וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקדח נשלף והרג: אסון טראגי במכשיר ה-MRI

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 14:18

גבר בן 40 מברזיל מצא את מותו לאחר שליווה את אמו לבדיקת MRI פשוטה. התאונה הנדירה התרחשה רק כי לא גילה כי הוא נושא על גופו כלי נשק

בדיקת MRI. רפואה מחלות, ShutterStock
מכשיר עוצמתי ומסוכן. מכשיר MRI/ShutterStock, רפואה מחלות

זו לא הפעם הראשונה שתאונת MRI מתרחשת, אבל זה מזעזע מחדש בכל פעם: על פי דיווחים, עורך דין ברזילאי מת לאחר שנורה מאקדחו שלו, שהכניס לחדר MRI. ליאנדרו מתיאס דה נובאס, בן 40, ליווה את אמו למרכז אבחון בסאו פאולו, ברזיל, לצורך סריקת MRI ב-18 בינואר. הצוות הרפואי ביקש מנבאיס ואמו להסיר את כל המתכות מגופם, דיווח CNN, וכך גם הפרוטוקול בעת כניסה לחדר MRI בגלל המשיכה המגנטית החזקה של המכונה.

"הן המטופלת והן המלווה שלה קיבלו הנחיות כראוי לגבי נהלי הגישה לחדר הבדיקה והוזהרו מאי הסרה של כל חפץ מתכתי", אמרו החוקרים בהצהרה, לפי מיאמי הראלד. "הנשק לא הוזכר על ידי המלווה, שנכנס לחדר הבדיקה עם החפץ בהחלטתו", נמסר עוד מבית החולים.

כאמור הגבר לא חשף שהוא נשא נשק סמוי, וכשהמכונה החלה לעבוד, האקדח נשלף מחגורתו, מה שגרם לו לירות לתוך בטנו. הוא הובהל לבית החולים סאו לואיז מורומבי, שם מת ב-6 בפברואר, לפי אתר CNN.

כוח מגנטי חזק מאוד

מכונות MRI (דימות תהודה מגנטית) פועלות על ידי כוח מגנטי חזק מאוד כדי לייצר תמונות של חלקי הגוף השונים וזו הסיבה שלפני כניסה לחדר בו מצויה מכונה כזו, החולה מתבקש להוריד תכשיטים וחפצים ממתכת, אם קיימים כאלה. למרות מקרה זה, MRI הוא כלי שימושי ביותר המשמש לאבחון ואיתור מספר עצום של בעיות בגוף.

זה כאמור לא המקרה הראשון שאסונות כאלה מתרחשים. בשנת 2014 נפצעו שני עובדי בית חולים שהוצמדו בין מכונת MRI לבין מיכל חמצן ממתכת במשך ארבע שעות בבית החולים בניו דלהי. בשנת 2001, ילד בן שש שעבר בסריקת MRI בניו יורק מת כאשר מיכל חמצן ממתכת התעופף לעבר מכונת MRI וריסק את גולגולתו. בשנת 2018, בעיר מומבאי, צעיר שהגיע ללוות קרוב משפחה מבוגר נשאב למכונה ומת.

  • עוד באותו נושא:
  • mri

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully