וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפרידה מבן אל ריסקה אותי. היה לי חשוב להעביר את הכאב שלי באלבום החדש"

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 11:58

אחרי השנה הקשה בחייו, שבה נפרד מבן אל ומאשתו שרית, הבוקר יוצא אלבומו החדש והמסקרן של סטטיק שכולל שירים בוגרים וחשופים. בשיחה עם וואלה! תרבות הוא מדבר על הקרע עם בן אל, על הפחד להופיע לבדו על במה - ועל ההתגברות המוזיקלית

סטטיק (לירז רוסו) באירוע האזנה לאלבום הסולו הראשון שלו, "לירז", אליו הוזמנו עיתונאים, 19 בפברואר 2023/וואלה! תרבות

"הרבה זמן לא דיברנו רק אני ואתה,
הייתה שנה מאוד קשה וזה הכל בגללך,
אתה גאוותן, דו-פרצופי, מפוחד,
עזבת את כולם ואז בכית שת'לבד"

(מתוך השיר "לירז", מילים ולחן: סטטיק, רון ביטון, ירדן "ג'ורדי" פלג, איתי שמעוני, עמית מרדכי, עידו נצר ודור גל)

חצי שנה לאחר שהודיע על פירוק הצמד סטטיק ובן אל, מוציא היום (רביעי) לירז רוסו, המוכר יותר כסטטיק, אלבום סולו ראשון - "לירז" - שמצליח לשבות את השומע כבר בשיר הפתיחה הייחודי שלו. זה שיר הנושא של האלבום, ובמקום הצמד סטטיק ובן אל נראה שהמבצעים הם ה"צמד" סטטיק ולירז. לירז מתעמת באופן נוקב עם האלטר-אגו שלו סטטיק בדיאלוג עלבונות הדדיים. בטקסטים המחוספסים האלה סטטיק מתרחק במידה רבה מהזיהוי המיינסטרימי שהיה נחלתו בתקופת סטטיק ובן אל. התוצאה מפתיעה, יצירתית ועוצמתית.

סטטיק מטיח בלירז, ולירז מטיח בסטטיק, בין השאר את המילים הקשות הבאות (מוזמנים לנחש מי אומר למי): "אני רגיש? אתה טיפש", "נהיית כפוי טובה אליי", "אתה חוצפן", "בין שיגעון גדלות למשוגע יש חבל דק / גרמת לכל מי שמסביבי לשמור מרחק", "אויוי, כמה אתה פתטי", "מאוד אמיץ למישהו שמפחד מנטישה / לעזוב את השותף שלו וגם את האישה" ו"אתה מניאק, אתה אפס". הפזמון כולל את המילים הטעונות והמאיימות, שוב - של המוזיקאי כלפי עצמו: "אני אעשה לך סיוטים / גם בטוב וגם ברע זה מחיר ההצלחה / אני אעשה לך סיוטים, מצד אחד חייב אותך, מצד שני שונא אותך".

"השיר הזה הוא מאוד בפנים, הוא גם מאוד איך שאני מרגיש", אמר סטטיק באירוע השמעת האלבום לעיתונאים, "השיר לא סתם מסתיים במילים 'אתה יודע מה? פאק סטטיק / אני הולך לעבוד על New shit', כי זו באמת איזושהי השלמה עם עצמי, שהסטטיק הזה שכולם בנו לעצמם בראש זה לא הסטטיק שהם יקבלו יותר. בוא נגיד שהתכנים שלי היו מאוד מרוככים ומאוד מצונזרים, וזה לא שעכשיו אני מאוד מאבד את זה ושר על חשפניות, אבל איפשהו אני כן מתבגר ומרשה לעצמי לדבר אחרת".

האזינו כאן לאלבום המלא

סטטיק (לירז רוסו) בצילום המופיע על עטיפת אלבום הסולו הראשון שלו, "לירז". משה נחומוביץ,
בוגר יותר. סטטיק/משה נחומוביץ

מלבד שיר הפתיחה עם המילים המחוספסות שלא היינו מוצאים בצמד סטטיק ובן אל, מה עוד אתה יכול להרשות לעצמך היום, כשאתה פחות מחויב לקהל של ילדים ולא מכוון בהכרח למיינסטרים לכל המשפחה?

"בסטטיק ובן אל במקור לא ניסינו למכור לילדים. אפילו 'דובי גל', שהוא אחד מהשירים הכי ראשונים, הוא הכי לא לילדים. אחרי שהוא יצא הוא מותג ככה, בפסטיגלים וכו'. אני חושב שהיום, כשאני ממתג את עצמי מחדש, אני יכול למתג איך שנוח לי. אני עדין יחסית לגבר, אני לא מישהו שכל היום מקלל ולא מישהו שכל היום מדבר על דברים נוראיים, אבל בסוף אני בן אדם. אני חושב שאפשר להיות יותר אמיתי ויותר כן".

אתה בטח מאוד מתרגש לרגל צאת האלבום.

"זה שבוע מאוד קריטי בשבילי. הפסיכולוג שלי אומר שלא אומרים פחד, אומרים התרגשות. פיזיולוגית זו אותה הרגשה. אני רוצה להגיד שאני מאוד מתרגש ומאוד מרוגש. אני מבין את האחריות שיש לי כלפי עצמי בשבוע הזה. אני מרגיש שזה שבוע שיכתיב הרבה דברים קדימה".

איך זה ירגיש פתאום לעלות על הבמה לבד, בלי בן אל לצדך?

"זה יהיה החלק שהכי קשה לי. אני כל כך רגיל שיש לי את הגב של בן אל על הבמה, פיזית. באולפן יותר קל לי כי אני רגיל להיות עם עצמי באולפן אבל על הבמה זה הרבה יותר מסובך. שמע, אני אצטרך לעמוד בזה, אין ברירה. זה חד משמעית יהיה לי קשה ומפחיד".

איך פותרים את הקושי הזה?

"לא חושב שזה משהו שפותרים. אני חושב שזה משהו שלומדים לעשות בלעדיו".

אגב, אתה בקשר עם בן אל?

"לא. האמת שלא. בכלל לא".

כי?

"לא יודע. הוא לא מתקשר איתי. אנחנו לא מתקשרים. אין קול ואין עונה".



קראו עוד:
תיעוד הפיצוץ הגדול עם בן אל מחדד בדיוק מה חסר בסרט על סטטיק

עוד בוואלה!

"הפרידה מבן אל ריסקה אותי. היה לי חשוב להעביר את הכאב שלי באלבום החדש"

לכתבה המלאה
סטטיק ובן אל תבורי קקטוס. משה נחומוביץ',
סטטיק ובן אל תבורי/משה נחומוביץ'

מעניין שבכל הדואטים באלבום, בחרת לשיר עם זמרים בעלי צבעים ים תיכוניים - עדן בן זקן, איתי לוי ואגם בוחבוט. זה בטח לא במקרה, אחרי בן אל שגם לו היו גוונים מסולסלים.

"באלבום הזה לא חסר לך גוונים ים תיכוניים. אני חושב שזה במקרה אנשים שאני מאוד אוהב".

קצת מאסת בכל העיסוק הזה בחיים הפרטיים שלך? נמאס לך מזה?

"זה לא נמאס עליי כי אני מבין את העניין. אני לא שופט את התקשורת. ברור לי שזה חלק מהדבר. אבל בא לי להגיד אוקיי, צחקנו, נהנינו, היה כיף, עכשיו בוא נתקדם הלאה. בוא נצפה לבאות".

רגע לפני הוצאת האלבום החדש, התקיים אירוע האזנה לאלבום אליו הוזמנו עיתונאים. "זה לא סוד שהיתה לי שנה מיוחדת ומלאת מהמורות בפן האישי ובפן המקצועי", אמר בפתח האירוע סטטיק, "התגרשתי פעמיים. האמת שזה די ריסק אותי, כאדם וכמוזיקאי. ממה שלפחות אתם מכירים זה תמיד היה סטטיק ובן אל. מתחילת הדרך אתם מכירים אותי כחלק מצמד. ולעבד את זה בפן של הסטטיק היה מאוד קשה. אותו דבר בפן הזוגי. להתחתן בגיל יחסית צעיר ותוך שנה להתגרש היתה מכה מאוד קשה ברמה האישית וזה לימד אותי הרבה על עצמי. שמתי במקום של סימן שאלה ענק מה אני עושה עם החיים שלי עכשיו, בעצם לאן אני הולך, איך ממציאים דבר כזה מחדש, במיוחד אחרי דבר כל כך מצליח כמו סטטיק ובן אל. איך משקמים את המחשבות של הציבור על השמועות, של החברים הקרובים ושל המשפחה. סרט, בקיצור".

"אחרי שתיקה מתונה, היתה לי שיחה עם אורון (מנהל את סטטיק עם יואב גרוס - נ"י, ש"ב) והתחלנו לגלגל בראש את הרעיון של הווילה, וזה הפך להיסטוריה. נכנסנו בנובמבר לוילה בקיסריה עם המוזיקאים שאני הכי סומך עליהם, שזה ג'ורדי, רון בי, טרייאנגל ואיתי שמעוני, סגרנו את עצמנו חודש. האלבום הזה, כמו החיים שלי, מאוד מתחלק למה זה הסטטיק החדש ומה זה הלירז החדש. מצד אחד, ברור לכולכם שבלי בן אל היה צריך לעשות איזשהו סטטיק שהוא לא סטטיק ובן אל בלי בן אל אלא משהו חדש לגמרי ולהביא איזה משהו שעוד לא היה פה ולתפוס משבצת שלא קיימת, שזה קשה בפני עצמו. גם מבחינת לירז. אם הלירז הזה שעבר את מה שהוא עבר, עם שמועות, חי חיים חדשים ופתאום רווק עוד פעם. אלה דברים שאני שכחתי כבר איך הם מרגישים. גם את זה היה חשוב להעביר באלבום. את כל הכאב הזה".

סטטיק, שרית פולק ביום חתונתם. ניר פקין
סטטיק ושרית פולק ביום חתונתם/ניר פקין

האלבום החדש כולל 12 שירים, שיצר סטטיק עם רון ביטון, ירדן "ג'ורדי" פלג, איתי שמעוני, עמית מרדכי, עידו נצר ודור גל. האלבום כולל שיתוף פעולה עם עדן בן זקן. "במקור היה לי רצון לעשות משהו עם אודיה לאלבום, היא פנתה אלי והייתי מאוד בעד אבל הם החליטו לרדת מהשיר. החלטנו שאי אפשר לוותר על שיר כזה אז הבאנו את עדן בן זקן", אמר סטטיק.

השיר "להיט של שיר אחד" עוסק באשתו לשעבר שרית פולק. "השיר הזה לדעתי מכתיב את הטון לסטטיק או לירז החדשים", הוא אומר, "זה שיר שמאוד יקר ללבי. זה השיר שהכי חשוב לי שיצליח". האלבום נמשך עם שני שת"פים נוספים - "טרנטולה" עם אגם בוחבוט ו"לשטוף את העיניים" עם איתי לוי; והוא מסתיים בשיר החזק "מחול", שנחתם במילים: "אז זה הסוף של כל הפרק אבל לא של הסיפור / זו הקללה והברכה שלי שיש עליי דיבור / אנלא רוצה את הסליחה שלכם תראו את זה סגור / שם אתכם מאחוריי והאלבום הזה גמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully