וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 40 שנה: צוות בדיקה יבדוק מחדש את נסיבות קריסת הבניין באסון צור

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 21:51

האסון אירע ב-1982, ובו נהרגו 91 בני אדם בקריסת בניין הממשל הצבאי בישראלי בעיר הלבנונית, בהם חיילים, שוטרים ואנשי שב"כ. ועדת חקירה שמונתה באותו זמן קבעה כי האסון אירע בעקבות דליפת גז. כעת ייבחנו מחדש הנסיבות לקריסת הבניין באמצעות שימוש בטכנולוגיות חדשות

אסון צור, 1983. נתי הנריק, לשכת העיתונות הממשלתית
באסון נהרגו 91 בני אדם. פינוי מתים באסון, 1982/לשכת העיתונות הממשלתית, נתי הנריק

צוות בדיקה משותף לשב"כ, צה"ל והמשטרה יוקם לצורך בחינת חומרים הנוגעים לנסיבות אסון צור הראשון ב-1982, בו נהרגו 91 בני אדם. ההחלטה להקים את ועדת הבדיקה החדשה 40 שנה לאחר האירוע, מגיעה נוכח הצטברות של מידע נוסף והתווספות של כלים טכנולוגים חדישים, באמצעותם ייבדק האם קיים בסיס לבדיקה רשמית מחודשת של האירוע.

אסון צור התרחש ב-11 בנובמבר 1982, במהלכו קרס בניין הממשל הצבאי הישראלי בצור שבלבנון. באירוע נהרגו 91 בני אדם, בהם חיילים, שוטרים ואנשי שב"כ. לאחר האירוע מונתה ועדת חקירה בראשות האלוף (במיל') מאיר זורע שבסיכומה נקבע כי האסון התרחש כתוצאה מדליפת גז. עם זאת, עם השנים נשמעו טענות שונות לפיהן היה מדובר בפיגוע מתוכנן. כמו כן, אחרי האסון, החיזבאללה, שאז עוד היה ארגון קטן, לקח אחריות עליו.

אסון צור, 1983. לשכת העיתונות הממשלתית
אסון צור/לשכת העיתונות הממשלתית

בהודעה ארגוני הביטחון נמסר כי "מתוך כבוד לנופלים והחתירה לחקר האמת, סיכמו ראש השב"כ, הרמטכ"ל והמפכ"ל, על הקמת צוות משותף שיעמיק במידע שהצטבר לאחר סיום עבודת וועדת זורע ויבחן שימוש בטכנולוגיות חדישות, שלא היו קיימות בעת עבודת הוועדה".

לאחר ביצוע הבדיקות יקבע האם ישנה האפשרות להגיע לראיות שיהוו בסיס לבדיקה רשמית מחודשת, באשר לנסיבות האירוע.

  • עוד באותו נושא:
  • צור
  • לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully