וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: כלי טיס תקפו משאיות בגבול סוריה-עיראק

עודכן לאחרונה: 29.1.2023 / 23:34

לפי הדיווחים, יש הרוגים ופצועים בתקיפת שיירה של 25 כלי רכב באל-בוכמאל, אזור שמשמש להברחות נשק איראני. בנוסף דווח כי לפני התקיפה שוגרו נורי אזהרה כדי לאפשר לנהגים להימלט. בחודש שעבר הודה הרמטכ"ל היוצא באופן חריג באחריות ישראל על אחת התקיפות באזור

בווידאו: סוריה: ישראל תקפה בדמשק, נמל התעופה הושבת זמנית/שימוש לפי סעיף 22 א', לחוק זכויות יוצרים

כלי טיס תקפו משאיות באל-בוכמאל, שבגבול סוריה עם עיראק - כך דיווח הערב (ראשון) הארגון הסורי לזכויות אדם. אזור הגבול משמש להברחות נשק איראני, והוא הותקף פעמים רבות בשנים האחרונות. מדובר על אותו האזור שבו הותקפה שיירת הנשק אותה הזכיר הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי בחודש שעבר, כשהודה באופן חריג באחריות של ישראל לתקיפה.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, הושמדו שש משאיות בתוך השיירה, שלטענתו נשאה נשק. עוד דווח כי יש הרוגים ופצועים בתקיפה. לפי דיווח ברשת אל-ערביה הסעודית, השיירה כללה 25 כלי רכב והיא הותקפה אחרי שחצתה את הגבול מעיראק. עוד דווח כי היא עברה דרך מעבר שבשליטת חיזבאללה ושכלי הטיס שיגרו נורי אזהרה כדי לאפשר לנהגים להימלט. ערוץ אל-מיאדין הלבנוני הפרו-איראני דיווח כי הותקפו שלוש משאיות איראניות שנשאו קמח ואורז ונועדו לסיוע לסוריה, ולא כלי נשק. עוד דווח כי נגרם נזק למשאיות, אך לא היו נפגעים.

תקיפת שיירת משאיות בגבול סוריה-עיראק
29.1.23. טוויטר, אתר רשמי
אזור התקיפה. הערב/אתר רשמי, טוויטר

התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל בסוריה הייתה בתחילת החודש, אז האשים צבא סוריה את ישראל בתקיפת נמל התעופה הבינלאומי בדמשק ויעדים אחרים מדרום לבירה. עוד טען הצבא הסורי כי שני חיילים נהרגו ונגרם נזק. לפי צבא סוריה, הטילים שוגרו מאזור הכנרת. סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א דיווחה במהלך התקיפה כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד "התוקפנות הישראלית".

מוקדם יותר היום דווח בוול סטריט ג'ורנל כי ישראל אחראית למתקפת הרחפנים שבוצעה אתמול נגד מפעל נשק באיראן. משרד ההגנה של איראן טען כי הוא סיכל את המתקפה שבוצעה על ידי שלושה רחפנים קטנים. לטענת הרשויות, אחד מהם הופל ושניים מהם פגעו רק בגג וגרמו לנזק קל. עם זאת, תיעודים מהמקום הראו הבזק עז באתר ורכבי הצלה וכבאיות שהגיעו מחוצה לו.

איראן טרם אמרה מי אחראי לתקיפה, אך בשנים האחרונות יוחסו לישראל שורת פעולות חשאיות נגד אתרי גרעין וצבא במדינה, כולל באמצעות רחפנים מתאבדים - אחד מהם במפעל צנטריפוגות בכרג' ביוני 2021 ואחר במתקן ביטחוני בפרצ'ין במאי האחרון. אם אכן הייתה זו ישראל גם הלילה, זו הייתה הפעולה הידועה הראשונה שלה נגד איראן מאז חילופי הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully