וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריחת הדובדבן: ערוץ 14 עובר את כאן ונושף בעורפה של רשת 13

עודכן לאחרונה: 8.11.2022 / 15:07

נתוני הצפייה בערוץ 14 צפויים להיחשף בקרוב מדי יום, ואם לשפוט לפי השבועיים האחרונים, נראה כי באיחור של שנה, ההשקעה במיתוג והדחיפה מנתניהו מתחילה לשאת פרי

בווידאו: אראל סג"ל בהפגנת עובדי ערוץ 14 מול משרד האוצר, תל אביב, 11 באוקטובר 2022/ללא
בפיק (נקודת השיא של התוכנית), סגל אף האמיר לנתון של 5.8% מול רשת 13 שעמדה על 5.3%

ההשקעה של ערוץ 14 באפיק ובמיתוג המחודש - גם אם באיחור של שנה - מתחילה לשאת פרי. אתמול (שני) הייתה זו התוכנית "הדוח היומי עם אראל סגל", שהתייצבה על ממוצע צפייה גבוה (יחסית) של 4.9%, תוך שהיא גוברת על כאן 11 (3.8%) ונושקת לרשת 13. בכאן שודרה אמש בשעה 22:00, הנחשבת לשעת צפיית שיא, "האחוזון העליון" וברשת סרטה של שי-לי שינדלר "פותחים את זה" שזכתה לממוצע של 6.3%. בקשת 12 שודר ריאליטי הבישול "המטבח המנצח MKR" שהשיג 16.2%.

בפיק (נקודת השיא של התוכנית), סגל אף האמיר לנתון של 5.8% מול רשת 13 שעמדה על 5.3%.

אם מתייחסים לשבועיים האחרונים, נראה שמדובר במגמה: בערב הבחירות, מדגם ערוץ 14 זכה ל-6.3% ועקף את תאגיד השידור הציבורי שהסתפק ב-4.4%. הנתון מתכתב גם עם שיא הצפייה שהשיג הריאיון עם נתניהו בערוץ בשבוע שקדם לבחירות, תוך שהוא עוקף את כאן 11 ונושק לרשת 13.

למגמה תרם כמובן גם בליץ הראיונות האינטנסיביים שהעניק נתניהו לקראת הבחירות רק לערוץ 14 תוך התעלמות מערוצי המיינסטרים, וגם הגול העצמי שהבקיע לפיד כשעתר לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה להגדיר את שידורי הערוץ כתעמולה, וקיבל בתגובה קמפיין חוצות עתיר משאבים. מנתוני אמש, כך נראה, שהצופים שבאו החליטו להישאר.

אראל סג"ל. צילום מסך, אתר רשמי
אראל סג"ל/אתר רשמי, צילום מסך

למרות שבמקביל למגמת ההתחזקות של ערוץ 14 קשת 12 ורשת 13 רושמות ירידה עקבית בנתוני הצפייה, קשה לקבוע בוודאות אם הצופים החדשים בערוץ מגיעים מהם, או מאלו שפשוט לא צפו בטלוויזיה לפני כן או העדיפו ערוצי נישה אחרים, שכלל אינם נמדדים. כן חשוב לציין שחלק גדול מצופי תוכניות מסוימות ברשת 13 מאופיין בנטייה למסורת ודת - פרופיל דומה לזה של ערוץ 14 - ועל כן ייתכן בהחלט שמדובר בשינוי הרגלים עמוק.

כך או כך, הנתונים הללו בוודאי אינם חומקים ממנהלי רשת 13, בעיתוי רגיש בו החברה עוסקת במה שהיא מכנה "עיצוב זהות".

עוד בוואלה!

תוצאות האמת חשפו: הטלוויזיה הפכה ללא רלוונטית

לכתבה המלאה
נתוני הצפייה בליל הבחירות. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
נתוני הצפייה בליל הבחירות/מערכת וואלה!, מערכת וואלה

ואכן, ההערכות בענף הן כי הלידה המסתמנת של הערוץ מחדש - הפעם לראשונה כשחקן רלוונטי במגרש המסחרי - מאיימת בעיקר על רשת 13. הסיבות לכך הן נתוני הצפייה הנמוכים בערוץ, והאוריינטציה הימנית של חלק מתוכניותיה, שנחשבו לבידול המרכזי בינו לבין מסך קשת 12 המוביל. עם זאת, גם בתאגיד השידור שאינו מסחרי, לא ממש מרוצים מתמונת העוגה החדשה שנוצרת.

חדשות הן קודם כל עסק כלכלי, ובדיוק כמו כל פורמט טלוויזיוני בונות על המתח שבין ההשקעה בהפקה לעומת אחוזי הצפייה המתורגמים לרווח. התקציב השנתי של חדשות קשת נאמד בכ-100 מיליון שקל לשנה וזה של חדשות 13 מוערך בכ-80 מיליון. ההערכות בענף הן כי תקציבו הכולל של ערוץ 14 (לא רק מחלקת החדשות) לא מגיע לחמישית מזה. מדובר בערוץ דל תקציב, מעוט כתבים, שאמנם נהנה מרוח גבית ותעמולתית של ראש ממשלה נצחי ופופולרי - אך תירוצים הם לא תוכנית עבודה. בעלי המניות ירצו תוצאות.

כשברגע ההסכמה של הערוץ (שאיננה מקרית, ונשענת על אותה עלייה) להצטרף חזרה לוועדת המדרוג, סביר שבערוצים יתכנסו ללחשבון נפש, שעשוי להסתיים בהשקעה, אך גם מסתכן באובדן תקציבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully