וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר ישראלי נהרג בתאונת דרכים בשטח הרשות - פלסטינים חטפו את גופתו

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 6:52

בני 18 מדליית אל כרמל שיצאו לג'נין נפצעו קשה בתאונה בשטח הפלסטיני. אחד הועבר למרכז הרפואי רמב"ם והצעיר השני, טירן פרו, פונה לבית חולים בעיר הפלסטינית. כשנקבע מותו חטפו חמושים את הגופה. צה"ל: "הציפייה שהגופה תוחזר למשפחתו בישראל בהקדם כצעד הומניטרי"

פינוי מוסק של פצוע מתאונת דרכים מברטעה/בית החולים רמב"ם

צעיר דרוזי בן 18, בשם טירן פרו, מדליית אל כרמל נהרג היום (שלישי) בתאונת דרכים בג'נין. לאחר שמת מפצעיו בבית החולים אבן סינא בג'נין, גופתו נחטפה על ידי חמושים פלסטינים, שסברו שהוא איש כוחות הביטחון של ישראל הפועל כמסתערב. מדובר צה"ל נמסר כי "הציפייה שהגופה תוחזר למשפחתו בישראל בהקדם, כצעד הומניטרי נדרש".

פרו נפגע בתאונה יחד עם חברו שנפצע קשה, וגם הוא בן 18. חברו פונה במסוק לבית החולים רמב"ם שבחיפה, בעוד פרו הועבר לבית החולים בג'נין בשל חומרת פציעותיו. פרו היה אמור לחגוג מחר את יום הולדתו ה-18.

כעת נעשים מאמצים להשיב את גופתו, כשבשלב זה גם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים מעורבים, אך הם מתקשים להוציא את הגופה מידי החמושים. אנשי מנגנוני הביטחון אף הגיעו עם כלי רכב ממוגנים לבצע פעולה של הידברות, אך החמושים פתחו בתגובה באש לעברם. גורם ביטחוני סיפר כי הייתה התקדמות משמעותית בהתערבות מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ומושל ג'נין, הגופה עמדה להימסר, אך שוב נחטפה.

טירן פרו, שנהרג בתאונת דרכים בברטעה וגופתו נחטפה על ידי חמושים. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
מנסים לחלץ את גופתו. טירן פרו, הצעיר שנהרג בתאונת הדרכים בג'נין/מערכת וואלה!, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בינתיים, הוחלט לסגור את מעברי הגבול באזור ג'נין במטרה להפעיל לחץ על קבוצות החמושים, שמזוהים עם הג'יהאד האסלאמי והאזור. למרות הלחץ, אין התקדמות במאמצים להשבת הגופה. פעילי הטרור דורשים תמורתה העברת גופות של מחבלים.

השניים, אזרחי ישראל, תלמידי כיתה י"ב, הגיעו לכפר ברטעה, שחציו מצוי בשטח ישראל וחציו השני בשטח הפלסטיני, במטרה לערוך קניות. לאחר שנקלעו לתאונת הדרכים הקשה, נעשו מאמצים לפנות את הצעיר לישראל, בסיוע ראש מועצת דליית אל כרמל רפיק חלבי, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, רסאן עליאן. בשל פציעותיו הקשות, הוא טופל על ידי אנשי רפואה פלסטינים במקום ופונה לבית החולים בעיר ג'נין.

בדליית אל כרמל טוענים כי גופתו של פרו מוחזקת אצל הג'יהאד האיסלמי. דודו, אדי, סיפר לוואלה כי "הוא היה בחור רגיל כמו כל הצעירים בגילו. ילד של תיכון, ילד שקט, ילד טוב, אהוב, עם המון חברים, למד בבית הספר לקראת הבגרויות שלו ובמקביל נהג גם לעבוד בקיוסק כדי לממן את ההוצאות שלו וכדי לעזור להורים".

זירת תאונת דרכים בברטעה. 22 בנובמבר 2022. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
זירת תאונת דרכים בברטעה. 22 בנובמבר 2022/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים
זירת תאונת דרכים בברטעה. 22 בנובמבר 2022. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
זירת תאונת דרכים בברטעה. 22 בנובמבר 2022/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

"הייתה לו המון שמחת חיים. אתמול בערב ראיתי אותו בפעם האחרונה, ישבנו וקצת דיברנו. ההורים שלו ואני לא ידענו על הנסיעה שלו, אפילו עד עכשיו אנחנו לא יודעים מה סיבת הנסיעה לשם. אולי רצה לתקן את הרכב, אולי להתקין מערכת ברכב. אבל הוא קם, עבר דרך החבר שלו מוקדם, וב-8:30 כבר היה במבואות ג'נין".

ראש העדה הדרוזית, השייח' מופק טריף, מקיים מגעים קדחתיים ים בכירי הרשות הפלסטינית וגורמים במערכת הביטחון. "אני דורש מכוחות הביטחון הפלסטיניים לפעול לאלתר למסירת גופת הנער הדרוזי שנהרג בתאונת דרכים למשפחה, מדובר בעניין אנושי ובסיסי", נמסר מטעמו. "החזקת הגופה מנוגדת לכל מנהג מוסרי, דתי וחברתי. לא יעלה על הדעת ואין זה מתקבל כי בחלוף שעות רבות מהיוודע הפטירה, אין הדבר בא על פתרונו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully