וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה ממשיכה להתנפח: הכנסת אישרה את הקמת משרד העבודה

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 7:15

חבר הכנסת מטעם ש"ס יואב בן צור ימונה לשר העבודה, לאחר שעם הקמת הממשלה כיהן כשר במשרד הרווחה - לצד חבר מפלגתו השר יעקב מרגי. בן צור: "בשורה אדירה עבור אזרחי ישראל, חיזוק מעמד העובדים הוא חוסנה הכלכלי של המדינה"

בווידאו: נתניהו ובכירי הממשלה הגיעו לישיבת תמיכה בדרעי/רוני כנפו

הכנסת אישרה אמש (שני) את פיצול משרד העבודה והרווחה. השר יואב בן צור מש"ס ימונה לשר העבודה, לאחר שכיהן כשר במשרד הרווחה לצד השר יעקב מרגי, שגם הוא מש"ס.

ההחלטה התקבלה בהתאם לחוק יסוד: הממשלה וברוב של 53 חברי כנסת שהצביעו בעדה מול 40 נוספים שהתנגדו. בן צור יכהן בתפקיד בנוסף לתפקידו כממלא מקום שר הבריאות. עוד הוחלט כי יפסיק לכהן כשר נוסף במשרד הרווחה והביטחון החברתי.

משרד העבודה בראשות בן צור יהיה המשרד האחראי על מוסד הביטוח לאומי וזרוע עבודה. בין היתר יהיו תחת אחריותו תחומי קידום שוק התעסוקה על ידי הכשרות, לרבות הכשרות טכנולוגיות, עידוד ומתן כלים לתעסוקה, ורגולציה. היחידות המרכיבות את זרוע העבודה שירכיבו את משרד העבודה הן: האגף לעידוד תעסוקת הורים, שמטרתו מתן השתתפות בשכר הלימוד של הורים במעונות היום ובמשפחתונים מסובסדים כדי לעודד תעסוקה, מינהל הסדרה ואכיפת חוקי עבודה השונים, אגף בכיר להסדרת עיסוקים, מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, מינהל תעסוקת אוכלוסיות והמכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע.

יואב בן צור, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
יכהן כשר העבודה. יואב בן צור מש"ס/ראובן קסטרו

חיזוק מעמד העובדים הוא חוסנה של הכלכלה

"הקמתו של משרד העבודה מחדש זו בשורה אדירה עבור אזרחי ישראל", נמסר מהשר הנכנס בן צור. "באתי מתוך חזון לאומי לתת עתיד טוב יותר לעובדים מכלל המגזרים ולפעול למען שילובן של אוכלוסיות מוחלשות בשוק העבודה - תוך מתן הכשרה מקצועית שתעניק להן אופק תעסוקתי רחב יותר. בימים אלו אני מגבש יחד עם הצוות המקצועי תכנית עבודה מקיפה שתחזק את מעמד העובדים - שחיזוק מעמדם הוא חוסנה של כלכלת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully