וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף אחד לא יכול לשרוד יותר משעה בחדר השקט ביותר בעולם - וזו הסיבה המטרידה

13.2.2023 / 0:09

בשנת 2015 מיקרוסופט בנתה את מה שמוגדר רשמית כ"מקום השקט ביותר על פני כדור הארץ". אם חשבתם ששקט זה דבר מבורך, תופתעו לגלות שאנשים לא מצליחים לשרוד בו יותר משעה מבלי לאבד את זה

ככה נראה החדר השקט ביותר בעולם/Mictosoft

שתיקה שווה זהב? לא, אם אתה מוצא את עצמך בחדר השקט ביותר בעולם - שאף אחד לא מצליח לשרוד בו יותר משעה.

בשנת 2015, מיקרוסופט בנתה את מה שנמצא כעת בספר השיאים של גינס ומוגדר רשמית כמקום השקט ביותר על פני כדור הארץ. מה שידוע כ" תָּא אַל-הֵד" (ללא הד) או תא אנכואי - שנמצא במטה החברה ברדמונד, וושינגטון, ביצע "בדיקות רגישות" בשנת 2015 והציג קריאת רעשי רקע ממוצעת של מינוס 20.35 dBA (יחידת דציבל יחסי - כלי מדידה של רמת לחץ הקול).

אבל מסתבר ששקט הוא רפש. רק מעט מאוד אנשים הצליחו לשרוד בחדר הזה במשך תקופה ארוכה - לכל היותר שעה. לאחר מספר דקות, אתם כבר תתחילו לשמוע את פעימות הלב שלכם. כמה דקות לאחר מכן, תוכלו לשמוע את העצמות שלכם חורקות ואת הדם זורם בגופכם.

הפואנטה של התא האנכואי הוא לא שלא תשמעו כלום, אלא שהוא יסיר את כל שאר הרעשים החיצוניים ויאפשר לכם לשמוע את הקולות האינסופיים של הגוף שלכם. רק במוות, למעשה, הגוף שקט לחלוטין.

החדר השקט ביותר בעולם. MICROSOFT,
כך נראה החדר השקט ביותר בעולם/MICROSOFT
החדר השקט ביותר בעולם. MICROSOFT,
לא תצליחו לשרוד בו יותר משעה/MICROSOFT

סביבות שאנו חושבים עליהן כשקטות במיוחד הן בדרך כלל רועשות יותר מסף השמיעה האנושי, שהוא בסביבות 0 דציבלים. רעש בספרייה, למשל, עשוי להגיע לסביבות 40 דציבלים. ללא צליל מהעולם החיצון שייכנס פנימה, השקט המוחלט יהפוך בהדרגה לצלצול בלתי נסבל לאוזניים. סביר להניח שזה יגרום לכם לאבד את שיווי המשקל בגלל חוסר ההדהוד בחדר, מה שיפגע במודעות המרחבית שלכם.

"כשאתה מסובב את הראש, אתה יכול אפילו לשמוע את התנועה הזו. אתה יכול לשמוע את עצמך נושם וזה נשמע די חזק", אמר בעבר הונדראג' גופאל, המעצב הראשי של התא במיקרוסופט.

עוד באותו נושא

על דיאטת רעש כבר שמעתם?

לכתבה המלאה

קבלו הצצה לחדר השקט ביותר בעולם:

לקח שנתיים לעצב את החלל: הוא מורכב משש שכבות של בטון ופלדה, הוא מנותק מעט מהבניינים שמסביב. מערך של קפיצים בולמי רעידות ממוקמים מתחתיו. בפנים, טריזי פיברגלס מותקנים על הרצפה, התקרה והקירות כדי לשבור את גלי הקול לפני שיש להם הזדמנות לחזור לחדר.

עוד שיאים עולמיים
"תעטפי את עצמך בפצפצים": האם זו האישה הכי חסרת מזל בעולם?

הפופיק הענק בעולם? מה שהצעירה הזו מסתירה ידהים אתכם

במקביל, חדר חסר אקו אחר מקווה לזכות בתואר החדר השקט ביותר בעולם. החדר, הממוקם במעבדות אורפילד במיניאפוליס, השיג "מדידה לגיטימית" של מינוס 24.9 dBA, על פי סטיבן ג'יי אורפילד, שתכנן את החלל.

אורפילד אמר ל"ניו יורק טיימס" שהוא הגיש בקשה עבור החדר שלו כדי להחזיר לו את התואר (בו הוא החזיק בעבר) - וכרגע הוא ממתין לתגובת צוות הניהול של "שיאי גינס". נציג מטעם גינס אישר את קבלת הפניה מאת אורפיל והוסיף כי צוות ניהול השיאים של גינס נמצא ב"תהליך של הערכת העדויות שלו ושל קריטריוני הבדיקה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully