וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק נפתח מחדש: ערוץ 14 חוזר לועדת המדרוג

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 10:56

כ-3 שנים אחרי שפרש מועדת המדרוג, ערוץ 14 חתם על הסכם הצטרפות לתקופת נסיון, ואחרי שינויים טכנולוגיים במערכות המדידה המאפשרות למדוד לצד נתוני הטלוויזיה גם את נתוני הצפייה בדיגיטל. ממוצע הצפייה בפריים של הערוץ מוערך בכ-1-2%

כבר ניתן לדעת שלא כל נתוני הדיגיטל של השחקנים הטלוויזיוניים יפורסמו. כך לדוגמה, בקשת מוכרים את הפרסום בדיגיטל למאקו בנפרד

כשלוש שנים אחרי שפרש מועדת המדרוג, ערוץ 14 חתם על הסכם הצטרפות לתקופת נסיון. עפ"י ההסכם, בקרוב תחל הועדה לפרסם את נתוני הצפיה של ערוץ 14 יחד עם שאר הערוצים.

ההסכם נחתם לאחר השיפורים הטכנולוגיים במערכות המדידה של הוועדה למידרוג המאפשרות למדוד לצד נתוני הטלוויזיה גם את נתוני הצפייה בתכניות הערוצים בדיגיטל.
 
בתקופה הקרובה הצוותים הטכניים של הוועדה ביחד עם אנשי ערוץ 14, יתקינו במערכות הערוץ את התוכנות הנדרשות כדי שועדת המדרוג תוכל להציג לצד נתוני הצפיה של הטלוויזיה גם את נתוני הצפייה בדיגיטל, זאת לאור העובדה שלטענת ערוץ 14, קהלים רבים צופים בערוץ 14 באמצעות הדיגיטל.

כזכור, לפני מספר חודשים גם התאגיד חזר לשתף פעולה עם ועדת המדרוג, כשברקע משחקי המונדיאל והבחירות. גם בכאן תבעו פרסום של נתוני הצפייה בדיגיטל - תחת נימוק דומה.

בערוץ אומרים כי המערכות החדשות יותקנו תוך בערך חודשיים, אך כבר ניתן לדעת שלא כל נתוני הדיגיטל של השחקנים הטלוויזיוניים יפורסמו. כך לדוגמה, בקשת מוכרים את הפרסום בדיגיטל למאקו בנפרד.

ידידיה מאיר ערוץ 14. ערוץ 14, צילום מסך
ידידיה מאיר ערוץ 14/צילום מסך, ערוץ 14

כזכור, ערוץ 14 (לשעבר 20) הושק בתחילת השנה ומותג מחדש כ"ערוץ חדשות"בהשקעה של מליוני שקלים. נתוני הצפייה הנמוכים בו הביאו את ראשיו לקרב ישיר מול ועדת המדרוג - בטענה שהנתונים שהיא מפרסמת אינם משקפים את היקף הצפייה האמיתי בהם - טענה שנשמעה בערוץ עוד מהקמתו.

מיום השקת הערוץ מסרבים בתוקף בערוץ 14 לחשוף את נתוני הצפייה בהם, כאשר בוועדת המדרוג שיתפו עם המהלך פעולה מתוך תקווה שבערוץ יישרו קו ויצטרפו אליה בצורה מסודרת.

הסיבה המרכזית לחזרתו של ערוץ 14 היא כמובן כלכלית: הנתונים משפיעים על תמחור הפרסום בערוצים המסחריים. וכך, בעוד שכאן 11 מתוקצב על ידי המדינה וקשת ורשת נהנות מנתח שוק כמעט מונופוליסטי, ערוץ 14 נטול הרייטינג נותר עם רווחים מזעריים, בוודאי לא כאלו שיכולות להשאיר אותו באוויר לאורך זמן ללא הזרמה תקציבית מצד הבעלים, יצחק מירילשווילי.

לפי ההערכות, ממוצע הצפייה בפריים טיים של ערוץ 14 עומד כיום על כ-1-2% בבמשקי הבית היהודיים. בכלל האוכלוסיה, הוא עומד על פחות.

אולפן הפטריוטים, ערוץ 14. צילום מסך, צילום מסך
אולפן הפטריוטים, ערוץ 14/צילום מסך, צילום מסך

איתי וולמן מנכ"ל עכשיו 14: "אנו מצפים שהגידול העצום בחשיפה לערוץ יבוא לידי ביטוי גם במדידה של ועדת המדרוג".
 
רוני ארן מנכ"ל הוועדה למדרוג: "אנו שמחים לחזור ולצרף את ערוץ 14 לוועדה ביחד עם שאר ערוצי השידור הישראליים ומאחלים לו הצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully