וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 7 שנים: מנכ"ל תנובה אייל מליס הודיע על עזיבה

17.1.2023 / 17:58

מליס עוזב לאחר 15 שנה בקבוצה, 7 מתוכן כמנכ"ל: "בתקופת כהונתו הפכה תנובה לשחקנית מובילה בתחום תחליפי החלבון והפודטק; פיתחה עשרות קטגוריות חדשות של מוצרים ועברה מהפכת דיגיטיזציה חוצת ארגון"

אייל מליס. רמי זרנגר,
אייל מליס/רמי זרנגר

אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה, הודיע לדירקטוריון החברה, כי ברצונו לסיים את תפקידו. מליס ימשיך בתפקידו ללא הגבלת זמן עד שימונה לו מחליף. הדירקטוריון יקים ועדת איתור שתתחיל לפעול באופן מיידי.

אייל מליס הצטרף לקבוצת תנובה לפני 15 שנה כמנכ"ל תשלובת החלב ולפני 7 שנים התמנה למנכ"ל הקבוצה, הכוללת, לצד חטיבת החלב, את חטיבת המזון ובה מותגי מאמאעוף, סנפרוסט, מעדנות ועוד, פעילות תנובה שף לשוק המוסדי, מפעל בעמק המייצר אבקות חלבון לשוק המקומי והבינלאומי ועוד. תנובה מעסיקה יותר מ-6,000 עובדים ברחבי הארץ.

מתנובה נמסר: "במהלך כהונתו כמנכ"ל יישם מליס אסטרטגיית חדשנות שחצתה את כלל פעילות הקבוצה, בין היתר באמצעות פיתוח והקמת תשתיות וקווי ייצור חדשניים תוך הטעמת טכנולוגיות Industry 4.0 בהיקף של למעלה ממיליארד שקל; השקעה ופיתוח בעולמות תחליפי החלבון והפודטק בכלל; פיתוח עשרות קטגוריות חדשות של מוצרים, בהם תחליפי החלב תחום בו תנובה היתה חלוצה והפכה למובילת שוק; והובלת תהליך דיגיטיזציה חוצה הארגון, בין היתר באמצעות השקעה באוטומציה במערך הלוגיסטי, השקעה טכנולוגית במערכי הייצור, והשקעה במערכות מידע ארגוניות בהיקף של מאות מיליוני שקלים. במקביל, במהלך כהונתו נכנסה תנובה לתחום הפסטה הטרייה עם רכישת חברת פסטה דורו, ומכרה חברות שאינן סינרגטיות לקבוצה.

"כחלק מההשקעה בתחום תחליפי החלבון, הוביל מליס את הזכייה של הקונסורציום בראשות תנובה במכרז רשות החדשנות להקמת חממת פודטק בקרית שמונה, את הקמת מיזם משותף עם פלוריסטם לפיתוח בשר מתורבת וכן התניע מהלך של מכירת ידע בתחום תחליפי החלב בשווקים הבינלאומיים. כמו כן, תנובה היתה חברת המזון הראשונה בישראל שהשיקה פעילות מכר ישירה מול צרכנים באמצעות 'תנובה מרקט'".

"הגיעה העת ללכת הלאה"

חיים גבריאלי, יו"ר תנובה: "בלתי אפשרי לדמיין את תנובה בלי אייל. הוא אחד מעמודי התווך של החברה - מנהיג עסקי מוערך, מוחו מלא רעיונות חדשניים. יש לו חלק עצום ומרכזי בקפיצת המדרגה העצומה שעשתה הקבוצה, מאז נרכשה על ידי ברייט פוד. אני שמח שאייל נענה לבקשה להישאר כמה שנצטרך עד למציאת מחליף וחפיפה מלאה".

אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה: "קבוצת תנובה מסכמת שש שנים רצופות של צמיחה עקבית, תהליך הורדת עלויות בהיקף של מאות מיליוני שקלים בשנים האחרונות, תנופת השקעות שאיפשר דירקטוריון החברה וכל זאת תוך הורדת החוב למינימום. פתחנו את החברה לאקו סיסטם של חדשנות המזון בישראל תוך מיצוב הקבוצה כמובילה בתחומים אלו. אני מודה מעומק ליבי ליו"ר החברה חיים גבריאלי, על הדרך שהצעדנו את החברה יחד, לקבוצת ברייט פוד איתה אני צועד יותר משמונה שנים, ולדירקטוריון החברה - עם כולם חוויתי שותפות נפלאה. תמיד ידעתי שיגיע היום בו נכון להעביר את שרביט הניהול לאחרים ואני מרגיש שאחרי 15 שנים נפלאות בתנובה - מתוכן שבע שנים כמנכ"ל הקבוצה - הגיעה העת ללכת הלאה. אני מרגיש מספיק צעיר בשביל להתחיל פרק חדש בקריירה".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully