וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-80 אלף הפגינו נגד הממשלה בת"א: "מבחן גורלי לעתיד המדינה"

רבבות אזרחים, בהם ח"כים מהאופוזיציה ומנהיגים לשעבר, השתתפו בהפגנת הענק נגד הרפורמה במערכת המשפט. לאחר העצרת המרכזית, מפגינים צעדו לרחובות מרכזיים ולמחלף השלום, שם המשטרה חסמה את ירידתם לכביש המהיר. במקביל - מאות השתתפו בהפגנות בחיפה, בירושלים ובראש פינה

בווידאו: כ-80 אלף איש הפגינו בתל אביב נגד המהפכה המשפטית/צילום: יותם רונן, שלומי גבאי, סימה ששון, רשת 13, הדגלים השחורים, קריים מיניסטר

כ-80 אלף איש הפגינו הערב (שבת) בכיכר הבימה בתל אביב נגד הרפורמה במערכת המשפט של הממשלה. עם סיום העצרת המרכזית בכיכר, מפגינים החלו לצעוד ברחובות העיר וכמה מאות הגיעו למחלף השלום, שם המשטרה חסמה אותם מלרדת לכביש המהיר.

העצרת, שתוכננה להתחיל בשעה 19:00, נדחתה בשל מזג האוויר הגשום ומערכות הכריזה והתאורה כובו למשך כשעה. אלפים רבים מילאו את שטח הכיכר, והמשטרה הרחיבה את שטח המחאה שהתפרסה לרחובות הסמוכים. בהמשך, בשל הצפיפות, שוטרים מנעו ממפגינים להגיע לאזור הכיכר.

אישי ציבור ומנהיגים לשעבר הגיעו להפגנה, בהם הח"כים בני גנץ, מיקי לוי, מנור עבאס, חילי טורפר, וכן ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, אהוד ברק וציפי לבני. מארגני ההפגנה, שארגנה התנועה לאיכות השלטון, סירבו לאפשר לפוליטיקאים לנאום על הבמה המרכזית, זאת בניסיון "לשמור על סטריליות פוליטית כדי להרחיב את המסר לכמה שיותר קהלים".

מתקבצים להפגנת ההמונים ברחבת הבימה, 14 בינואר 2023. צילום רחפן: אמיר גולדשטיין, אתר רשמי
כיכר הבימה בת"א, הערב/אתר רשמי, צילום רחפן: אמיר גולדשטיין

אלפים מפגינים בכיכר הבימה בת"א

כיכר הבימה בת"א, הערב/ראובן קסטרו

בין הנואמים היו אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון. "בני חושך שריסקו בעמל רב את חומות המבצר - הצליחו במשימתם, המבצר כולו נמצא במתאר קריסה מתקדם, מאיים להכחיד תחת הריסותיו, את היושבות והיושבים בו, שופטיה של מדינת ישראל", אמר שרגא.

שופטת בית המשפט העליון בדימוס ונשיאת התנועה לאיכות השלטון, השופטת אילה פרוקצ'יה, אמרה בנאומה כי ישראל נמצאת "בשעת מבחן גורלית לעתידה הערכי. בכוחות משותפים, ובאמצעים חוקיים נעשה הכל כדי להגן על ערכיות חינו בארץ הזו, כדי שתהיה לנו ארץ לא רק חזקה וחכמה אלא גם ארץ טובה ויפה".

גם שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני נשאה נאום. "יצאה ממשלה בישראל למלחמה נגד המוסדות הדמוקרטיים עצמם, כדי לשלוט ללא מיצרים. לא ויכוח, לא ביקורת לגיטימית - השתלטות פוליטית. ולא, בחירות לא נותנות את הכוח להרוס את הדמוקרטיה עצמה", אמרה לבני.

במהלך ההפגנה בכיכר הבימה, כמה עשרות מפגינים שצעדו לצומת עזריאלי ירדו לעבר הכביש וחסמו את התנועה לזמן קצר.

עשרות מפגינים חסמו את צומת עזריאלי במחאה על המהפכה המשפטית, 14 בינואר 2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
מפגינים חוסמים את צומת עזריאלי, הערב/אתר רשמי, ללא קרדיט

לקראת ההפגנה, מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמיחי אשד, אמר כי המדיניות ביחס להפגנות לא השתנתה, וכי הכוחות לא יתעסקו בזוטות. "המטרה המרכזית שלנו היא שכל מי שמגיע להפגנה יוכל להגיע בצורה מסודרת לצאת מכאן בצורה מסודרת ובטוחה", אמר אשד. "האינטרס שלנו הוא לאפשר את קיום ההפגנה הזו בכל דרך שהיא, לכן צריכים להיות מאוד רגישים ומאוד סבלניים, ועשינו את זה בעבר". הוא הדגיש, "המטרה היחידה שלנו היא לטפל באנשים בפועלים בוונדליזם או באלימות. אנחנו לא מתעסקים בדברים שהם זוטות. כל שאר הדברים - אתם המפקדים תקבלו החלטה. אתם מכירים את המדיניות, היא לא השתנתה".

בווידאו: שוטרים מונעים ממפגינים להכנס לכיכר הבימה בשל הצפיפות/מערכת וואלה!

"רק הפיכה תשחרר מהכלא", נכתב על שלט שהניפה אחת המפגינות עם איור של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי אזוקים זה לצד זה. חברתה, דלית מכפר ורדים, סיפרה שהגיעה בעקבות "תחושת הדחיפות והתחושה שהמדינה שלנו הולכת. רוצחים לנו את הדמוקרטיה. לא יהיו שום שומרי סף. אף אחד לא יעצור את הפושעים בממשלה מלעשות מה שהם רוצים. מפחידים אותי ההומופוביה ושנאת הנשים. לילדים שלנו לא יהיה איפה לחיות".

מתקבצים להפגנת ההמונים ברחבת הבימה, 14 בינואר 2023. אמיר גולדשטיין, אתר רשמי
ההפגנה בת"א, הערב/אתר רשמי, אמיר גולדשטיין
מפגינים מאירים עם פנסים במהלך הפגנת ההמונים ברחבת הבימה, 14 בינואר 2023. ראובן קסטרו
כיכר הבימה, הערב/ראובן קסטרו
מתקבצים להפגנת ההמונים ברחבת הבימה, 14 בינואר 2023. ראובן קסטרו
כיכר הבימה, הערב/ראובן קסטרו
מתקבצים להפגנת ההמונים ברחבת הבימה, 14 בינואר 2023. ראובן קסטרו
כיכר הבימה, הערב/ראובן קסטרו
מתקבצים להפגנת ההמונים ברחבת הבימה, 14 בינואר 2023. ראובן קסטרו
מפגינים בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

בימים האחרונים התקיימו דיונים לקראת המחאה בין המשטרה והמפכ"ל קובי שבתאי לנציגי מארגני המחאה ולשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. אחריהן טענה המשטרה כי מתמונת המודיעין עולה "חשש להפרות סדר" במחאה. "הרוח הרעה של המפקד מחלחלת מטה. יוצרים דמיון מציאותי שמפגינים יתקפו שוטרים כדי ליצור נראטיב או תירוץ להכות אותם", ענה אתמול לדברים יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא בסיור מקדים עם המשטרה.

מתקבצים להפגנת ההמונים בחיפה, 14 בינואר 2023. תמונות: מחאת העם חיפה, אתר רשמי
מפגינים גם בחיפה. מרכז חורב, הערב/אתר רשמי, תמונות: מחאת העם חיפה
הפגנה בירושלים, 14 בינואר 2023. ינון שלום יתח
מפגינים בירושלים, הערב/ינון שלום יתח

באישור המשטרה, רחובות במרכז העיר נחסמו לתנועה החל מ-18:00, שעה לפני ההפגנה. הרחובות החסומים הם דיזנגוף-המלך ג'ורג' לכיוון מזרח, דיזנגוף-תרס"ט לכיוון דרום ומזרח, דיזנגוף-שדרות חן למזרח, דיזנגוף-אבן גבירול לכיוון מזרח ולכיוון צפון, המלך ג'ורג'-בן ציון לכיוון מזרח, שדרות בן ציון-מלצ'ט לכיוון מזרח, אחד העם-רוטשילד לכיוון מזרח, חשמונאים-רוטשילד לכיוון מזרח, אבן גבירול-מרמורק לכיוון מערב ורוטשילד-ברדיצ'בסקי לכיוון צפון.

מפת הפקקים בתל אביב

נקודות ההורדה לאוטובוסים: קפלן-דה וינצ'י לבאים מכיוון מזרח, הסינמטק ברחוב קרליבך לבאים ממזרח-דרום, בן ציון/קינג ג'ורג' לבאים ממערב, כיכר מסריק לבאים מצפון, רוטשילד-בצלאל יפה לבאים מדרום ויהודה הלוי-הרכבת. המשטרה הנחתה להמתין להסעות בחניונים בלבד, כמו רידינג והכרמלית.

מאות שוטרים הוקצו לאבטחת המחאה וויסות התנועה. "מפכ"ל המשטרה הנחה על איפוק סובלנות והכלה של הכוחות במהלך המחאה, כשבראש ובראשונה, מטרת הכוחות הינה לאבטח את האירוע ולשמור על הסדר הציבורי", מסרה המשטרה לאחר אישור תוכנית האירוע. לצד הנחיה זו, המשטרה נערכת גם למצב של חריגה מהמתווה שסוכם. אתמול בערב תועדה מכת"זית במחלף לה גווארדיה, לא רחוק ממקום ההפגנה.

גנץ בהפגנה בת"א

בווידאו: בני גנץ בהפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט בתל אביב/מערכת וואלה!
מתקבצים להפגנת ההמונים ברחבת הבימה, 14 בינואר 2023. אמיר גולדשטיין, אתר רשמי
מפגינים סמוך להבימה בת"א, הערב/אתר רשמי, אמיר גולדשטיין

במקביל להפגנה בתל אביב, כאלף איש מוחים במרכז חורב בחיפה, והפגנות נערכות גם בירושלים ובראש פינה בהשתתפות מאות בני אדם. בבירה, מוחים הגיעו סמוך לביתו של ראש הממשלה נתניהו ברחוב עזה אך המשטרה הציבה מחסומים ומנעה מהם להתקרב למבנה.

ח"כ נעמה לזימי (העבודה) נשאה נאום בהפגנה בחיפה ואמרה: "שר המשפטים מביא רפורמה שתחסל את מערכת המשפט ויורה אש על נשיאת ביהמ"ש העליון, אנחנו נילחם במי שמסכנים את המדינה שלנו ולמען הדמוקרטיה הישראלית, ההפגנות האלו הן התקווה והן רק יגדלו ויתנו לנו כוח", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully