וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכת הדין שנפגעה מאבי חימי: "קפאתי. לקח לי כמה רגעים לעכל מה אני רואה"

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 20:33

בראיון בחדשות 13 אמרה עורכת הדין שאבי חימי נהג באופן לא ראוי ביחס לנשים הזקוקות לו באופן מקצועי, ושמצידה לא הייתה הסכמה: "זה לא היה מראה קל, זו הטרדה ואי נוחות לכל אישה". חימי בחדשות 12: "היממה האחרונה היא הקשה בחיי. לא יכול להביט לאשתי ולבנותיי בעיניים"

בווידאו: טענות נגד יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי/צילום: חדשות 13

בראיון עם חדשות 13 לאילה חסון הערב (שלישי) אמרה עורכת הדין שנפגעה מראש לשכת עורכי הדין אבי חימי: "היה אדם בעל מעמד שמרשה לעצמו לנהוג באופן שבו מצופה מגברים שלא לנהוג בנשים תחת מרותם, נשים שזקוקות להם בהיבט המקצועי".

"לא הייתה הסכמה", היא אמרה, "לצערנו הרב ההתנהלות החשוכה הזאת עדיין קורית גם בימינו. אני גם ראיתי שיש תהיות 'מדוע היא לא ניתקה' או מה באמת היה שם, אז כן ניתקתי את השיחה אחרי לא הרבה זמן. לקח לי כמה רגעים לעכל את מה שאני רואה. זה לא היה מראה קל, זה משהו שהוא מהווה הטרדה ואי-נוחות לכל אישה, בכל גיל, בכל מעמד. זה מה שהיה".

"כשאני חושבת על זה, אני לא כל כך יודעת מה גרם לי להרגיש שנכון לתעד את האירוע", היא הוסיפה, "היה איסטינקט נכון, כי אולי היה לזה אירוע קודם מצדו. אולי הרגשתי שבאמת יש פה איזשהי תלות מצדו. אין לי דרך לדעת האם אכן הייתה המלצה או לא".

ביחס לטענות של חימי, כביכול היה בין השניים רומן, היא אמרה: "זו לא התנהגות שהייתה נהוגה כלפיי קודם. זה לא משהו נורמטיבי, לא משהו מקובל שאדם מתנהג בצורה כזו, ואולי לא ראיתי לנכון לפעול נגד אותו האקט".

אבי חימי  בהפגנת ההמונים ברחבת הבימה, 14 בינואר 2023. ראובן קסטרו
נעדר מטקס הסמכת עורכי דין חדשים. אבי חימי/ראובן קסטרו

בראיון לגיא פלג בחדשות 12 אמר חימי הערב: "היממה האחרונה היא הקשה בחיי. אינני יכול להביט לאשתי ולבנותיי בעיניים. היה לי קשר אינטימי במשך 3-4 שנים עם אותה עו"ד, והסרטון שהוצג הוא חלק ממערכת היחסים הזאת".

בנוסף אמר חימי: "איך אפשר להרוס את חייו של אדם? לא נהגתי בצורה מוסרית, אך זה היה קשר בהסכמה. אי אפשר להגיד שהיה כאן קשר פלילי".

ביחס לטענות לגבי הניסיון לכאורה להשפיע על מינויה של עורכת הדין, אמר חימי: "אני מתבקש להגיש עשרות, או מאות חוות דעת כלפי עורכי דין שפונים אליי ומבקשים להתמנות לשיפוט. היה לי קשר אישי עם אותה עו"ד, אך הייתה לי הערכה מקצועית אליה. חוות הדעת שהגשתי אליה היא מדודה מקצועית, ויהיה אפשר לעיין בה בבוא הימים. אפשר לומר שטעיתי שהגשתי חוות דעת בעניינה. מה שהצופים לא יודעים, הוא שאותה עו"ד לא עברה את המיון הראשוני, ואם הייתי רוצה לסייע לה היא הייתה עוברת את השלב הזה".

לדברי חימי: "התלבטתי מפני שלא רציתי לתת לציר הרשע לנצח. יחד עם זאת במצב שנוצר אני צריך זמן לי ולמשפחתי לנוח ולכן אני מתפטר מתפקידי."

עוד בוואלה!

אחרי הטענות למעשים מגונים: אבי חימי מתפטר מתפקידו

לכתבה המלאה
בצלאל סמוטריץ' יו"ר מפלגת הציונות הדתית באירוע משותף עם איתמר בן גביר 26 באוקטובר 2022. אבי רוקח
"הקב"ה מזמן לנו הזדמנויות להוכיח שהשיטה הנוכחית עקומה". שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/אבי רוקח

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס הערב לפרשת חימי. בכנס של הציונות הדתית הוא אמר כי: "אי אפשר בלי לפתוח, אפרופו הרפורמה הכל כך חשובה שאנחנו מובלים עכשיו במערכת המשפט, בפרשייה האומללה שנחשפה אתמול, שמוכיחה כמה השיטה הנוכחית פשוט לא עובדת. כשממנים שופטים בחדר החשוך, בדילים, בקומבינות, בעסקאות מושחתות, השחיתות מגיעה אחר כך גם למקומות האלה, ואין דבר נכון, ומתבקש, וצודק, ומקצועי יותר מאשר להוציא את התהליך הזה אל אור השמש המחטא".

סמוטריץ' הוסיף: "שופטים במדינת ישראל משפיעים מאוד מאוד על עתידה של מדינת ישראל, על ערכיה, והם צריכים להיבחר בהליך פומבי עם שימוע, בהרכב וועדה שאין בו קומבינות ואינטרסים. אתם מבינים מה זה שעורכי דין מהפירמות הגדולות שמופעים לפני שופטים, הם אלה שגם יקבעו את עתידם של השופטים שהם מופיעים בפניהם, האם הם יקודמו או לא יקודמו, ימונו או לא ימונו. אז הקב"ה מזמן לנו עוד ועוד הזדמנויות להוכיח לחברה הישראלית שהשיטה הנוכחית עקומה, ושאנחנו מתקנים ומיישרים והפוכים את מדינת ישראל בעז"ה ליהודית יותר, לציונית יותר, לדמוקרטית יותר".

אבי חימי יו"ר לשכת עורכי הדין בכנס השנתי ה-19 של ארגון היועמ״שים, אוניברסיטת תל אביב, 5 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"צריך זמן לי ולמשפחתי לנוח". אבי חימי/ראובן קסטרו

אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל מסר כי בהתייעצות עם פרקליטות המדינה, הוא בוחן את הפרסום אמש בעניינו של יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי. מהפרקליטות נמסר כי אין עדיין פרקליט שמלווה את הבדיקה, מאחר שמדובר בשלב מאוד התחלתי. מי שנתן את האישור להתחיל בבדיקה הוא פרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן.

חימי הודיע היום כי יתפטר מתפקידו. זאת, בעקבות הטענות למעשה מגונה בעורכת דין שעליה המליץ לתפקיד שופטת. בתוך כך, חימי נעדר מטקס הסמכת עורכי דין חדשים שמתקיים כעת בבנייני האומה בירושלים. התפטרותו סוללת את הדרך לעריכת בחירות בזק לתפקיד ראש הלשכה, בו יחזיק מי שייבחר עד לחודש יוני, ואז יערכו בחירות נוספות לקדנציה מלאה.

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שהגיעה לטקס, התייחסה להיעדרות חימי בפתח דבריה באירוע: "צר לי מאד שפרסומים מן היממה האחרונה מעיבים על האווירה החגיגית של הטקס היום, אך כדי שלא להשבית את השמחה שלכם מוסמכות ומוסמכים יקרים, אני מבקשת להתמקד בצד המואר של האירוע המרגש הזה שהוא אבן דרך כה משמעותית בחיי כל אחת ואחד מכם".

הטענות נגד חימי פורסמו אתמול על ידי אילה חסון בערוץ 13, ולפיהן עורכת הדין ביקשה מחימי שימליץ לקדם אותה לשופטת, ולאחר שעדכן אותה כי שלח מכתב המלצה, הוא שוחח עמה בשיחת וידאו שבה הפשיל את מכנסיו והחל לענג את עצמו.

אבי חימי בהפגנה נגד ההפיכה המשפטית, קפלן, תל אביב, 21 בינואר 2023. ראובן קסטרו
מתפטר. חימי/ראובן קסטרו

בעקבות התחקיר עלו קריאות מכל קצוות הקשת הפוליטית להתפטרותו, בהן מצד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, וכן מצד יו"ר העבודה מרב מיכאלי. במקביל, הוגשה תלונה לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין על ידי עו"ד רות קוליאן, בבקשה להשעות את רשיונו של חימי לאלתר, וכן תלונה למשטרה בגין בקשת טובות הנאה מיניות, הפרת אמונים ומעשים מגונים.

חימי, שהודיע בחודש שעבר כי לא יתמודד שוב על ראשות הלשכה, יצא לאחרונה נגד התכנית של הממשלה להחלשת מערכת המשפט, ואף השתתף בהפגנות הענק נגדה.

חימי לא הכחיש את הפרסום וטען שהמעשה היה בהסכמה. "פרסום זה אינו אלא חלק ממכונת הרעל של מי שפועל לקדם את ההפיכה המשטרית", אמר. "פעם נוספת אנחנו עדים לדרך המסוכנת שבה פוליטקאים נואשים פועלים ללא גבולות על מנת לרמוס את כל מי שדעתו שונה מדעתם. לקחתי ואני לוקח בחשבון שבמקום להתמודד עם העמדות שלי, ינסו לפגוע בי ברמה האישית וזהו מחיר שאני אשלם באהבה גדולה".

  • עוד באותו נושא:
  • אבי חימי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully