וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל האמריקני יצא נגד הכשרת המאחז בחומש

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 23:12

לאחר שהמדינה הודיעה לבג"ץ כי תתקן את חוק ההתנתקות ותסדיר את המאחז הלא חוקי, דובר משרד החוץ של ארה"ב הבהיר כי הבית הלבן מתנגד למהלך. לדבריו, מדובר בצעדי חד צדדיים, שביידן ביקש להימנע מהם

בווידאו: המונים צועדים לחומש במלאות שבוע לפיגוע/צילום: אלישיב רקובסקי/ TPS

הממשל האמריקני יצא הערב (רביעי) נגד כוונת הממשלה להכשיר את המאחז הלא חוקי בחומש ולשנות את חוק ההתנתקות. "המאחז בחומש בלתי חוקי אפילו לפי החוק הישראלי", אמר דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס בתדרוך היומי לכתבים. "הקריאה שלנו להימנע מצעדים חד צדדיים בהחלט כוללת כל החלטה להקמת התנחלות חדשה, הכשרת מאחזים בלתי חוקיים, או בניה מכל סוג שהוא באזורים בעומק הגדה המערבית סמוך לקהילות פלסטיניות או על קרקע פלסטינית פרטית".

שלשום ביקשה המדינה מבג"ץ ארכה של שלושה חודשים להסדרת מעמדו של מאחז חומש, בתשובה לעתירה שביקשה לפנותו. הממשלה עדכנה כי היא מתכננת לתקן את חוק ההתנתקות, שבמסגרתו פונתה ההתנחלות שבצפון השומרון, ולהסדיר את מעמדה החוקי של הישיבה שהוקמה בשטח גם לאחר הפינוי.

פינוי חומש. 24 בדצמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
פינוי חומש. דצמבר 2021/דוברות משטרת ישראל

אחרי ההודעה מטעם המדינה, שופטי בג"ץ הוציאו צו על תנאי המורה לממשלה להשיב בתוך 90 יום מדוע לא תפונה ישיבת חומש. זאת, לאחר שבמהלך כהונת הממשלה הקודמת המדינה הביעה עמדה, לפיה יש לפנות את המאחז. בעתירה נכתב כי "דין המקום להתפנות", אך עם זאת, נציגי המדינה לא ציינו מועד לכך. המדינה ביקשה מבית המשפט העליון שלא יתערב בסוגיה. "המשיבים שוקדים על אכיפת החוק והסדר במקום. בשים לב לרגישות והמורכבות הנלווית", נכתב בתשובתה של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully