וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאבי נצמד לפלה, החלו ההשוואות לדור הזהב: "עם ספרד הזו הכל אפשרי"

הקשר הפך לכובש הצעיר במונדיאל מאז הברזילאי, "לה רוחה" הגיעה למאה שערים בגביע העולם ובמדינה חגגו: "הטיקי טאקה חזר". באיזה משחק של הנבחרת האגדית נזכרו? כל התגובות והמספרים

דיווח של שליח וואלה! ספורט למונדיאל בקטאר, פז חסדאי, אחרי גרמניה - יפן/צילום: פז חסדאי עריכת וידאו: אביעד בלילי

בשונה מגרמניה, שהופתעה 2:1 על ידי יפן, ספרד רקדה במחזור הפתיחה של בית ה' והביסה 0:7 את קוסטה ריקה החלשה. התצוגה הסוחפת של "לה רוחה" גרמה לתקשורת המקומית לצאת מגדרה ולפתח ציפיות לקראת המשך המונדיאל.

"תראו איך ספרד עלתה למשחק הזה, משחק ענק שלה, עם ספרד הזו הכל אפשרי", התמוגגו ב"מארקה". באתר הספרדי גם החמיאו לפדרי הצעיר ("יש לו נוכחות, הוא מתפתח להיות מנהיג") והגיבו בציניות לאיבוד כדור נדיר שלו: "פדרי מסר מסירה לא טובה. אם יום אחד תשרטו את הרכב בחניון או תיכשלו במבחן, אל תיכנסו לדיכאון. תזכרו שגם הגדולים ביותר נכשלים למפעמים".

ב"אס" הכריזו כי "הטיקי טאקה חזר, ספרד נתנה קונצרט", ב"מונדו דפורטיבו" יצאו מגדרם מה"פסטיבל של ספרד" והגדירו את התצוגה כ"שליטה מוחלטת".

הניצחון הענק העלה אצל הספרדים זכרונות מדור הזהב שזכה בשלושה טורנירים רצופים. ב"אס" השוו את התצוגה מול קוסטה ריקה למשחק של הנבחרת ההיא שגרם לכל המדינה להתאהב בה: "לפני 14 שנים היה משחק שגרם לכולנו להתאהב. ניצחנו בחצי גמר יורו 2008 את רוסיה 0:3, זה היה ההתחלה של כל מה שהגיע לאחר מכן".

המספרים

* השער הראשון של דני אולמו היה השער ה-100 של נבחרת ספרד בתולדות גביע העולם. בכך היא הפכה לנבחרת השישית שנכנסת לרשימה היוקרתית.

* זו הפעם השנייה בהיסטוריה שספרד מבקיעה שלושה שערים במחצית הראשונה במונדיאל. הפעם הראשונה הייתה נגד ברזיל ב-1934.

* בגיל 18 ו-110 יום, גאבי הפך לכובש הצעיר ביותר בגביע העולם מאז פלה ב-1958. הקשר הוא גם הכובש הכי צעיר של נבחרת ספרד אי פעם במונדיאל.

* זו הפעם השנייה בקריירה שקיילור נאבאס סופג יותר מארבעה שערים. גם אז זה היה 7:0, כאשר ב-2013 קבוצתו דאז לבנטה הובסה בידי ברצלונה. אגב, גם אז סרחיו בוסקטס שיחק אצל הקבוצה המנצחת.

* קיילור נאבאס הכפיל את מספר הספיגות בקריירה בגביע עולם, זאת אחרי שבטורנירים ב-2014 וב-2018 ספג בסך הכל שבעה שערים.

* מדובר בניצחון הכי גבוה של נבחרת ספרד אי פעם במונדיאל. השיא הקודם: 1:6 על בולגריה ב-1998.

* קוסטה ריקה היא השנייה בתולדות גביע העולם שלא בועטת אפילו פעם אחת לשער. גם הנבחרת הראשונה שעשתה זאת הייתה קוסטה ריקה, נגד ברזיל ב-1990.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully