וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות ראשון בין אייל גולן למתלוננות מפרשת הקטינות, עשרות הפגינו: "ט' ו-נ' אתן לא לבד"

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 15:48

היום התקיים עימות במשטרה בין אייל גולן לנ' וט', הטוענות כי פגע בהן מינית, שנה לאחר שהגישו תלונות חדשות נגד 10 מעורבים שלא נחקרו בפרשת הקטינות, שהובילו לפתיחת התיק מחדש. בתום העימות התקבלה ט' בחום על ידי עשרות המפגינים שבאו לתמוך בנפגעות: "הייתה מצוינת"

בווידאו: פרשת אייל גולן/שגיא בן נון

הבוקר (שלישי) התקיימו ביחידה המרכזית של משטרת מחוז תל אביב עימותים ראשונים בין אייל גולן ל-נ' ו-ט', הטוענות כי הזמר פגע בהן מינית. העימותים בין המתלוננות לגולן החלו בתשע בבוקר, כל עימות של הזמר מול נפגעת נמשך כשעה וחצי, ובסך הכל כשלוש שעות. אחר הצהריים צפויות הנפגעות לקיים מסיבת עיתונאים ולמסור בה הצהרה לתקשורת.

בתום העימות יצאה ט' מתחנת המשטרה והתקבלה בחום על ידי עשרות המפגינים שבאו לתמוך בנפגעות, ובהם עירד מרציאנו צייגר, מנפגעות אלון קסטיאל והשחקנית דלית קהן שהעידה בתחקיר וואלה! תרבות שחשף את פרשת איבגי. בסביבת ט' היו מרוצים מהעימות ואמרו לוואלה! תרבות: "ט' היתה מצוינת". אחת המפגינות נדחפה על ידי תומכת של אייל גולן - והוגשה נגד התומכת תלונה במשטרה.

כאמור מחוץ למשטרה עמדו עשרות מפגינים שקראו קריאות נגד אייל גולן והביעו תמיכה בשתי המתלוננות. בין השאר הם צעקו "אייל גולן תיזהר, נפגעות הן לא הפקר", "ט' ו-נ' אתן לא לבד". מולם ניצבו מפגינים בודדים שהביעו תמיכה בגולן. אשת התקשורת אורלי וילנאי מסרה לוואלה! תרבות: "אחרי שש שנים פתחנו מחדש את הפרשה, אני מאמינה שהפעם יוגש נגדו כתב אישום לאחר שבפעם הקודמת לא הוגש. גולן הביא את הבנות למעשה זנות וזה מה שהמשטרה חוקרת". קומץ המפגינים שתומך בגולן תקף מילולית את וילנאי, שפרסמה תחקיר על הזמר, נצמד אליה וצעק עליה עם מגאפון: "אורלי וגיא הביתה! יא שמאלנית אחושרמוטה!".

אייל גולן הגיע לעימות מוקדם מהרגיל ואף נטען כי השתמש בחברו הטוב כפיר אגסי כ"כפיל" (ראו בהמשך תמונה שלו) על מנת לחמוק מהצלמים ומהעיתונאים.

אייל גולן בתום חיקרה במשרד האוצר, ירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
עו"ד דין של הנפגעות לוואלה! תרבות: "מעץ תפוחים רקוב לא יוצא אננס. עושה רושם שהבן הלך בדרכו של אביו". אייל גולן/פלאש 90, יונתן זינדל

יוצרת הקולנוע ד"ר איריס זכי, שעמדה אף היא בהפגנת התמיכה במתלוננות, אמרה: "מדיר שינה מעיניי שהוא ממשיך את קריירה שלו בהצלחה. כוח חזק יותר ממוסר. הוא עדיין מופיע וחייו ממשיכים כרגיל. אבל זו השיטה - זו מדינה שבה אנסים מקפריסין חוזרים כמו גיבורים, מדינה ללא מצפון".

כפיל של אייל גולן איל. שגיא בן נון, צילום מסך
הכפיל של אייל גולן/צילום מסך, שגיא בן נון

בפברואר 2014 הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק נגד אייל גולן מחוסר ראיות. העימות הבוקר יתקיים בדיוק שנה לאחר שב-15 בנובמבר 2021 הגישו ט' ו-נ' 11 תלונות חדשות כנגד עשרה מעורבים שלא נחקרו ב-2013 בפרשת הקטינות. התלונות החדשות הובילו לחקירה מחודשת ולפתיחת התיק מחדש. גולן חשוד בקשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש הליכי משפט ובריבוי עבירות של הבאת אדם לכדי מעשה זנות. העונש על כך יכול להגיע ל-15 שנות מאסר.

עו"ד גליה שמילוביץ', המייצגת את ט' ונ' עם עו"ד לאה מילר פורשטט ועו"ד אושרת קירמה, אמרה לוואלה! תרבות: "ט' ו-נ' נרגשות מאוד מהעימות. אחרי תשע שנים הן סופסוף יתעמתו עם מי שפגע בהן, דבר שלא קרה ב-2013. הן מצפות לכך בכיליון עיניים. התלונות החדשות הוגשו נגד עשרה חשודים שלא נחקרו ב-2013. אז אייל גולן נחקר אבל התיק כידוע נסגר. הסיבה שגולן נחקר באזהרה מספר פעמים מאז אפריל השנה היא שמתוך חקירה חדשה עלו ראיות חדשות, שחייבו את החקירה שלו. אנחנו יודעות שגולן נחקר על ריבוי עבירות של הבאת אדם לידי מעשה זנות, שנוגעות לתלונות החדשות. ב-2013, אייל גולן התייחס ל-ט', ל-נ' ולנערות אחרות כמו אל חפץ והעביר אותן מיד ליד. בפעם הראשונה גולן יתעמת עם ט' ו-נ'. אומרים שמעץ תפוחים רקוב לא יוצא אננס. אביו של גולן הורשע בעבירות של הבאת אדם לידי מעשה זנות שביצע בשש קטינות. עושה רושם שהבן הלך בדרכו של אביו".

עוד בוואלה!

למחרת הגשת ערר נגד סגירת התיק נגדו: אייל גולן ביטל סבב ראיונות

לכתבה המלאה
המתלוננות נגד אייל גולן נ' וט' מגיעות לעימות ולהפגנה מחוץ  לתחנת המשטרה ביפו, 15 בנובמבר 2022. אימפקט,
המתלוננות נגד אייל גולן נ' וט' מגיעות לעימות/אימפקט

עו"ד לאה מילר פורשטט, המייצגת גם היא את הנפגעות, הוסיפה: "לפני תשע שנים ט' ונ' לא היו מיוצגות, לא זכו לתמיכה ולא זכו ליחס של נפגעות עבירה מצד היחידה החוקרת. בזמן שחלף מאז הן שיקמו את חייהן, הקימו משפחות ובנו לעצמן מעגלי תמיכה. היום (שלישי) הן יגיעו לעימות חזקות ונחושות לספר את הסיפור שלהן כדי שהצדק יצא לאור. היום ט' ונ' נהנות מגב חזק של תמיכה ציבורית ומליווי משפטי ואסטרטגי, וגם המשטרה והפרקליטות היום משקיעות משאבים ניכרים על מנת לחקור סוף סוף את הפרשה ברצינות. אייל גולן נחקר על ריבוי אירועים של הבאת אדם לידי מעשה זנות. אנחנו מקוות שהחקירה המחודשת תחשוף את האמת".

הפגנה מחוץ  לתחנת המשטרה ביפו, בעת עימות בין אייל גולן למתלוננת נ' וט' 15 בנובמבר 2022. שגיא בן נון, מערכת וואלה!
הפגנה מחוץ למשטרה/מערכת וואלה!, שגיא בן נון

עו"ד טל גבאי, המייצג את גולן, מסר: "נזכיר שאנחנו אלה שפנינו באופן פורמלי למשטרה, בדרישה לזמן את המתלוננות לעימות, משום שבניגוד ליכולת של ט' ו-נ' לפזר טענות כוזבות וסותרות במעמד צד אחד, בעימות מול אייל שהיה שם ויודע את האמת זה סיפור אחר. העובדות הן שמערכת היחסים שנתקיימה ביניהם הייתה בהסכמה מלאה, כאשר הן היו הרבה מעל גיל ההסכמה, בדיוק כפי שהן עצמן העידו במשטרה בשנת 2013 לפני עשר שנים. אנחנו בטוחים שהעימות הזה יסיים אחת ולתמיד את עינוי הדין שעמו מתמודד אייל מזה כעשור ותיק החקירה ייסגר מחוסר אשמה".

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, מסרה בתגובה: "עשר שנים אחרי החקירה המחפירה בעניינו של אייל גולן, הגיע הרגע לתיקון. עשר שנים ש-ט' ו-נ' סוחבות בכל תא של גופן את הניצול המיני החמור שעברו, את עיוות הדין שנגרם להן ואת ההכפשות השקריות שהטיחו בהן גולן ומקורביו מעל כל במה אפשרית. הזמנים השתנו. חלק ממקורביו של גולן כבר קשרו אותו למעשים, וסופה של שרשרת הניצול שתיחשף במלואה. אנחנו מחזקות את משטרת ישראל על ביצוע צעדי החקירה הנחוצים, וקוראות לה לוודא שהפעם הצדק ייעשה וגם ייראה. התיק בעניינו של גולן נסגר בעבר בגלל כוחו המסנוור של גולן, אבל לא פחות מכך, כי ט' ו-נ' היו נערות שעמדו מול הכוחות האדירים האלו לגמרי לבדן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully