וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החומה נפלה, ולעבודה: איך תיראה הטיילת החדשה בחיפה?

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 12:45

בהיקף השקעה של כ-10 מיליון שקל: החלו עבודות השלב השני להקמת הטיילת בשכונת בת גלים - לאחר שבשלב הראשון נהרסה החומה ההיסטורית שהקיפה את הבסיס המיתולוגי של חיל הים

החלו עבודות השלב השני להקמת הטיילת בשכונת בת גלים. חברת "יפה נוף",
החלו עבודות השלב השני להקמת הטיילת בשכונת בת גלים/חברת "יפה נוף"

עיריית חיפה מדווחת כי בימים האחרונים החלו העבודות במסגרת השלב השני להקמת טיילת הבה"ד בשכונת בת גלים - זאת, נזכיר, לאחר שבשלב הראשון של העבודות להקמת הטיילת נהרסה החומה ההיסטורית, אשר הקיפה את בסיס ההדרכה המיתולוגי של חיל הים מאז הקמתו בימי המנדט עבור הצי הבריטי המלכותי.

עם הריסת החומה, הוסר לראשונה החיץ שמנע במשך עשרות שנים מעבר אזרחים לחוף הים וכך נוצר גם קשר בין שני חופי רחצה עירוניים שהיו עד היום מנותקים אחד מהשני - החוף השקט וחוף בת גלים.

הסרת החיץ התאפשרה הודות להסכם תקדימי שנחתם בין עיריית חיפה למשרד הביטחון, במסגרתו עבר השטח ששימש עד כה את חיל הים לבעלות עיריית חיפה.

איך היא תיראה?

הטיילת, אשר מוקמת עבור עיריית חיפה באמצעות חברת "יפה נוף", עתידה לחבר בין טיילת בת גלים ההיסטורית לחוף השקט, ותכלול בין היתר שבילי אופניים והולכי רגל, פינות ישיבה ותצפית ייחודיות אל עבר מפרץ עכו, הרי הגליל וראש הנקרה.

לאורכה של הטיילת ישולבו משטחי דשא ויבוצעו עבודות גינון נרחבות, כמו כן יוקמו לאורך הטיילת מתקני כושר ובמקום רחבת המסדרים ההיסטורית תוקם רחבת גלגליות. על פי הערכת העירייה, העבודות צפויות להימשך כשנה סה"כ.

החומה נפלה, ולעבודה: איך תיראה הטיילת החדשה בחיפה?. הדמיה - "גרינשטיין-הרגיל אדריכלות נוף",
החומה נפלה, ולעבודה: איך תיראה הטיילת החדשה בחיפה?/הדמיה - "גרינשטיין-הרגיל אדריכלות נוף"

בנוסף, במסגרת העבודות, שעלות ההשקעה בהן נאמדת בכ-10 מיליון שקל, ייבנה גשר הולכי רגל חדש, באורך של 50 מטר וברוחב של 5 מטרים, לאחר הזזת גדר בסיס חיל הים, על מנת ליצור רצף מעבר לאורך החוף.

הגשר החדש שיוקם יכלול ארבעה ניצבים, ששניים מהם יהיו בתוך מי הים והקמתו תאפשר מעבר של סירות חיל הים אל הים, וזאת מבלי להפריע למסלול הטיילת של הולכי הרגל.

איך תיראה הטיילת החדשה בחיפה?. הדמיה - "גרינשטיין-הרגיל אדריכלות נוף",
גשר הולכי הרגל החדש שייצור רצף מעבר לאורך החוף/הדמיה - "גרינשטיין-הרגיל אדריכלות נוף"

עם סיום הקמת טיילת הבה"ד יושלם רצף טיילות החוף, הכולל מסלול הליכה לאורך של כ-10 ק"מ מחוף "זמיר" שבמבואות הדרומיים ועד לחוף השקט בשכונת בת גלים.

רצף הטיילות, המוארות לכל אורכן, חוצה את חופי דדו-זמיר, חוף הכרמל, פארק שקמונה, פארק הכט, רחוב יוברט המפרי ושכונת בת גלים והוא כולל כרי דשא נרחבים, בתי קפה ומסעדות, אמפי-תיאטרון בו מתקיימים אירועי קיץ, מתחמי פעילות למשפחות, מתחמי כושר, מרפסות תצפית לים, מתחם "סקייטפארק" מהגדולים בישראל, מתחם פאמטראק לרוכבי אופניים, מגרשי קט-רגל וכדורסל, מתחם משחקים אתגרי ועוד.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "הקמת טיילת הבה"ד מהווה מרכיב עיקרי וחשוב במסגרת תוכנית העירייה לשחרר ולפתח את רצועת החוף, שהיא נכס ציבורי עליון בחשיבותו. אין לי ספק, כי עם סיום העבודות יוכל הציבור ליהנות מרצועת חוף מרהיבה ומאתר בילוי ייחודי מהיפים בארץ".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully