וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב, מגזין ערוץ 14 בשער הומופובי; חושן: "לא ניתן לאף אחד לפגוע בנוער הגאה"

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 12:25

מגזין הפרינט של הערוץ פרסם בשבוע האחרון שער אודות צעירים שעברו טיפולים לשינוי מין, וטוענים שחייהם נהרסו. בארגון הנוער הגאה חושן, מסרו לוואלה! ברנז'ה: "כשחשבנו שערוץ 14 לא יכול ללבות עוד יותר שנאה ופילוג בחברה, גילינו שאפילו כשמדובר בהתכנות של פגיעה ישירה"

כמה חודשים לאחר ששער הומופובי של מגזין הפרינט של ערוץ 14 תחת הכיתוב "להט"ביסטאן" הצליח לעורר מחאה, בערוץ עושים זאת שוב ומפרסמים שער וכתבת "תחקיר" אודות צעירים שעברו טיפולים לשינוי מין ומתחרטים, במה שבערוץ מגדירים כ"התעללות בקטינים".

בארגון הנוער הגאה חושן, מסרו לוואלה! ברנז'ה: "כשחשבנו שערוץ 14 לא יכול ללבות עוד יותר שנאה ופילוג בחברה, גילינו שאפילו כשמדובר בהתכנות של פגיעה ישירה בחיי אדם - כל האמצעים כשרים.

"אנחנו יכולים לדבר על זה שניתוחים להתאמה מגדרית אסורים מתחת לגיל 18 בארץ, וגם לאחר מכן מחויבים בוועדה מקצועית של משרד הבריאות. אנחנו יכולים להתייחס לעמדה המקצועית של משרד החינוך שמנחה מורים לאשש ולתת מקום בטוח לנוער טרנס בבתי הספר. אנחנו יכולים אפילו להתייחס לעמדת משרד הבריאות שאומרת שניסיונות המרה, ניסיונות שלא מאפשרים לאדם להיות מוגן כפי שהוא, מסכנים חיים.

"אבל במקום זאת, אנחנו נבחר להתייחס לתהליכים שטופי השנאה שאנחנו רואים בחודשים האחרונים בארץ - מאז חילופי השלטון. בחודשים האחרונים אנחנו רואים תהליך עקבי וברור של חדירה של מסרים שמרניים ומלאי שנאה ופילוג מצידם של נבחרי ציבור שכל מטרתם לייצר שיח של 'אנחנו' ו'הם'.

מגזין ערוץ 14. צילום מסך, צילום מסך
השער הנוכחי. ערוץ 14/צילום מסך, צילום מסך

"ערוץ 14, אשר משרת את אותה האג'נדה, ובאופן עקבי מלבה שנאה ופילוג בחברה הישראלית, עושה זאת גם כשמדובר בהתכנות של פגיעה ישירה בחיי אדם. במקום לייצר מקום בטוח לכולם, יש כאן דה לגיטימציה מתוזמרת וארוכה כנגד הקהילה הגאה ולא רק נגדה - כנגד כל מי שמאמין בחופש ובליברליות.

"תנו לנו להגיד בצורה ברורה - אנחנו לא ניתן לאף אחד לפגוע בקהילה הגאה ואחת על כמה - בנוער! לאף אחד. לא למומחים מטעם עצמם, לא לערוצי תקשורת מלאי שנאה והסתה, לא לאף אחד שבא לפגוע בנו. לא ניתן לכם להגיד שטיפולי התאמה מגדרית, שהם טיפולים מצילים חיים, הם התעללות בקטינים. לא ניתן לכם לקרוא לנו מחלה שצריך להחלים ממנה. לא ניתן לכם להגיד שאנחנו מסרסים ילדים. לא יקרה. לא במשמרת שלנו. אנחנו נמשיך להפיץ אור ואנחנו נילחם על כך בכל אמצעי חוקי שיש לנו. כי לא ניתן לאף אחד, לאף אחד, לפגוע בנוער", נמסר.

בערוץ 14 טרם הגיבו לדברים.

מגזין ערוץ 14. צילום מסך, צילום מסך
השער ההומופובי הקודם. ערוץ 14/צילום מסך, צילום מסך

כזכור, למרות מיעוט קוראיו, שער מגזין ערוץ 14 תחת הכיתוב "להט"ביסטאן" הצליח לעורר בזמנו מחאה נרחבת ברשתות החברתיות נגד הערוץ - וגם נגד המפרסמים בו, אשר הפכו בעל כורחם למזוהים עם תכנים שלא ממש מתכנסים עם ערכי המותגים שלהם.

בעקבות השער, בו הופנו הקוראים לכתבה תחת כותרת המשנה "כך משליטים ארגוני השמאל הרדיקלי את דת הלהט"ב על מדינת ישראל", עיתונאים המזוהים עם הקהילה הגאה אף הצהירו כי יפסיקו להתראיין לערוץ. הכתב הפרלמנטרי של ידיעות אחרונות יובל קרני כתב לדוגמה כי "יש לי חברים עיתונאים בערוץ 14, אני מתראיין שם מידי פעם כשמזמינים אותי ואין לי בעיה עם אג'נדה פוליטית. אבל אחרי הדבר הזה לא אתראיין אצלם יותר?".

במקביל, החלו דמויות בולטות בקהילה לקרוא לציבור שלא לרכוש מוצרים מחברות המפרסמות בערוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully