וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגדה: לברון ג'יימס הפך לשיאן הנקודות ב-NBA בכל הזמנים

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 13:08

אחד השיאים הגדולים בתולדות הספורט האמריקאי נופץ: כוכב הלייקרס קלע 38 נקודות מול אוקלהומה סיטי והגיע ל-38,390 נקודות לאורך הקריירה - שלוש יותר מקארים עבדול ג'באר, שהחזיק במקום הראשון מאז אפריל 1984. זה נגמר בהפסד 133:130

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 8.2/ספורט1

הקריירה המופלאה של לברון ג'יימס הגיעה הלילה לשיא חדש - תרתי משמע - כשאחד הספורטאים הגדולים אי פעם ניפץ את אחד השיאים הגדולים אי פעם, והפך למלך הסלים של ה-NBA בכל בכל הזמנים. כוכב לוס אנג'לס לייקרס קלע 38 נקודות מול אוקלהומה סיטי, נישל מהפסגה את קארים עבדול ג'באר וכעת הוא המלך החדש, עם 38,390 נקודותיו.

לברון פתח בסערה וסיים את המחצית הראשונה עם 20 נקודות, אם כי הוא וחבריו לא הצליחו לעצור את הת'אנדר וירדו לחדרי ההלבשה בפיגור 76:66. ברבע השלישי הוסיף שתי שלשות רצופות, המשיך לשלוט בכל רגע ורגע, ואז, לעיניו של קארים שצפה במשחק מאיזור הפרקט, הוא עשה זאת, 10.2 שניות לסיום הרבע השלישי, עם ג'אמפ מאיזור קו העונשין, בקפיצה לאחור שקצת הזכירה את מייקל ג'ורדן, על הראש של קנריץ' וויליאמס. המשחק נעצר לכמה רגעים כדי להעניק לקינג ג'יימס את הכבוד לו הוא ראוי, כשקארים והקומישנר אדם סילבר ערכו טקס חגיגי ומאולתר.

לברון אחרי שבירת השיא: "מבחינתי, אני השחקן הגדול בכל הזמנים"
הגדול מכולם? רשימת השיאים המדהימה של לברון ג'יימס
ג'באר החמיא: "ההשפעה והדומיננטיות של לברון נמשכות כמעט 20 שנה"

שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס. Ronald Martinez, GettyImages
הוא עשה זאת! לברון/GettyImages, Ronald Martinez
שבירת שיא הנקודות ב-NBA של לברון ג'יימס. עיבוד תמונה: יהונתן סמואל, אתר רשמי
שבירת שיא הנקודות ב-NBA של לברון ג'יימס/אתר רשמי, עיבוד תמונה: יהונתן סמואל

לברון הוסיף עוד שתי נקודות ברבע האחרון והגיע ל-38,390 בקריירה. את הלילה ההיסטורי הזה הוא סיים עם 38 נקודות (13 מ-20 מהשדה, 4 מ-6 ל-3, 8 מ-10 מהעונשין), לצד 7 ריבאונדים, 2 אסיסטים, 3 חטיפות וגם 4 איבודים. לצערו הרב, זה הסתיים בהפסד שני ברציפות של הלייקרס - הפעם 133:130 לת'אנדר, כשהתוצאה הצמודה מעט משקרת, והם כעת במאזן 30:25. ראסל ווסטברוק הוסיף 27 נקודות, אנתוני דייויס אכזב עם 13 בלבד. שיי גילג'ס אלכסנדר הוביל עם 30 נקודות בצד השני, ג'יילן וויליאמס הוסיף 25.

שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס. Ronald Martinez, GettyImages
אגדה. לברון/GettyImages, Ronald Martinez

קינג ג'יימס הגיע לליגה כבחירה הראשונה בדראפט של 2003 ומיד הוכתר לדבר הבא. מעטים, עם זאת, חזו שיצליח לעמוד בציפיות העצומות ולהפוך לשחקן כה דומיננטי, שמסוגל להצטיין לאורך כל כך הרבה שנים, ולהיראות כמו אחד השחקנים הטובים בתבל גם בעונתו ה-20, בגיל 38.

את שבע העונות הראשונות שלו העביר לברון בקליבלנד, לפני שעזב אותה לטובת מיאמי בקיץ 2010. עם ההיט זכה בשתי האליפויות הראשונות שלו (2012, 2013), ולאחר עונה רביעית ואחרונה בפלורידה, שב הביתה לקדנציה שנייה בקליבלנד. ב-2016 הוליך את הקאבס לאליפות היסטורית ובלתי נשכחת, ולאחר שהשלים גם בשורותיה ארבע עונות, המשיך לפרק הבא שלו - אולי הפרק האחרון בקריירה, וחתם בלייקרס. ב-2020 זכה באליפות הרביעית בקריירה, וכעת, לצד שורת שיאים כמעט חסרת תקדים, יש לו גם את אחד השיאים הנחשקים מכולם. מעטים האמינו שמישהו יהיה מסוגל להתעלות על קארים, שהחזיק בשיא מאז ה-5 באפריל 1984, ולברון עשה זאת. אגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully