וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מאסק: נשתיל שבב במוח של בני אדם בתוך חצי שנה

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 11:24

האיש העשיר בעולם הודיע כי חברת שבבי ממשק מחשב-מוח בבעלותו תחל בניסויים קליניים בבני אדם. "עד כמה שזה יישמע נפלא, אנחנו בטוחים שאפשר להחזיר את תפקוד הגוף המלא לאנשים שחוט השדרה שלהם נפגע", אמר מאסק

Neuralink. ניוראלינק,
Neuralink/ניוראלינק

אילון מאסק הודיע הלילה (חמישי) שחברת Neuralink (ניוראלינק), המפתחת שבבי ממשק מחשב-מוח, תתחיל בניסויים קליניים בבני אדם בשבבים המושתלים במוח בעוד כחצי שנה. השבבים נועדו לאפשר למטופלים בעלי מוגבלות פיזית לנוע ולתקשר. בשנים האחרונות עסקה חברת ניוראלינק בניסויים בבעלי חיים וכעת, אומר מאסק, שהחברה הגישה את רוב המסמכים הנדרשים ל-FDA כדי להתחיל בניסויים בבני אדם.

האירוע היה ברובו הצגה טכנית של המכשיר, שהציג כיצד נבנתה המערכת, אתגרים עמם התמודד הצוות, כיצד השתפרה הטכנולוגיה עד כה, ואילו פיתוחים צפויים להגיע. חוקרים בחברה אמרו שהם מפתחים טיפולים שיכולים לעזור לשפר או לשחזר את הראייה, או לשחזר תנועה אצל אנשים עם שיתוק. בפן הטכנולוגי, לחברה יש שאיפות לוודא שניתן לשדרג את המכשיר עצמו בקלות. "אנחנו רוצים להיות זהירים מאוד ובטוחים שזה יעבוד היטב לפני שמכניסים רכיב לבני אדם", אמר מאסק, והוסיף: "עד כמה שזה יישמע נפלא, אנחנו בטוחים שאפשר להחזיר את תפקוד הגוף המלא לאנשים שחוט השדרה שלהם נפגע".

אילון מאסק. Win McNamee, GettyImages
מאסק. החברה תתחיל בניסויים קליניים בבני אדם בשבבים המושתלים במוח בעוד כחצי שנה/GettyImages, Win McNamee

הטכנולוגיה של Neuralink מבוססת על רכיבים זעירים המיועדים להשתלה בתוך המוח. אלו יוכלו לחבר בין המחשבות ורגשות של משתמשים לעולם הדיגיטלי. בשנה שעברה, השבב שבו מאסק השקיע את מיטב כספו, הושתל בהצלחה בחזירה. באירוע ההדגמה, הראה מאסק כיצד השבב יודע לקרוא את הפעילות המוחית של החזירה.

בתיעוד אחר הוצג קוף משחק במשחק המחשב מינד פונג. הוא אמנם אומן להשתמש בג'ויסטיק, אך הוא לא היה מחובר, ונראה שהוא שלט במהלכים רק באמצעות החשיבה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully