכונת סילוואן נורה נער בן 15 שזרק בקבוקי תבערה לעבר רכב של לוחמי מג"ב יחד עם עוד חשודים. בעולם הערבי גינו את פעילות המשטרה: "מתקפה בוטה"

בוידאו: מהומות בהר הבית כ-400 מתפרעים התבצרו במסגד/דוברות המשטרה

מאות פלסטינים התבצרו הלילה (רביעי) במסגד אל אקצא שבהר הבית וסירבו להתפנות, לאחר שנשארו במקום אחרי השעות המוסכמות לתפילה ושהייה במקום, מאות נעצרו. זאת, על רקע קריאות תנועת חמאס מוקדם יותר היום להגיע למקום במהלך הלילה במטרה "להגן על המסגד" לקראת ניסיונות פעילי הר הבית להקריב קורבנות במתחם בערב חג פסח. לאחר מכן, דובר צה"ל עדכן כי השקט הושב למתחם שנפתח שוב למתפללים ותיירים.

המתפללים נעלו את עצמם בתוך המסגד, שמו מכשולים בפתחים, ירו זיקוקים וזרקו מקלות ואבנים. כוחות המשטרה נכנסו בכוח לתוך המתחם ופעלו להוצאתם, תוך שיודו לעברם אבנים ונורו זיקוקים בתוך המבנה. המשטרה עצרה עשרות בני אדם בחשד להתפרעויות, יידוי אבנים וחילול המסגד. כתוצאה מההתפרעויות, שוטר נפצע ברגלו מיידוי האבנים ושוטר נוסף נפצע ברגלו מזיקוק שנורה לעברו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשרות מתפרעים נעצרו/מערכת וואלה!, צילום מסך
זיקוקים בהר הבית, 5 באפריל 2023. ג'מאל עוואד, פלאש 90
זיקוקים בהר הבית/פלאש 90, ג'מאל עוואד

במקביל להתפרעויות בהר הבית, כמה פלסטינים יידו סלעים ובקבוקי תבערה לעבר רכב אבטחה בשכונת סילוואן שבעיר. חלקם אף ניסו לפתוח את דלת הרכב על מנת לזרוק לתוכו בקבוק תבערה. כוחות מג"ב שהיו ברכב בפעילות סמויה ירו לעבר אחד החשודים, תושב השכונה בן 15, והוא נעצר ופונה לקבלת טיפול רפואי. שאר המעורבים נמלטו מהמקום.

לאחר הלילה הסוער, תפילות הבוקר במסגד התקיימו כסדרן, אך לאחר התפילה התחדשו הפרות הסדר במקום ועשרות מתפללים החלו לקרוא קריאות הסתה בניסיון לשבש את ביקורי הישראלים שצפויים להתחיל בשעה הקרובה. כוחות משטרה הדפו אותם לאחור ועצרו חשוד אחד.

מסגד אל אקצא ביום שלאחר ההתפרעויות והעימותים, 5 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מסגד אל אקצא, הבוקר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שוטרים בהר הבית, 5 באפריל 2023. ג'מאל עוואד, פלאש 90
שוטרים בהר הבית/פלאש 90, ג'מאל עוואד
שוטרים עם עצורים שהתפרעו בהר הבית, 5 באפריל 2023. ג'מאל עוואד, פלאש 90
שוטרים עם עצורים שהתפרעו בהר הבית/פלאש 90, ג'מאל עוואד

בעולם הערבי גינו את פעילות המשטרה במהלך הלילה. משרד החוץ הסעודי פרסם הודעה, לפיה הוא מגנה את "הסתערות המשטרה הישראלית על מסגד אל אקצא בירושלים", והוסיף כי המעשים "מערערים את מאמצי השלום".

משרד החוץ של ירדן אמר כי הוא מגנה את ההסתערות "השערורייתית" של ישראל באל אקצא. גם במצרים גינו את האירועים מהלילה וקראו "לעצור באופן מיידי את המתקפה הבוטה של ישראל על המתפללים במסגד". ראש ממשלת הרשות הפלסטינית מוחמד אשתייה התייחס לאירועים ואמר כי "מה שקורה בירושלים הוא פשע גדול נגד המתפללים. התפילה באל אקצא היא לא באישור הכיבוש, היא הזכות שלנו".

עימותים בין המשטרה למתפללים במסגד אל אקצא בהר הבית, 5 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מעצרי המשטרה אמש במסגד אל אקצא/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עימותים בין המשטרה למתפללים במסגד אל אקצא בהר הבית, 5 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עשרות מתפרעים נעצרו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מסגד אל אקצא ביום שלאחר ההתפרעויות והעימותים, 5 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המתפרעים התבצרו בתוך המסגד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, עדכן הבוקר כי במהלך הלילה התבצרו בהר הבית 400 בני אדם. המשטרה נסתה להדבר עם המתבצרים אך הניסיון כשל. כ-350 בני אדם נעצרו במהלך העימותים". עוד הבהיר הגרי כי "כעת המקום שקט. בשעות הקרובות יכנסו להר הבית תיירים, יהודים ומוסלמים". המצב במדינה תלוי כעת בהר הבית, צה"ל נמצא במוכנות גבוהה", הוא אמר.

גורמים במערכת הביטחון מעריכים ששילוב של התבטאויות של פוליטיקאים המעודדות עלייה להר הבית להקריב זבחים, יחד עם ההסתה ברשתות הובילו למתיחות ולירי הרקטות מעזה. לדבריהם, תיעוד האלימות של השוטרים במסגד בהר הבית העצימה את ההסתה.

לפי הסטטוס-קוו עם הווקף הירדני, למוסלמים אסור לשהות בשטח ההר בשעות הלילה. בימים האחרונים הנושא מעורר מחלוקת משמעותית בין הצדדים, הצדדים, כשרצון המוסלמים שעולים למקום לקיים את מצוות אעתכאף, שמשמעותה הסתגרות, התבודדות ותפילה במסגד לאורך כל הלילה.

כבר בימים הראשונים של חודש רמדאן התרחשו עימותים סביב הדרישה הישראלית לאכוף את הסטטוס קוו ולהוציא את המתפללים שנותרו על ההר לאחר השעות המותרות. הנותרים בשעות אלו על ההר הם בדרך כלל צעירים, וארגוני הטרור מוצאים במצוות האעתכאף דלק להסתה ועידוד התפרעויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully