וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ששוחרר בעסקת שליט: גורש מישראל המחבל שתכנן לרצוח את הרב עובדיה יוסף

עודכן לאחרונה: 18.12.2022 / 7:24

שרת הפנים היוצאת הודיעה על גירושו של המחבל סלאח חמורי לצרפת, שחשוד בפעילות בחזית העממית ותכנון של פיגועים בירושלים. חמורי שוחרר לפני תום תקופת מאסרו, ולאחר מכן נעצר שוב כמה פעמים, גם במעצרים מנהליים, כשהאחרון בהם היה במרץ עד היום

איילת שקד על גירוש המחבל סלאח חמורי לצרפת.18 בדצמבר 2022/דוברות משרד הפנים

שרת הפנים היוצאת, איילת שקד, הודיעה הבוקר (ראשון) על גירושו של המחבל סלאח חמורי לצרפת, לאחר שלילת תושבותו בישראל בעקבות מעורבותו בפעילות טרור. חמורי הוא פעיל ב"חזית העממית", ובמהלך חייו ארגן, הסית ותכנן לבצע פיגועים בעצמו ועבור הארגון נגד אזרחים ודמויות בולטות בישראל, ביניהן הרב עובדיה יוסף. לאור מעורבותו המתמשכת בארגון הטרור, נעצר חמורי מספר פעמים במעצר מנהלי.

חמורי, שנולד במזרח ירושלים בשנת 1985 ובעל אזרחות צרפתית, יגורש לצרפת. בעקבות כוונתו להתנקש בחייו של הרב עובדיה יוסף, נגזר עליו שבע שנות מאסר, והוא שוחרר לפני תום תקופת המאסר כחלק מעסקה להשבתו של גלעד שליט. לאחר מכן המשיך לפעול נגד ישראל והתברג בצמרת ארגון הטרור. על כן, הוא נעצר פעמים נוספות, לרבות מעצרים מנהליים, כשהאחרון שבהם היה החל ממרץ עד היום.

סלאח חמורי. פייסבוק, אתר רשמי
תכנן לרצוח את הרב עובדיה יוסף ושוחרר בעסקת שליט. סלאח חמורי/אתר רשמי, פייסבוק

תהליך הגירוש של חמורי הושלם לאחר הסכמה של שר המשפטים היוצא גדעון סער והמלצת שירות הביטחון. "היום בשעה טובה מוצה הדין עם הטרוריסט סאלח חמורי והוא גורש מישראל", מסרה שקד. "מדובר בתהליך ארוך וממושך וזה הישג אדיר שרגע לפני סיום תפקידי הצלחתי להביא לגירושו, בכלים שעמדו לרשותי, ולקדם את המאבק בטרור. אני מקווה שהממשלה הנכנסת תמשיך בקו הזה ותגרש מחבלים מישראל".

ההחלטה על הגירוש לצרפת נבעה לאור העובדה שברשותו של חמורי אזרחות צרפתית. בשנת 2009, בזמן שהיה עצור, נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי ביקש מראש הממשלה באותם ימים, בנימין נתניהו, שישחרר את האסיר, זאת בתקווה שהשחרור יהווה מחווה של רצון טוב שתקדם את שחרורו של גלעד שליט שמחזיק גם הוא באזרחות צרפתית. נתניהו כאמור דחה את בקשתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully