וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון טבריה בוטל: "היינו חייבים לקבל החלטה אמיצה ומושכלת"

14.3.2023 / 20:20

העירייה הודיעה על ביטול המרתון הבינלאומי שאמור היה להיערך בפעם ה-46, מכיוון שאינו מהווה מנוף כלכלי לעיר כמו תחרות האיירונמן שקצרה הצלחה רבה

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 14.3/ספורט1

בצעד דרמטי ולאחר 45 שנות מרתון כמעט רצופות, להוציא את שנת הקורונה, הודיעה הבוקר (שלישי) עיריית טבריה כי המרתון הבינלאומי ה-46 המשמש בין היתר גם כאליפות ישראל הרשמית, לא יתקיים השנה. לאחר שבועות ארוכים של התלבטויות ודיונים מעמיקים ומקצועיים, הוחלט כי ההשקעה על סך יותר משני מיליוני שקלים מקופת הרשות אינה תורמת באמת לתיירות ולבעלי העסקים בעיר.

אגף התיירות אף ערך סקר בקרב בעלי המלון בטבריה ותוצאותיו הצביעו על כמות לינות קטנה מאוד ביחס לאלפי הרצים הנוטלים חלק במקצים השונים של מרתון טבריה.

שיקול נוסף שעמד לנגד עיניה של עיריית טבריה בהחלטה לוותר על קיום המרתון, הוא תחרות האיירונמן -אליפות המזרח התיכון שנערכה בטבריה בחודש נובמבר האחרון וקצרה הצלחה רבה, הן ספורטיבית והן כמנוע כלכלי לטבריה. משתתפי האיירונמן לעומת אלה של המרתון, מהווים מנוע כלכלי לטבריה - הן לבתי המלון והן לעסקים השונים, שכן מרביתם מגיעים מספר ימים לפני התחרות על מנת לעשות היכרות עם תוואי השטח בו יתחרו ומקיימים אימונים.

מרתון טבריה 2022. ספורטפוטוגרפי, אתר רשמי
מרתון טבריה בשנה שעברה. בעירייה החליטו לוותר/אתר רשמי, ספורטפוטוגרפי

מעיריית טבריה נמסר: "זו בהחלט לא היתה החלטה קלה כיוון שמדובר במסורת, אבל היתה נדרשת פה החלטה אמיצה, נכונה ומושכלת שעושה שימוש נכון בכספי הקופה הציבורית למטרות טובות יותר עבור תושבי טבריה, רווחתם וצריכת התרבות שלהם, לצד קידום העסקים בעיר.
יחד עם זאת אל לנו לשכוח כי טבריה תמשיך לארח את התחרות הנחשקת והבלעדית בישראל של האיירונמן אליפות המזרח התיכון, שמתקיימת בסמוך. היה צורך לקבל החלטה בנוגע לתחרות אחת וקיבלנו אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully