וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט קרא לעצירת החקיקה: "ישנה סכנה מידית לביטחון המדינה"

עודכן לאחרונה: 25.3.2023 / 21:46

לראשונה מאז קידום חקיקת הרפורמה במערכת המשפט, הצהיר שר הביטחון בפומבי כי יש לעצור את התהליך. גלנט הזהיר מתהליכי הסרבנות בצה"ל, טען כי הוא נתקל ב"עוצמות שטרם ראה" ואמר: "האיומים על ישראל גוברים - יש לעצור את התהליכים". בליכוד תקפו וחיבקו, בן גביר קרא לפטרו

בווידאו: גלנט קרא לעצירת החקיקה: "ישנה סכנה מידית לביטחון המדינה"/צילום: דוברות משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט קרא הערב (שבת) לעצור את חקיקת הרפורמה במערכת המשפט. בהצהרה פומבית ראשונה שבה הביע את התנגדותו להמשך החקיקה אמר גלנט כי "צריך שינוי במערכת המשפט - מארג היחסים בין הרשויות דורש תיקון, ועם זאת, שינויים משמעותיים ולאומיים עושים בהדברות ובשיח".

הוא קרא להידברות בין המחנות והזהיר מגל הסרבנות לשירות במילואים. "אמרתי זאת בשיחות סגורות בשבועות האחרונים, בעת הזו חייבים לעצור את התהליך כדי לשבת ולדבר. עכשיו אני אומר זאת בקולי, למען ביטחון ישראל - צריך לעצור בעת הזו את תהליך החקיקה, לאפשר לעם ישראל לחגוג את חג הפסח, יום העצמאות ולהתאבל יחד ביום הזיכרון. לעצור מיד את ההפגנות ולעצור כל גינונים של סרבנות. למען ביטחוננו זו חובתנו".

שר הביטחון יואב גלנט, 25 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
גלנט, הערב/אתר רשמי, ללא

גלנט מנה את האיומים הביטחוניים שבפניהם ניצבת ישראל, הדגיש את התקרבותה של איראן לפיתוח נשק גרעיני וקשר זאת בקולות הסרבנות ברקע המחאה כ"סכנה מוחשית לביטחון המדינה". הוא אמר כי "לא אתן לכך יד. עלינו להניח בצד את השאלות מי התחיל ומי צודק ולהוביל תהליך שישמור על כוחו של צה"ל. אני מודאג, האירועים אינם פוסחים על צה"ל וזה קורה בעוצמה שלא נתקלתי בה מעולם, מקור כוחנו הולך ונשחק", אמר שר הביטחון.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בן גביר: נתניהו, תפטר את גלנט

הצהרתו של גלנט התקבלה בתגובות מעורבות מצד חברי כנסת ושרים מהליכוד. הח"כים דוד ביטן, יולי אדלשטיין ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס הביעו תמיכה בדבריו של גלנט, בעוד שר התקשורת שלמה קראי וח"כ טלי גוטליב תקפו אותו.

"מודה לחברי, שר הביטחון יואב גלנט שהצטרף לדרך אותה אני מוביל מזה שבועות. רוב העם רוצה ומבין את הצורך בשינויים במערכת המשפט, אך יש לעשות זאת בסבלנות, בהידברות ובשיח רחב כדי להגיע להסכמה רחבה. מדינת ישראל חזקה ותמשיך להיות חזקה - יחד", אמר אדלשטיין.

"כפי שאמרתי כבר לפני מספר שבועות, צריך לעצור את החקיקה ולהיכנס להידברות מיידית ולהגעה להסכמות רחבות. מחזק את דבריו של חברי שר הבטחון", הצטרף ביטן. קראי כתב כי "מדינת ישראל נמצאת בצומת היסטורי בין דמוקרטיה לדיקטטורה ושר הבטחון שלה בוחר בדיקטטורה ונותן רוח גבית לסרבנות ולהפיכה צבאית. לא מבטלים את הכרעת העם בשביל ליטוף מהתקשורת והאליטה".

גם מחוץ לליכוד, בסיעות בקואליציה ובאופוזיציה דבריו של גלנט התקבלו בתגובות מעורבות. בעוד יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בירכו על דבריו, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא לפטרו: "נכנס למשרד הביטחון בקולות של הימין אבל נכנע ללחץ של אלה שאיימו בסרבנות ומנסה לשים מעצור לרפורמה החשובה", אמר בן גביר. "הוא גם מנהל בפועל מדיניות 'הכלה' וחוסר תגובה בעזה וביו"ש וגם במדיניות זאת הוא מפנה עורף לבוחרי הימין".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן ת"א, 25 במרץ 2023. אור אדר, אתר רשמי
הפגנת ענק בת"א במקביל לנאום גלנט. רחוב קפלן, הערב/אתר רשמי, אור אדר

גלנט קיים את הצהרתו כשבמקביל נערך ערב נוסף של הפגנות נגד המהפכה המשפטית בהשתתפות יותר ממאה אלף איש במקודים שונים ברחבי הארץ, ולאחר שבמהלך היום הפגינו מחוץ לביתו כמה אלפים. בכמה מוקדים שונים נערכות גם הפגנות בעד הרפורמה.

הצהרתו מגיעה לאחר שתיכנן לשאת הצהרה בעלת מסר דומה כבר ביום חמישי. אלא שבמהלך הערב נפגש גלנט עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והציג בפניו את השפעת תהליכי החקיקה על צה"ל ועל מערכת הביטחון. נתניהו, שהתכונן לטוס בערב זה לביקור מדיני בלונון, ביקש מגלנט לדחות את נאומו, דחה את טיסתו בכמה שעות והכריז כי יישא נאום בשעה 20:30.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט, עמיקם, 25 במרץ  2023. ללא, אתר רשמי
מפגינים מחוץ לביתו של גלנט, היום/אתר רשמי, ללא

ראש הממשלה אמר בהצהרתו באותו ערב כי בכוונתו לעסוק בתוכנית להחלשת מערכת המשפט, אף שהסדר ניגוד העניינים מחייב אותו להימנע מכך. בנוסף, הודיע נתניהו כי הקואליציה תצביע בשבוע הבא על החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים והבהיר כי הוא נחוש לקדם את הרפורמה המשפטית.

בסוף השבוע שוחח שר החקלאות אבי דיכטר עם ראש הממשלה נתניהו וח"כים בליכוד וביקש לעצור את החקיקה עד אחרי יום העצמאות. דיכטר הזהיר כי "השבר עמוק. לא תהיה דרך חזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully