וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר-נתן יסיים את תפקידו

13.11.2022 / 17:27

בר נתן סיכם עם שר האוצר על סיום תפקידו במהלך חודש ינואר 2023, לאחר כהונה של כ- 4.5 שנים, זאת בכדי לאפשר העברה מסודרת של הנושאים שעל הפרק

קובי בר נתן. יחצ,
קובי בר נתן/יחצ

הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר-נתן, סיכם עם שר האוצר על סיום תפקידו במהלך חודש ינואר 2023, לאחר כהונה של כ- 4.5 שנים, זאת בכדי לאפשר העברה מסודרת של הנושאים שעל הפרק.

בר-נתן החל את עבודתו במשרד האוצר לפני כ-17 שנים והיה שותף לרפורמות משמעותיות במגזר הציבורי, ובהן רפורמות אופק חדש ועוז לתמורה במערכת החינוך, הרפורמה במשק החשמל, הפרטת נמלי הים ועוד.

בר-נתן, שמכהן בתפקיד הממונה על השכר והסכמי עבודה החל מיולי 2018, הוביל במהלך כהונתו תהליך אסטרטגי באגף השכר והסכמי עבודה, ששינה את תפיסת ההפעלה של האגף. במסגרת התהליך הפך אגף השכר משחקן המגיב לסכסוכי עבודה לשחקן יוזם מהלכים המשפרים את פריון המגזר הציבורי ורואה את הסכמי השכר ככלי לקידום השירות הציבורי בישראל. במהלך כהונתו של בר-נתן נחתמו מאות הסכמים פורצי דרך, ובהם: הסכמי שכר עם ארגוני המורים, הסכם שכר עם העובדים הסוציאליים, הסכמים במערכת הבריאות, סיכומי שכר עם הגופים הביטחוניים, הסכמי גמישות ניהולית ורפורמות בנמלי הים.

בנוסף, במהלך השנתיים האחרונות הוביל בר-נתן את הטיפול במשבר הקורונה בכל הקשור להעסקה במגזר הציבורי, וכלל בין היתר התאמת ההסכמים למגבלות הקורונה, גיבוש פתרונות לעבודה מהבית והגעה לעסקת החבילה עם ארגוני המעסיקים וארגוני העובדים.

בר-נתן ניווט את עולם יחסי העבודה בתקופה של שינויים רבים בשוק העבודה ופעל להתאים את המגזר הציבורי לשינויים אלו על ידי קידום הסכמי שכר מודרניים עם שכר דיפרנציאלי, הקטנת פערי שכר בין-דוריים וכאלו שאינם מוצדקים, עיגון העבודה מרחוק, הגדלת הגמישות הניהולית במגזר הציבורי ויצירת תמריצים לטובת קידום מצוינות. פריצות דרך אלו בעולם יחסי עבודה מהוות תשתית חשובה להמשך.

שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן באולפן וואלה

 29 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
מודה על המסירות. ליברמן/ראובן קסטרו

במהלך כהונתו דגל בר-נתן בשקיפות והנגיש את נתוני השכר בדוחות השנתיים של הממונה על השכר. הדוחות כללו ניתוחים רבים ששיקפו את כשלי השוק וצעדי המדיניות הנדרשים בסקטורים שונים במגזר הציבורי בישראל. שיקוף הדוחות יצר שיח ציבורי שתרם רבות לתהליך עיצוב מדיניות השכר והתמריצים ואיפשר קבלת החלטות מבוססת נתונים.

בר-נתן חיזק את שיתופי הפעולה עם הנהלות המגזר הציבורי, ארגוני העובדים והמעסיקים הפרטיים, תוך רגישות רבה לצרכים של כלל השחקנים ומחויבות לייצוג האינטרסים של משלם המסים בישראל בשולחן המשא ומתן. המהלכים שהוביל בר-נתן היטו את כיוון התנועה של המגזר הציבורי לכיוון עולם העבודה החדש וימשיכו להשפיע על פריון המגזר הציבורי בישראל גם בשנים הבאות.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "אני מודה לקובי על המסירות והמקצועיות שהפגין ועל תרומתו לחיזוק כלכלת ישראל ושיפור השירות הציבורי. קובי הוביל רפורמות משמעותיות בשוק העבודה ובמגזר הציבורי שהצעידו את המשק הישראלי קדימה כאשר בתקופת כהונתי הוביל עסקת חבילה משמעותית בין ההסתדרות הכללית לארגוני המעסיקים, הסכם שכר מהפכני עם הסתדרות המורים, הסכם שכר משמעותי עם העובדים הסוציאלים והסכמים רבים נוספים. אני מאחל לקובי הצלחה דרכה בהמשך דרכו ואני בטוח שתרומתו תהיה ניכרת בכל מקום אליו יפנה".

הממונה על השכר, קובי בר נתן: "אני מודה לשר האוצר על האמון והאפשרות להוביל את מדיניות השכר והסכמי העבודה התקופה רוויות שינויים ומאתגרת. אני מודה לכל שותפי בממשלה ובמגזר הציבורי הרחב, ולעובדי האגף שעובדים במסירות הראויה לכל שבח. העבודה המאומצת בשכר וביחסי העבודה במגזר הציבורי נושאת פירות ואני משוכנע שההסכמים שנחתמו ישפיעו רבות על הציבור בשנים הבאות".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully