וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מחבלים נהרגו בחילופי אש עם צה"ל ביריחו, בהם השניים שירו לעבר מסעדה בבקעת הירדן

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 10:52

כוחות הביטחון נכנסו למחנה הפליטים עקבת ג'בר הסמוך ליריחו כדי לעצור את שני המחבלים, בעקבות מידע שהתקבל לפיו הם מסתתרים במקום. חמושים פתחו בירי לעבר הלוחמים, שהגיבו באש והרגו כמה מהם. דיווח: בכיר חמאס נעצר בפשיטה

בווידאו: פעילות צהל במחנה הפליטים גנין./דובר צה"ל

כוחות הביטחון הרגו הלילה (שני) חמישה מחבלים, בהם השניים שביצעו את ניסיון הפיגוע במסעדה בצומת אלמוג שבבקעת הירדן לפני כשבוע. הלוחמים נכנסו למחנה הפליטים עקבת ג'בר הסמוך ליריחו כדי לעצור את השניים, שהגיעו למסעדה עם נשקים ואפודים, בעקבות מידע מודיעיני על הדירה שבה הם מסתתרים.

במקום התפתחו חילופי אש עם בין לוחמי גדוד לביאי הבקעה לבין חמושים, במהלכם נהרגו שני המחבלים, שהצהירו כי בכוונתם להמשיך לפגע, ושלושה מחבלים נוספים. שני פלסטינים נוספים נפצעו קשה. לפי דיווחים פלסטיניים, במהלך הפשיטה נעצר בכיר חמאס שאכר עמארה, המתגורר במקום.

חמאס גינה את הפשיטה ביריחו ואמר כי היא "תדלק את המהפכה האדירה של הצעירים המהפכנים, ועמנו וההתנגדות לא יאחרו להגיב על הפשע הזה". בינתיים, במחנה הפליטים קוראים תושבים לנקום את הרג המחבלים. פלסטינים פתחו בשביתה כהזדהות.

חיילים במהלך פעילות מבצעית באיו"ש. דובר צה"ל
חוליית המחבלים אותרה במחנה הפליטים עקבת ג'בר/דובר צה"ל

בפיגוע בצומת אלמוג הגיעו שני המחבלים לפתח המסעדה בה שהו באותו הזמן 30 סועדים, על מנת לבצע ירי. בשל מעצור בנשקים, נמלטו החשודים לכיוון יריחו ובכך נמנע פיגוע.

ביום שבת כוחות הביטחון נכנסו לעקבת ג'בר וחיפשו אחר החשודים. חילופי אש התפתחו במקום, וצה"ל כיתר מבנה, שבו על פי החשד נמצאו המחבלים. בתום הפעילות נעצרו שישה פלסטינים שהועברו להמשך חקירה. מדיווחים פלסטיניים, שבעה תושבי הכפר נפצעו קשה מאש צה"ל. עוד דווח כי קודם לכן הפיץ צה"ל הודעות אזהרה, שבהן נכתב: "תושבי מחנה עקבאת ג'בר - אנו פועלים נגד הטרור, הימנעו מעימותים עם כוחות הביטחון ושמרו על ילדיכם בבית".

בשבוע האחרון התקיימה פעילות נוספת בניסיון להביא למעצרם, ומאז נמשכו המאמצים לאיתור חברי החוליה. במהלך הפעילות, נטרלו לוחמים מגדוד לביאי הבקעה חמושים שירו לעברם, חלקם היו מעורבים בפיגוע בצומת אלמוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully