וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית לנתניהו: דרעי לא יוכל לכהן כשר - ולא תוכל לקבל את התפקיד במקומו

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 11:50

אחרי פסק הדין, שיגרה בהרב מיארה מכתב לראש הממשלה בו הבהירה לו שיצטרך לפטר את דרעי. היא הוסיפה כי בגלל כתבי האישום, נתניהו לא יוכל לכהן בעצמו כשר הבריאות או כשר הפנים. דרעי הבהיר שאין בכוונתו להתפטר

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה אמש (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי לפי פסיקת בג"ץ, אריה דרעי לא יוכל לכהן בתפקיד שר. בנוסף אמרה כי נתניהו לא יוכל לקבל את תפקיד השר במקומו. זאת, בהמשך לפסילת המינוי של דרעי על ידי בג"ץ אתמול.

במכתב ששלחה היועמ"ש אתמול לראש הממשלה, כתבה כי על פי פסק הדין שנתן בג"ץ בעניין דרעי, הוא "אינו יכול להמשיך לכהן כשר בממשלת ישראל. אשר על כן, ועל פי סמכותך הקבועה לחוק יסוד: הממשלה, עליך לפעול בהתאם לפסק הדין ולהעביר אותו מתפקידיו בממשלה".

במכתב הוסיפה, כי נוכח "מגבלות שבדין" החלות על נתניהו, "יש למנות גורם אחר לכהן בתפקידי שר הבריאות ושר הפנים".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
נתניהו לא יכול לקבל את התפקיד במקום דרעי. בהרב מיארה/שלומי גבאי

כדי לקיים את פסיקת שופטי בג"ץ, יהיה על ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את דרעי בהקדם. יחד עם זאת, דרעי אמר אתמול בשיחות עם מקורביו כי הוא דבק בעמדתו לא להתפטר מתפקידו כשר.

דרעי נשאל בחלק מהשיחות האם נתניהו עדכן אותו על תכנון כזה והוא סרב להתייחס: "תשאלו את נתניהו". בסביבת נתניהו אמרו השבוע עוד קודם פרסום פסיקת בג"ץ כי נתניהו יפטר אותו אך לא ברור מתי והאם המהלך יעוכב במכוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully