וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגפת הקורונה בסין: בתי הקברות מוצפים - אז שורפים גופות ברחובות

עודכן לאחרונה: 5.1.2023 / 12:36

בייג'ינג ביטלה באחרונה את מדיניות "אפס קורונה" הדרקונית שיישמה בשלוש השנים האחרונות במאבק בקורונה - מומחי בריאות צופים כי בחודשים הקרובים יירשמו 2.1 מיליון מקרי מוות מקורונה במדינה

בווידאו: הקורונה משתוללת בסין, אחרי הסרת המגבלות/מערכת וואלה!

משפחות בסין החלו לשרוף את גופות יקיריהן, שמתו מקורונה, ברחובות, על רקע העומס העצום בבתי החולים ובתי הקברות לאור התפשטות המגפה. בייג'ינג ביטלה באחרונה את מדיניות "אפס קורונה" הדרקונית שיישמה בשלוש השנים האחרונות במאבק בקורונה - והפסיקה לפרסם נתונים יומיים של המקרים החדשים ומקרי המוות.

בתי הקברות ובתי החולים מדווחים כי הם מוצפים בחולים בזמן שמומחי בריאות צופים כי בחודשים הקרובים יירשמו 2.1 מיליון מקרי מוות מקורונה במדינה. סין טוענת כי רק 5,000 בני אדם מתו מאז ביטול המגבלות.

בסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות אפשר לראות משרפות מאולתרות ברחובות ובאזורים הכפריים. בסרטון שצולם ככל הנראה בשנגחאי, אפשר לראות קבוצה של אנשים בחניון מכוניות שורפים גופות. מקרי הקורונה בעיר זינקו, ולפי הערכות, 70% מתוך 25 מיליון תושבי העיר נדבקו בנגיף.

על פי סוכנות הידיעות "בלומברג", מנהל שירותי קבורה בבייג'ינג אמר כי אפשר לארגן שריפה בתוך שלושה ימים בעלות של 68 אלף יואן (9,600 דולר), ואילו שירות באותו יום יעלה 88 אלף יואן. בדרך כלל, המחיר הוא כמה אלפי יואן בלבד. "הגופות נערמות בכל מקום", אמר המנהל ל"בלומברג".

"זה מטורף", אמר תושב בייג'ינג בן 66 ל"דיילי מייל". "ארבעה קרובי משפחה שלי מתו. זה רק במשפחה אחת. אני מקווה שהממשלה כנה עם העם ושאר העולם לגבי מה שבאמת קורה כאן".

שורפים גופות ברחובות שנגחאי בסין. טוויטר, צילום מסך
שורפים גופות רחובות/צילום מסך, טוויטר
בסין שורפים גופות של מתי קורונה ברחובות. טוויטר, צילום מסך
שורפים גופות רחובות/צילום מסך, טוויטר
תור של מכוניות מחוץ למשרפה בסין. טוויטר, צילום מסך
תור של מכוניות ממתינות מחוץ למשרפה/צילום מסך, טוויטר
בווידאו: בתי חולים ובתי קברות בסין עמוסים/רויטרס

מדינות רבות ברחבי העולם החלו להגביל כניסה של נוסעים סינים ולדרוש בדיקות קורונה שליליות בטרם הכניסה על רקע המצב במדינה האסייתית. גורמי בריאות באיחוד האירופי צפויים להיפגש כדי לדון בתגובה מתואמת לאחר שיפן, אוסטרליה, דרום קוריאה, ארצות הברית, איטליה ומדינות אחרות הטילו מגבלות על כניסת סינים.

בסין, ביטול המגבלות הוביל לכך שההזמנות לטיסות בינלאומיות מסין זינקו ב-145% בימים האחרונים, על פי העיתון "צ'יינה דיילי". דרום קוריאה, שהחלה לבדוק סינים נכנסים ביום שני, דיווחה כי חמישית מכלל התוצאות היו חיוביות.

ביום שני, נשיא סין שי ג'ינפינג הודה בטעויות שנעשו במדיניות אפס קורונה שלו שנכשלה בהכלת הנגיף והובילה למחאה העממית המשמעותית ביותר בסין מזה עשורים. בנאום השנה החדשה, אמר שי כי "קיימים קשיים ואתגרים חסרי תקדים" וכי "רק טבעי" שהסגרים יעוררו התנגדות. שי הוסיף כי סין נמצאת בשלב חדש במאבק בקורונה וכי הוא מעדכן את המדיניות בהתאם למצב הכלכלי ועל מנת להגן על חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully