וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה של אגדה: מתיאס פרננדס הודיע על פרישה מכדורגל

הקוסם הצ'יליאני תלה את הנעליים בגיל 36, אחרי תארים עם הנבחרת, מילאן וספורטינג ליסבון: "זמן להיפרד מהתשוקה הכי גדולה שלי"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 14.2/ספורט1

הקשר האגדי מתיאס פרננדס, מהשחקנים המרכזיים בדור הזהב של צ'ילה, הודיע אמש (שלישי) על פרישה אחרי קריירה מפוארת שכללה תארים עם מילאן, ספורטינג ליסבון ונבחרת צ'ילה, והופעות מעוררות השראה ברחבי אירופה ודרום אמריקה.

פרננדס בן ה-36, שהיה מזוהה לכל אורך הקריירה עם המספר 14 שנשא על גבו, נחשב לאחד הצעירים המבטיחים בדרום אמריקה בתחילת הדרך וקיבל את הכינוי "מאתי גול". כשהיה בן 20 והצעיד את קולו קולו לתארים בצ'ילה, נבחר ל"שחקן השנה" ביבשת (תואר שמוענק לכדורגלנים שמשחקים בדרום אמריקה ולא באירופה).

הוא נמכר לויאריאל בה שיחק תחת בן ארצו, מנואל פלגריני, ובהמשך שיק גם בספורטינג ליסבון, פיורנטינה ומילאן. במרוצת השנים זכה בגביע פורטוגלי, סופר קאפ איטלקי וגם הניף תארים עם נקאקסה המקסיקנית. בשנה האחרונה שיחק בלה סרנה הקטנה.

גדול ההישגים של פרננדס היה זכייה עם נבחרת צ'ילה בקופה אמריקה ב-2015. בגמר לה רוחה ניצחה את ארגנטינה 1:4 בדו קרב מהנקודה הלבנה אחרי 0:0 בתום 120 דקות ופרננדס כבש את הפנדל הראשון. בסך הכול היו לו 74 משחקים ו-14 שערים בנבחרת צ'ילה.

מתיאס פרננדס במדי נבחרת צ'ילה. Clive Brunskill, GettyImages
מתיאס פרננדס במדי נבחרת צ'ילה/GettyImages, Clive Brunskill

"זמן להגיד שלום. אלו היו שנים בלתי נשכחות", כתב בחשבון האינסטגרם שלו לצד תמונה של נעליו תלויות, "הגיע הזמן להיפרד מהתשוקה הגדולה ביותר שלי. ויאריאל, חלומות אירופים, ספורטינג ליסבון שהייתה ביתי השני, תשוקה חסרת גבולות, מילאן שבה הגשמתי חלום. אני מודה על הכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully