וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סא"ל במיל. משה לוי מונה ליו"ר המרכז לדיאלוג אסטרטגי במכללה האקדמית נתניה

26.3.2023 / 13:53

לוי הוא בוגר לימודי תואר שני במנהל עסקים ותוכנית AMP מאוניברסיטת הרווארד

סא"ל במיל' משה לוי. יחצ,
סא"ל במיל' משה לוי/יחצ

משה לוי, סגן אלוף במיל', בעל עיטור גבורה ממלחמת יום הכיפורים, מונה ליו"ר המרכז לדיאלוג אסטרטגי במכללה האקדמית נתניה. לוי הוא בוגר לימודי תואר שני במנהל עסקים ותוכנית AMP מאוניברסיטת הרווארד.

לוי הוא גיבור ישראל, בעל עיטור הגבורה הגבוה ביותר שמעניק צה"ל (הרחבה), משמש כיו"ר מועצת המנהלים והבעלים של קבוצת חברות בישראל ובארה"ב בתחום אינטגרציה ביטחונית, בעל ניסיון של מעל 50 שנה ומעל 300 פרויקטים מוצלחים ברחבי העולם. בין מאות הפרויקטים נמנים אבטחה של כורים גרעיניים ובסיסיים צבאיים, מתקני כליאה, שדות תעופה גדולים ופרוייקט הדגל הישראלי-ביטחוני החשוב במעלה - בניית הגדר בין ישראל למצרים. משה עוסק בייעוץ ביטחוני ובתכנון של מתקנים רגישים עבור הממשל והצבא האמריקאי וסוכנויות ממשלתיות נוספות ברחבי העולם. בנוסף ליוזמות עסקיות רבות, בגיל 77 משה עדיין מתנדב למילואים ביחידת חיל החינוך ומרצה בפני חיילים על מורשת הקרב וציונות ומשמש כמרצה אורח בישראל וברחבי העולם בתחום הביטחון וההגנה על מתקנים ביטחוניים רגישים.

בשנת 2022 נבחר משה לכהן כראש הדסה העולמית, במקביל להיותו יו"ר של מספר עמותות הקרובות לליבו: עמותת "אח גדול" הדואגת לחיילים בודדים בצה"ל, עמותת "נותנים תקווה" המסייעת לילדים חולי סרטן המאושפזים בבי"ח תל השומר ובני משפחותיהם ועמותת "גדולים במדים" המשלבת בצה"ל בני נוער עם מוגבלויות. הוא מתגורר בהרצליה, נשוי לסוזי ואבא לאיציק וסיגל, סבא לחמישה נכדים.

לוי מחליף בתפקידו את ד"ר אפרים סנה, איש צבא ומדינאי, אשר מונה ליו"ר המרכז לאחר שלושים ושש שנות שירות בכל הצמתים החשובים בצבא ובפוליטיקה הישראלית. סנה הוביל את המרכז להישגים רבים והוא שימש יו"ר המרכז לדיאלוג אסטרטגי במכללה משך 19 שנים.

סיפור הגבורה של משה לוי

משה לוי התעקש להתגייס ללחימה במלחמת יום הכיפורים למרות שעדיין סבל מכאבים לאחר תאונת דרכים קשה שעבר, הגיע לחזית ועם עוד 12 חיילים בזל"ד דהר למעוז בודפשט. במהלך קרב כשהמצרים יורים אש תופת על כל השיירה כשכלי אחר כלי נפגעים כולל הזחל'ד שלו, משה התרומם להפעיל את המקלע נגד החיילים המצריים ואז טיל סטגר עבר וקטע את ידו. למרות מצבו הקשה, כשהוא מדמם, הוא מחליט להילחם בעצמו מול החיילים המצרים. הוא לוקח רימון פותח אותו בשיניו תוך ששתי שיניו הקדמיות נעקרו ועפו הוא ממשיך לצעוד לעבר המארב של המצרים וזורק את הרימון. פעולה זו גרמה לבהלה בקרב החיילים המצריים והם החליטו לסגת ולברוח, וכך ניצלו חייהם של כל מי שנשארו. על מעשה הגבורה והתעוזה יוצאי הדופן של משה לוי הוא זכה לעיטור הגבוה ביותר שמעניק צה"ל.

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully